mai 16, 2024, 01:14:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremsing  (Lest 763 ganger)
TURBO
Gjest
« på: mars 18, 2012, 10:35:35 am »

Håper at jeg ganske snart skal få bremset lokker`n min,å da dette er "my first time" lurte jeg på om noen kunne fortelle meg hvordan dette normalt gjøres.Må man feks varve motoren helt maks?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2012, 17:13:12 pm »

På "rullende landevei" som jeg har vært, tar du først og kjører opp til 3000 o/min på 4.gir for å synkronisere bilens og dynoens turtall.
Så senker du turtallet så mye du klarer på 4.gir, og så er det bare å tråkke gassen helt i bånn.
Kurven tegnes mens du øker turtallet, og når du ser at kurven begynner å gå nedover igjen kan du slippe gassen og tråkke inn clutch.
Så det er ikke noe vits å varve mye over der du har effekten.

Viss du skal bremse for å dyse inn motoren er det nok annen prosedyre. Dette er jo kun for å finne ut hva effekten i motoren er.
Sikkert forskjell på hvilken type benk som brukes også.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: mars 18, 2012, 17:24:13 pm »

Tusen takk for svar Svein Glad
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: mars 18, 2012, 17:29:49 pm »


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!