mai 16, 2024, 18:20:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med Fazet bensinpumpe  (Lest 1427 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: februar 08, 2014, 10:41:10 am »

Har en slik liten firkanta fazet bensinpumpe og 1915 idf44 motor. Har startet og kjørt inn kam men la merke til at jeg kun hadde 0,3 bar bensintrykk på måleren. Trodde først det var regulator som var problemet men etter å ha bypasset denne har jeg fortsatt 0,3 bar fra pumpa.

Skal ikke forgasser motorer ha opp mot 1 bar ?

Pumpa og regulator er helt nye. Dvs har ligget på hylla i posen i et par år nå.

Må jg ha ny pumpe ?

Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 08, 2014, 12:08:16 pm »

Jeg kjører på ca. 0,25 bar. 1 bar på gassermotor er nok litt i meste laget.  Blunker
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: februar 08, 2014, 14:07:58 pm »

Takker, da fjerner jeg hele regulatoren og tar bensin rett fra pumpa.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2014, 21:43:44 pm »

Jeg har solgt masse sånne firkanta Hazetpumper til mc. Kravet der var minst 0.25 bars trykk, så 0.3 høres riktig ut.
Noen bensinpumper gir bare 0.15-0.20 bar, og det kan være ett problem for enkelte forgassere.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2014, 10:04:51 am »

Flott, skjønte med en gang ikke at jeg ikke fikk større trykk uansett hvor mye jeg skrudde på regulatoren....  Øyerulling

Forstod det raskt da jeg bypasset regulatoren. Greit å få den bort da..... En mindre del som kan forårsake lekkasje eller feil.

Hvor mye trykk tåler nåla i kamrene på weber idf 44 før man flommer over gasserne med bensin da ?
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: februar 09, 2014, 17:43:50 pm »

Trodde 0.3 bar var nok på de fleste gassere, det er mengden fuel som teller. Blir trykket for høyt, kan nåleventilene få problem med å lukke, men det problemet har de ikke på lavere trykk. Men nå kjenner jeg ikke om IDF trenger høyere trykk enn andre forgassere.
Så jeg ville heller fjernet regulatoren, og brukt pumpa.

Får du ikke nok bensin når du kjører?
« Siste redigering: februar 09, 2014, 17:47:16 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 09, 2014, 18:16:51 pm »

Jeg har ikke målt hva trykket faktisk er, men jeg kjører problemfritt med 2x 44IDF med pumpe fra biltema som leverer 0.10 bar

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Elektrisk-drivstoffpumpe-523226/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: februar 09, 2014, 21:58:06 pm »

Trodde 0.3 bar var nok på de fleste gassere, det er mengden fuel som teller. Blir trykket for høyt, kan nåleventilene få problem med å lukke, men det problemet har de ikke på lavere trykk. Men nå kjenner jeg ikke om IDF trenger høyere trykk enn andre forgassere.
Så jeg ville heller fjernet regulatoren, og brukt pumpa.

Får du ikke nok bensin når du kjører?

Grunnen til at jeg spurte her er at jeg av en eller annen grunn trodde jeg skulle ha opp mot en bar inn på gassere....  Øyerulling

Jeg skrev tidligere i denne tråd at så lenge 0,3 er nok så driter jeg i regulatoren siden pumpa gir dette direkte. Så spurte jeg i dag om hvor mye trykk som skal til før nåleventilene i kammer slipper trykk gjennom, bare fordi jeg lurte og har hørt om andre som har hatt så mye trykk at det flommer over.

Uansett, regner med å ta første kjøretur i april/mai og regner med at så lenge 0,3 bar holder for dere andre så holder det også på min motor som er en del mindre enn hva andre kjører med.

Takker for raske svar som alltid. Forum er rett og slett en fin ting.
« Siste redigering: februar 09, 2014, 22:01:47 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!