mai 08, 2024, 20:20:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: PC med amerikansk windows ønskes lånt til justering av datasprut  (Lest 1745 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« på: april 21, 2009, 11:33:21 am »

Og ja, det er vw relatert..  Jeg trenger å låne en pc med amerikansk operativ system. Pcn jeg har tilgang til er norsk språklig, og det liker Datasprutet mitt heller dårlig. = ikke i det heletatt.

Så er det noen i omerådet rundt fredrikstad som har en pc med amerikansk windows ( hjelper altså ikke å bare gjøre om språk settingen) Som kan lånes i allefall en kveld, helst en helg, så jeg får justert litt.

Mvh
Espen
92409023
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: april 21, 2009, 12:23:29 pm »

Hva slags sprut er det? Mener Morten Aase hadde samme probem, men fant en løsning, kan jo være en mulighet å høre med ham

Roy
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: april 21, 2009, 12:30:37 pm »

Hva slags sprut er det? Mener Morten Aase hadde samme probem, men fant en løsning, kan jo være en mulighet å høre med ham
Roy

Er mitt sprut som var problemet den gang. Blunker Så dette er løsningen. Tom R er også involvert. Men hadde håpet å få lånt en pc, så jeg slipper å kjøre til drammen. For så å måtte ha bilen stående til den blir kald. For det er når den er kald problemene oppstår. Men så fort motoren blir varm er det bare gøy. Sprutet det er snakk om er CB's Nye. Og det snakker ikke med æ,ø,å.

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: april 21, 2009, 12:37:38 pm »

hehe skjønner 
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 21, 2009, 13:02:26 pm »

Min laptop drar til Stavanger om ikke lenge Espen - så du får vurdere en heldagstur til meg etterhvert om det ikke ordner seg. Er ikke noe keen på å sende i posten kan man si...Du må og ha WINXP på maskina - holder ikke bare med engelsk. 
hehe skjønner 
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: april 21, 2009, 13:04:44 pm »

Min laptop drar til Stavanger om ikke lenge Espen - så du får vurdere en heldagstur til meg etterhvert om det ikke ordner seg. Er ikke noe keen på å sende i posten kan man si...Du må og ha WINXP på maskina - holder ikke bare med engelsk. 
hehe skjønner 

Kan se ut som vi må date litt da. Skulle ha fått lagra ve verdiene/endringene. For jeg tror den kjører mest på standard setting når den er kald fortsatt. Vet du når den forsvinner?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: april 21, 2009, 13:08:10 pm »

Problemet er vel relatert til . og , i globale innstillinger. (Tusen og desimal deling)
Dette endrer du lett i controlpanel->regional and language options-> velg english (USA).
Enkelte Windowsprogrammer er avhengige av riktig innstilling her. Prøv å endre fra norsk til engelsk. Start software på nytt.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 21, 2009, 17:15:33 pm »

En ting er formatproblemene (komma vs punktum) - men det viser seg at det er bortimot komplett umulig da ei *.ini fil i Norsk XP kræsjer hele greiene.

Pat Downs fra CB var over her en tur på snarvisitt - men vi kom til konklusjonen at US XP er tingen - med US tastaturinnstilinger Glad

Samen i stvg har rimelig bra tunet motor - så jeg tror ikke det er no superhast, men greit å ta det ganske kjapt uansett.

 
Problemet er vel relatert til . og , i globale innstillinger. (Tusen og desimal deling)
Dette endrer du lett i controlpanel->regional and language options-> velg english (USA).
Enkelte Windowsprogrammer er avhengige av riktig innstilling her. Prøv å endre fra norsk til engelsk. Start software på nytt.
« Siste redigering: april 21, 2009, 17:17:21 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 21, 2009, 20:54:08 pm »

Kan ikke kjøres med UNIX systemer? Da kan man jo kanskje kjøre en live-CD/USB og dermed tune inn uten å legge inn nytt OS
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: april 21, 2009, 21:19:05 pm »

Jeg har en engelskspråklig utgave Windows XP professional som jeg aldri har åpnet plasten på engang hvis du vil kjøpe.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #10 på: april 21, 2009, 21:36:26 pm »

Jeg har en engelskspråklig utgave Windows XP professional som jeg aldri har åpnet plasten på engang hvis du vil kjøpe.

Har tilgang på det, spørsmålet er bare om det er noen som har en pc. Venter nå bare på svar fra brodern som har fått ny jobb og da muligens kan hjelpe meg. Ellers ser det ut til at Tom R hjelper til igjen. Glad Ikke første gang han har stått på for meg med dette her.
Loggført
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 21, 2009, 21:36:47 pm »

Jeg kan alltids hive inn engelsk XP på "leke" maskina mi jeg. Er det noe krav til inn/utganger på maskina? Den har 2 usb og en seriellport ihvertfall Glad
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: april 25, 2009, 10:42:05 am »

Jeg kan alltids hive inn engelsk XP på "leke" maskina mi jeg. Er det noe krav til inn/utganger på maskina? Den har 2 usb og en seriellport ihvertfall Glad

Denne har ikke jeg sett før nå. Hadde vært knall. Ellers har brodern mulighet til å fikse for meg. Men han bor i fetsund. Du er liksom litt nærmere.
Ringer du meg når du har tid?
92409023
Loggført
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 25, 2009, 11:13:55 am »

Da installere jeg den nå, så ringer jeg når jeg kan overlevere Glad
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #14 på: april 25, 2009, 11:19:10 am »

Da installere jeg den nå, så ringer jeg når jeg kan overlevere Glad

Supert!!!  Tusen hjertlig!!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!