mai 17, 2024, 23:32:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 26
151  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: mai 06, 2014, 13:05:43 pm
halleluja! Nå snakker vi Glad lager du en so mkan skrus av og på håper jeg for ellers skal du ha en lang rampe opp til henger Glad Lykke til og pøs med bilder! Blunker
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 05, 2014, 13:20:40 pm
Noen av merkene stammer kanskje herfra...  Om ikke så er de nok inspirert til å gjøre det samme.. 







 Se her ja! Lurte litt om ingen har prøvd å lage en film opp i der:) gleder meg til LSD ...Glad
153  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 05, 2014, 13:18:04 pm
I Porsche så er den skråstilt og ligger et stykke lenger inn i lokket.

Ja, og da har den en deksell over seg igjen. Sikkert for å skjerme fra luftstrøm. Men som sagt, jeg har tenkt å mekke en løsning med eksisterende plassering...
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 05, 2014, 10:36:19 am
Takk Dewil for tips. Det har jeg vurdert men leste fram at det er en del skepsis rundt en føler som ligger så lavt og i stor luftgjennomstrømning. Jeg skal bruke samme hull som VDO sensor er skrudd i, bare må mekke til en løsning slik at Stack sensor kan skrus inn...

Hadde en kjempefin helg i telemarksskoger og lada kroppen med naturens enegri...  Kult Nå er jeg klar for neste inspurt ved bilen:)

På vei til jobb kjører jeg ned og opp Nesoddbakkene og her finner jeg spor etter noen ivrige racere om de kan kalles til det...







Jeg får nesten lyst å foreslå en organisert løp opp de bakkene der  Glad
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 29, 2014, 09:07:16 am
Hjullager er bestilt med stor hjelp av VW kollega  Kult Håper å få de på plass ila uke.

Ellers kosearbeid i solen ute - har sortert alle kabler bak dashbord. Har ikke brukt tid for å finne hvor hver eneste av de går men generelt sett separerte jeg de som er der fra før og de som er lagt til i ettertid...

Ledninger som går til diagnose stikkontakt kunne jeg egentlig bruke for oljetemp og trykk signal samt turteller. Da slipper jeg å trekke nye ledninger bak til motorrom. Diagnosestikk skal elimineres likevel.

ved opprydding under dashbord fant jeg en ubrukt ledning som tyder på at det har vært varmt under der...



Vanskelig å se men det ble mye bedre...



Så hadde jeg tanker å montere oljetempviser. Tapte olje og trodde at plugger skal være like men det var de ikke...



De 2 til venstre er fra Stack sett og den til høyre er oljetapeplugg fra motorblokk. Selve sensor ligger bak bolter i bilde... Etter nærmere titt fant jeg at det var montert oljetempsensor i blokka og hadde håp om at der skal ny sensor passe. Men hå ble knust etter at VDO sensor var skrudd av...





Så nå må jeg finne en måte montere stack sin sensor. tanken min er å bruke søylebor og dore opp hull gjennom VDO sensor for så å gjenge inn M10X1
gjenger for stack sensor. blir litt lite godts kanskje men foreløpig sitter jeg fast rundt denne tanken...





Stack produkter virker veldig solide og inneholder bra instrukser samt alle biter du trenger for innstalasjon. Kunne bare merke bedre størelser og gjenger på de store bolter som er ment for å bruke med sensor. gjengene som er oppgitt er kun for selve sensor...

156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 25, 2014, 10:39:42 am
Tilbake til topic da Glad

"Påsketante" leverte par gode biter Glad Synt at oljetrykksensor var ikke mulig å sende til Norge samtidig... Kjøpt gjennom Amazon.com på onsdag og levert med DHL på fredag! det var ikke dårlig!







Dette blir bra! gleder meg til kobling!
157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera på: april 11, 2014, 10:53:13 am
Så langt så har fokuset vært på å få den godkjent.

