mai 02, 2024, 20:27:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ventil justering 1915 AD  (Lest 1030 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: august 11, 2014, 23:13:03 pm »

Etter å lest rundt med internettet og forhørt meg litt rundt eller er jeg like rådvill..

På kald motor, 0,6 eller 0,15 ?? Har det noe å si hva slags vippestell ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 11, 2014, 23:15:21 pm »

0.15 på kald motor såfremt du har vanlige støtstenger.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: august 11, 2014, 23:21:00 pm »

0.15 på kald motor såfremt du har vanlige støtstenger.

Ok, om det er chromemoly da ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 12, 2014, 01:52:21 am »

null. men du vet vel vel hvilke støtstenger du har?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 12, 2014, 06:58:25 am »

Om du er usikker på hva slags støtstenger du har, kan det være lurt å gjøre følgende øvelse:
Juster ventilklaringen til std klaring 0,15 på kald motor. Kjør den god og varm, sjekk klaring ved varm motor.
Det bør være tilnærmet null ved varm motor, og de skal ikke ligge på.
Om du har chromemoly kan det hende at klaringen har blitt større når motoren er varm.
Tykke alu støtstenger oppfører seg annerledes enn std alu støtstenger, ofte utvider de tykke seg mindre enn originale, og trenger mindre klaring ved kald motor. Er i alle fall viktig å få dette så optimalt som mulig, det værste er hvis en ventil ikke lukker skikkelig ved varm motor.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: august 12, 2014, 07:27:05 am »

Om du er usikker på hva slags støtstenger du har, kan det være lurt å gjøre følgende øvelse:
Juster ventilklaringen til std klaring 0,15 på kald motor. Kjør den god og varm, sjekk klaring ved varm motor.
Det bør være tilnærmet null ved varm motor, og de skal ikke ligge på.
Om du har chromemoly kan det hende at klaringen har blitt større når motoren er varm.
Tykke alu støtstenger oppfører seg annerledes enn std alu støtstenger, ofte utvider de tykke seg mindre enn originale, og trenger mindre klaring ved kald motor. Er i alle fall viktig å få dette så optimalt som mulig, det værste er hvis en ventil ikke lukker skikkelig ved varm motor.

Takk! Jeg tror det er chromemoly jeg har. Skal jobbe på bilen ikveld. Takk for god hjelp til dere begge ! Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!