Tror det var helg etter jeg hentet bobla med min trofast Passat.
Den sto der og venta på meg, ferdig lastet av fra bussen!
Hjemme gikk det ikke mange dager før motor var tatt ut...
Fant lys ledninger tatt av vifte ...
Noe som jeg husket i ettertid at de hang bare løse forran insug til vifte - ikke lurt
Tennplugger var fine (eller?)
Og hele motor ble levert til "service på garanti".
Det var trøstelager som skjærte seg...
Mens motor var borte brukte jeg tid til å fikse andre saker som f.eks. ledninger...
Tok ikke lang tid til jeg fikk motor tilbake med "ny" blokk, nye lagre og ekstra hull for ånding, nypolert og målt veiva klart.
Før viftehus ble montert fiksa jeg litt her og der for å få bedre flow på luft. Blant annet ble litt kapping innvendig og tetting på utsiden.
Og med hjelp av hyggelig kolega så gikk alt mye fortere.
Motor gikk inn tilbake på plass
Så fikk jeg endlig tak i nye plugger som ble montert.
Jeg brukte en Tkobling for å få koble oljetrykk lampe i speedo.
Så kom stor fortvilelse da jeg klarte ikke å sette reim på plass. Det virket at dynamo sitter for langt bak og at dynamo reimhjul "liner ikke upp" med reimhjul på veiv...
Aner ikke om det skal være slikt men det løste jeg ved å snu reimhjul på dynamo. Denne delen med hakken skal egentlig være mot dynamo...
Men på denne måten så kom begge reimhjula på samme "akse" sett fra siden.
Ut med bilen og jeg var klar for "ny" oppstart
Og om det var ikke nok med en "fansi" ondeboks så har jeg nå hele to
Brum brum
Det som vær vanskelig å svelge i det hele var det at jeg rakk ikke å vise bilen og få den godkjent...
Men jeg kunne ta sommerferie med tanke at bilen er kjørbar igjen!