Ganske så riktig prioritering! Satser på at vi sees på veien ila sesongen!?
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 11, 2014, 10:24:41 am
Tja, mulig det var en 1302. Så vidt jeg rakk å snu meg borte var den Glad i hvert fall med "elefant" bak lykter Blunker
159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera på: april 11, 2014, 08:47:51 am
Skal du montere støtfanger? Sveise igjen hull eller andre planer? Og det var lenge siden du har tatt bilde av hele bilen! rull den ut og knips i par gode vinkler!
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 11, 2014, 08:46:36 am
Hei.
Har akkurat lest igjennom hele tråden, å ville bare si at dette er en av de kuleste bilene jeg har sett....

Hyggelig å høre!  Glad Og ikke minst - jeg er helt enig med deg  Gliser

Men her om dagen observerte jeg en gul original 1303s som kjørte forbi oss i en rolig cruising fart med nydelig 1600cc boxer lyd fra original potte ... For et vakkert syn/lyd/opplevelse! Noen ganger trenger man ikke "porno lyd", "porno felger" eller "porno farge" osv for å imponere...
Så du som kjører en original gul 1303s på Nesoddland - takk for det øyeblikket! Og håper å treffe deg igjen. Stopp by ved anledning!

Alle få ha en god påske! Nå fikk jeg lyst på en gul 1303 Osteaktig
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 10, 2014, 11:25:57 am
ikke sant, til slutt så blir det bra! er det ikke bra så er det ikke slutt enda Blunker evig optimist jeg Osteaktig
162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 10, 2014, 07:28:28 am
Takk det skal jeg vurdere! I går kom jeg in i garasjen og sjekket begge bakhjul. Ser ut at jeg bør bytte begge hjullagere. Så åpnet jeg bok for å sjekke fremgangsmåte. Da slo det meg at det kan henne at de er fortsatt urørt fra min side. Dvs, at jeg bytta de ikke ved Kerscher bemsmontering. Ble litt lettere Glad Så ikke vits å starte demontering så lenge nye deler er ikke bestilt i det minste. Foretrekker at bilen kan rulles i mellomtid. Så først må jeg handle sett med bakre lagere.

Så gikk jeg videre på noe annet. Og det var el-anlegg. Etter at jeg fikk koble på fuelpumpe mistet jeg bakre lys samt at framlys lyser kun ved tenning på (før lyste de uten tenning på også). Så jeg bestemte å se nærmere på saken. Alt i alt kort fortalt så endte jeg med å ta av hele dashbord for å komme til og for å sortere ting... Så også at noen ledninger var smeltet. Litt ledningsarbeid blir kosejobb fremover.

Fant hva den "dra ut" bryter var til! Og det var rett og slett bryter for ekstra lys tipper jeg. Strøm hentes fra lysbryter og ledes videre til rele i bagasjerom. Som er helt vanlig bryterrele. Samme som jeg brukte på fuelpumpe. Bare eldre versjon... Nå er jeg etter jakt på tåkelys. Sånne hella firkanta små ekstra lys som henger under støtfanger  Kult Når ledninger er der ser jeg ikke grunn til å kutte de ut. Få montere ekstra lys da Glad Få se om jeg liker resultat.

Det ser kaotisk men jeg gleder meg til å få orden på dette. Merker at jeg blir endelig 100% kjent med bilen Osteaktig









Her er rele til ekstra lys montert







"Kart" jeg brukte for å montere fuelpumpe og relen jeg kom på er helt tilsvarende.



Som sagt kaos men en stor lettelse samtidig. Jeg skal montere flere visere så det passer å få ryddighet bak under dash'en...

163  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: april 09, 2014, 11:27:44 am
Med litt kobling og knot så har det blitt krøll. Etter jeg har montert et slikt nymotens relé baki motorrommet for å styre bensinpumpe og tenning så har jeg hatt problemer med å stoppe bilen Gliser
Det var fordi dynamoen har laget strøm som ble sendt tilbake til ladelampa som igjen sluttet en krets ved hjelp av spolen inni reléet. Løsningen ble en diode på ledningen til ladelampa. Nå virker reléet riktig og stopper bilen som den skal...

