God kveld, ja. Har også en 1302 med 1300. Det at en gammel boblemotor fusker er vel normalt. Kan være hva som helst. Generelt er det to årsaker: Tenning eller forgasser (men uansett - start med riktig justerte ventiler)
Tenning: Den må være riktig. Justere tenningstidspunkt med stroboskoplampe. Gode tennplugger, pluggledninger, fordeler, osv, hjelper alltid. Finnes masse sider på nettet om justering. Sjekk denne:
http://www.vw-resource.com/tune-up.html#timing (
meget bra oppslagsverk)
Forgasser: En vanlig feilkilde er at det er for mager blanding. Det kommer av at forgasseren blir slitt og trekker større eller mindre mengder falsk luft. I tillegg er originaloppsettet "magert", slik at man lett ender opp med for lite bensindamp i blandingen. Viktig at forgasseren er riktig stilt. Beskrives her:
http://www.vw-resource.com/carb.html#adjust. Merk spesielt punktet om justering av "volume control screw".
Siden ting er OK på kald motor kan man kanskje anta at blandingen din er for mager. Choken din hjelper med fet blanding i starten, men når choken slår seg av mister du den effekten. En mulig feil kan også være akselerasjonspumpen. Symptomene er omtrent som du beskriver: Når du trykker raskt på pedalen får ikke forgasseren den ekstra spruten med bensin. Du kan jo sjekke pumpen. Vanlig feil er lekkasje i membranen eller tett dyse.
Lykke til!