mai 10, 2024, 06:47:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pinnebolter til topp  (Lest 1088 ganger)
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« på: mars 03, 2015, 21:39:46 pm »

Er det nødvendig/vanlig å bytte til lange pinnebolter ved bruk av 82mm veiv?
Eller kan original lengde brukes Øyerulling
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mars 04, 2015, 10:14:26 am »

Jeg kjøpte +12,7mm til min 84mm.
Jeg måtte kappe av minst 10mm på alle boltene.
Nabostallen gjorde det samme, han bruker 82mm og måtte gjøre akkurat det samme.
Så jeg mener du ikke trenger.  Blunker


* IMG_2261.JPG (28.2 KB, 640x480 - vist 107 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 04, 2015, 10:30:39 am »

Er det nødvendig/vanlig å bytte til lange pinnebolter ved bruk av 82mm veiv?
Eller kan original lengde brukes Øyerulling

Kommer an på stempler, topper etc.

Skal du ha høy komp f.eks så trenger du kortere pinnebolter.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mars 04, 2015, 12:00:15 pm »

Min med 84mm slag er så vidt jeg vet noe smalere enn en original motor.. Men så har jeg litt vel friserte topper..  Osteaktig

Men er som Erlend sier, kommer an på alle delene. Stempler, råder - hvor mye du må shimse under sylinderne evt, hvor mye du må dreie ut i toppene for ønsket kompresjon..
Loggført
vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #4 på: mars 04, 2015, 12:02:10 pm »

Da venter jeg med å bestille lange bolter til jeg har fått toppene og fått testet Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mars 05, 2015, 08:17:55 am »

..eller gjør som oss. Bestilte +12,7mm og kappet av det som ble for mye når vi hadde montert alt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!