Kan ikke si at jeg skjønte en dr... hva du mente her om hvorfor du fikk ikke stoppe bilen men det er bra du fikk ordne dette! Osteaktig
164  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: april 08, 2014, 13:44:08 pm
Det sitter en motstand inni varmeren på strømtilførselen til pluggen den er plassert inni pga kjøling.visst du har stort spenningsfall i strømforsyningen til varmeren så får du ikke den til å tenne.

Det var interesant og det må jeg sjekke. Vet du ca hvilke målinger jeg burde ha og hvilke tyder på feil?
165  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: april 08, 2014, 13:43:05 pm
Jeg har en hel liggende, den kan du få hvis du gidder å hente den. Glad

Gidder du å sende om jeg betaler frakt? Er din lik som jeg har?
166  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: april 08, 2014, 13:42:01 pm
Bensinpumpa skal ikke gå hele tiden. Det er en matepumpe som sørger for riktig trykk og mengde med bensin til brennkammer, den klikker mye i starten for å så å gå roligere etter at brenneren har startet. Har tilgang på diverse nye deler hvis du skulle trenge underveis.

Jeg må sjekke litt nærmere selve pumpe. Har nå instalert elpumpe til selve motor så jeg hører hvodan den skal klikke. Pumpa fra Eber klarer bare en klikk og som sagt så skjer det ikke noe mer. Men har du en slik pumpe og den tempsensor jeg har prøvd å lodde så kunne jeg sikkert kjøpt det. Har tro på at du er ikke veldig dyr... Blunker
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 08, 2014, 13:17:58 pm
Hyggelig med alles innspill og diskusjon! Takk for hjelpen.
Jeg la bilen stå stille til jeg handla inn stroboskop / tenningsjusterings lampe og sjekka grader på tenning.
Tallene var for høye og jeg etter tips fra Jee justerte tenning til 31-32 grader over 3000rpm. Merket forskjell med en gang.
Det var ikke mer enn 1,5mm jeg måtte rotere fordeler til å få dette til...
Tok en liten tur i område. Motor går mye finere nå. Spesielt når den blir varm.

Som sagt så kjører jeg som i en blekkboks - interiør er tat ut pga lydisolering som pågår... Fordelen er at jeg kan lettere karlegge alle lyder jeg hører. Mye må skjyldes motorvolum og eksos Glad men det kommer ekstra lyd fra bremseskiver (overflaterust som som må "kjøres bort"). Så fikk jeg en overaskelse at høyrebak hjullager må byttes. Den var ny da jeg monterte Kerscher sett. Kanskje ikke så overaskende med tanke på hvor mye jeg har belastet bilen utenfor den vanlige kjøringen. Litt kjipt at den måtte gå nå. Men igjen, bedre nå enn midt i sesongen... Nå må jeg finne den gamle for jeg har tro på det gamle tyske produktet Glad

Ellers venter jeg på lambda komme slik at jeg kan sjekke blanding. Bilen brukes ikke foreløpig. Skal ha kontroll på at alle justeringer er ok før jeg setter meg ut på oftere og lengre turer. Av instrumenter har jeg turteller, tempmåler og trykkmåler på handleliste.

I mellomtid kan jeg gå tilbake til bakplate og motorlokk...  og må bli flinkere å ta bilder. Glemmer stadig å knipse noe mens jeg triller bobla ut. Blir for vakkert å tenke på noe annet Osteaktig
168  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera på: april 08, 2014, 12:51:52 pm
Svart taip funker fint  Osteaktig
169  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: april 08, 2014, 12:50:31 pm
Nå har jeg fått en el-pumpe også. Greit å lære av andres feil så jeg noterer simtomer Blunker
170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 74mod 1303S BIG "Anonsen" på: april 08, 2014, 12:48:08 pm
Stå på! Håper du får den i stand! den ser ikke så ille ut på rust i fra bilder... En bra utgangspunkt. Lykke til! Blunker
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera på: april 07, 2014, 07:34:01 am
Tøff øyelook Glad Blend de slik som de ser på bilde med kun tynn stripe igjen  Kult
172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 01, 2014, 20:12:52 pm
Takk alle sammen for inspill!

Jee, kan du si litt mer hva mener du med siste setning? Forsto det ikke hva du mener.

Lambda er bestilt og på vei. Jeg kan forsikre alle dere med at jeg skal ikke gjøre noe justering uten at riktig måleinstrumenter er på plass. Først lambda så en bra oljetrykk og temp. målere. til slutt kommer det en turteller også. Og uansett så skal jeg søke hjelp for justeringen jeg trenger Glad

Dewil, boble skal brukes i sesongen på godt og vondt men la meg få justere motor rikitg først Blunker

173  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 01, 2014, 06:06:22 am
Om du har problemer med bank lavt i registeret kan du prøve å skru opp blandingsskruene. Hadde litt rasling i ghian til mor med samme symptomer, de ble borte.

Flott plassering av kjøler, kom nettop inn fra garasjen og har akkurat lurt på det samme Gliser

Jeg gamblet en del. Siden jeg brukte hull som var fra før... Bygget omtrent alt ferdig og den havna akkurat innenfor skjermen. Litt krøllete å få skru de bakerste bolter på skjermen og jeg har ikke montert støtfanger enda. Ser at det blir en utfordring. Mulig jeg skal ta av kjøler for å sveise bolter mot brakett slik at det trengs kun en fast nøkkel for å skru på mutter. Nå må jeg holde fast fra andre siden. Konsept må regnes som i utvikling...  Blunker
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: april 01, 2014, 06:00:46 am
Jeg har ikke rørt fordeler mer enn at jeg måtte ta av lokk for å bytte oljetrykksensor. Men lokk skal vel ikke noe å si. Ved motor montering måtte jeg ta av forgassere sammen med innsug. Det var også en ren 4 boltssak på hver side. Har ikke rørt selve forgassere heller.
Sjekket merking du gjorde på fordeler og den sitter på samme sted der du har juster og merket Jee. Gasserstag har jeg justert til at den åpner likt. Jeg skal jobbe frem ferdig løsning med ånding, fikse alle ledninger og er på vei i å skaffe en lambda. Boble skal ikke brukes på veien foreløpig mens "boblefond" fylles på.

Hvorfor oppstår bank kun ved stor belastning? ikke på tomgang, gassing i frigir og ikke ved høy fart? den gikk jo sååå fint i benken også!

Utsetter godkjenning til etter påske til gode for flere saker jeg har tenkt å handle/montere før godkjenning  Kult
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 31, 2014, 21:36:43 pm
Som Svein opplyser så er prøvetur unnagjort  Glad

Først tilbake til camber. Etter at jeg fikk på skjermer og trillet bil samt målt høyden fant jeg ut at jeghar samme 33cm fra skjerm kant til hjulsenter. Det var det som var målt ved godkjenning. Camber ser ikke så ille lenger heller... Selv om den er der fortsatt. Jeg skal kjøre sånt det som gjelder camber. Kan justere det lengre ut i sesongen om det skal viss nødvendig.

Takk for batteri tips 1302 Blunker Skal sjekke litt priser og sted jeg kan kjøpe.

Ok, tilbake til mekking:

Det store som ble gjort er montering av oljekjøler. Valgde venstre inneskjerm. Har tanke at det bør funke. Største bekymringer er steinsprut. Må forstatt finne en måte å beskytte kjøleren uten å stjele luftsirkulasjon. Tanken er å åpne bakdelen av skjermen også for bedre luftgjennomstrømning.
Siden jeg brukte kjøler jeg hadde så ble det akkurat nok plass. Ellers kunne mann kjøpe litt mindre og montere sugevifte på baksiden for å tvinge lufta gjennom før den slippes ut. Nå har jeg kun kjøler og skal følge på temperaturviser for å se om behov for vifte er der i det hele tatt..









Det var første gang jeg jobba med AN koblinger. Det gikk fint til slutt Glad Men de kunne godt tåle litt mer...







Jeg vet ikke om en slik plassering skal funke så jeg ville ikke drille/kappe unødvendig. Kjøleren er bolta gjennom hull som var fra før. Bare slanger måtte få ett større åpning. Tenkte å kjøre de under og opp men par ting som stoppa det: havner litt lavt og blir eksponert for eksosanlegg (ekstra varme...). Så ble det ett hull. Men når jeg tenker over så må hele innekjermen byttes pga av tidligere skade og elendig reparasjon. Så den kan kappes, bores som jeg vil egentlig Glad

Søndag fikk jeg hyggelig besøk av Svein med en original 356  Sjokkert  Osteaktig





Vi la motor pumpe opp olje gjennom kjøler med starter for jeg glemte det på lørdags kveld (eller mer riktig - natt). Fikk starte motor, målte oljetrykk til 4bar, kjørte den varm og tok en tur til bensinstasjon.



 Gliser  hehe det var vanskelig å ta det med ro  Glad gasspedal er "litt" mer følsom...

2km prøvetur ga litt mer kjenskap. Svein kjørte bak og hørte samt observerte. Bilen er tom for interiør og oppleves som blekkbox. Mye lyd og ikke alt klarte jeg å spore opp men første 200meter føltes det at alt fant sitt sted - nysmørte drivakslinger, nyolje på girkasse og selve motor. Videre opplevelsen var følgende: veldig kort 1 gir og mye morro ved 3 gir fra 80 km/t og opp...  Blunker Så ble jeg litt skremt. Trodde at min girkasse begynte å miste tann men som Svein forklarte meg i ettertid så har jeg tenningsbank. Dette oppstår ved lav fart og høy gir. Kom ned til 40-50km/t  i 4 gir og ved gass fikk jeg bank. Dette opstår ikke ved riktig hastighet (regner med at 50km/t i 4 gir er litt lavt...). Så jeg må justere tenning. Eller er det kanskje noe ting med fuel mengde å gjøre..?

Noen som kan selge meg AN10 slange en 65cm lang bit? Synes det blir litt bortkasta å kjøpe 5 meter... Trenger for ånding.

176  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 27, 2014, 09:56:05 am
Merker at denne motoren er tyngre enn original 1600cc. Så bakdelen kom litt nærmere bakken enn den var.
Bumpstopper er der fortsatt og jeg kjenner ikke til at den treffer ved kjøring. I hvert fall ikke med den gamle motoren. Litt spent på første tur... Glad

Om jeg er fornøyd med klaring bak så må jeg senke litt foran tror jeg for å ha bilen "i vater". Den skal ikke ha rompa opp/nese down... og ikke omvendt heller.
177  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 27, 2014, 09:41:26 am
Hehe, Åndeboksen er en gammel colaflaske jeg kappet langs for å helle olje i original oljepåfylling på en 1600cc. Så den er mer en 50% åpen Osteaktig
Om alt går etter planen så skal den erstattes med slange inn til filter i kveld/natt.

Bak er senket per en indre hakk. Begge sider har camber. Om det er like mange grader på begge sider klarer jeg ikke å se men noe omtrent det samme. Jeg trodde at IRS fikk ikke camber ved senk. Få se hvordan ser det med skjermer på.

Batteri tips? Skal ikke bare starte motor men også betjene lett stereoanlegg og varmeapparat og alt annet el i bilen. Dette er bruks bil på en måte Glad
178  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 27, 2014, 08:08:15 am
Montere eksos potte - check
Snu på utkast fra potte -check
Koble på bensnslangen - check
Koble el på motor - check
Sette inn batteri - check
Test av bensinpumpe - check
Sette på hjul - check
Tenning på - check
Biltema batteri er noe dritt - CHECK!
Trille ut for lån av strøm fra bruksbil -check
Motor start - check check check  Osteaktig





Så lurer jeg litt på vinkelen av bakhjul... Ble mye negativ camber plutselig.



Men det skal jeg trenge tror jeg om jeg skal holde meg på veien.
Hele plassen rista med litt gassing  Gliser må justere klutsjvaier før jeg tørr å slå inn gir. Det virker at jeg skal gjennom spennende oppgave - bli vant til "lettere fot". Det var nok med så vidt røring av gasspedal før hele bilen svingde i dans sammen med motor - NYDELIG!  Gliser
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 25, 2014, 11:17:46 am
Jeg hadde en lik dynamo før mener jeg der regulator er "implementer" i dynamo".
Men med meg så er det ikke så lett vet du Dewil, det heter ikke noe "bare å fjerne". Hvordan kan det stemme? Glad Ledninger har jo mening...
Om de er ikke brukbare lenger så kan jeg pirke de på andre enden og bruke som ledninger til temp og trykk sensorer. Slipper å trekke nye. Det kunne vært kjekt...

I går ble det en grisete kveld/ntt igjen. Fikk overhalle alle CV ledd på IRS akslinger. Kjedelig men viktig arbeid mener jeg. Nå når CV'ene får mer belastning så syntes jeg det var greit med nytt fett Glad

Fremgang ble dokumentert her:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,59389.msg567188.html#msg567188

Så nå er akslingene på plass igjen





Og jeg nærmer meg motorstart  Kult
180  Forum / Teknisk, teori og praksis / Overhalling av drivledd (CV joint) på IRS aksler på: mars 25, 2014, 10:37:41 am
Hadde en grisete kveld/natt i garasjen og tok noen bider. Kanksje til gode for noen...

Regner med at demontering av drivaksel er en grei sak så den hopper jeg over.

1. En stødig infestning er altid bra!



2. Slik ser det etter noen titalls år med bruk...



Renser man litt her først og finner ringen som skal tas av...



Pass på, den kan "springe av gårde" Glad Min havna ett eller annet sted i dette perfektet kaoset  Osteaktig



Så jeg måtte hente en ny en fra en annen aksel. Heldig at jeg hadde en i det hele tatt  Glad



3. Så løsna jeg selve mansjetten  med å banke litt med skrutrekker på kanten. Det kan sitte litt så vær forsiktig om du skal bruke mansjettene på nytt. Mine var imponerende fine så jeg bytter bare fett..







4. Nå skal drivledd av. Bank i fra undersiden og opp rolig og sakte så kommer hele "sandwich" av drivakselen.



Legg merke hvilken side skal peke opp/ut.



5. Så er det et skive under der igjen. Den har også sin retning. Kommer tilbake til det.



Så her er det du skulle hatt på bord.



6. Nå skal du rense alt dette. Først så godt som mulig selve mansjetten og akslingen.



Kunne vel dra mansjetten av akslingen men jeg renset uten å gjøre det. Skulle man lakke og behandle selve akslingen så ville det vært neste steg.

CV joint skal demonteres for inspeksjon og rensing. Vrir på innerste delen og tar ut kuler så løsner alt i seg...



Jeg brukte diesel for å rense. Fungerer bra.



7. Ting settes tilbake. Hos meg pekte skriften opp/ut og jeg satt det samme vei.



Legg merke hvordan innerste og ytterste ringene ligger mot hver andre før du setter inn kuler! Dette er viktig!





Så vrir man på innerste ring på samme måte som i demontering og kuler plasseres tilbake. Jo flerekuler på plass jo stivere blir det,men rolig dette går an Blunker



Nå kan du tre på skive tilbake. Her er det viktig at ytterkant peker opp. Skive er buet for å skape spenning/motstand  til CV'en ("sandwich" Glad )





9. Nytt fett

Brukte det billigste selvfølgelig  Gliser



Undersiden først.



Trer så CV'en over akslingen og banker sakte på plass.



10. Legger "månering" på toppen.



Pga første skive vi satt på akslingen (som skaper litt motstand nå ) så må denne ringen bankes ned slik at den havner inn på spor. 27mm pipehode  funker fint for dette Blunker



11. En runde med fett på oversiden.



Kan godt tyte mer fett inn i selve mansjetten. Fett skader ikke Glad

12. Jeg fant ut a det var lettest å tre inn alle bolter for å stille manjsetten over alle hull. Trer inn bolter og banker litt og litt bansjetten over CV'en.



Og vips så har du en overhalt cv joint. Må nok repetere det samme på andre side vel også Blunker



Og så inn i bilen...

Før montering inn i bilen så smørte jeg både ved girkasse og hjul overflate der akslinger boltes til.



God tur!

p.s. jeg kan ikke de riktige navn på deler så ikke heng meg for det  Flau  Gliser
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!