mai 15, 2024, 23:10:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 66 modell , senking bak.  (Lest 1412 ganger)
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: februar 13, 2013, 17:20:59 pm »

Tenkte jeg skulle begynne og senke bobla bak , nå så jeg er ferdig fremme , men har aldri skrudd eller holdt på med noe så helst på en boble Bakstilling . Så lurer på om noen har sitt en god forklaring / guide med god tekst og bilder en plass ? :-)
Loggført

- Leithen
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: februar 13, 2013, 20:14:54 pm »

http://www.youtube.com/results?search_query=lowering+swing+axle&oq=lowering+swing+axle&gs_l=youtube.3...19623.24236.0.24915.19.16.0.0.0.0.547.4184.2j4j5j3j1j1.16.0...0.0...1ac.1.4KCPYI_Y7U8

http://www.youtube.com/results?search_query=lowering+rear+end+beetle&oq=lowering+rear+end+beetle&gs_l=youtube.3...58494.61913.0.62089.15.14.0.1.1.0.239.1387.7j2j3.12.0...0.0...1ac.1.mfzmCpz_5ek

 Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
sjurfn
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: ørsta


Vis profil

« Svar #2 på: mars 30, 2013, 20:37:41 pm »

dette var jo for 72 model å med uorginale deler..? noe annerledes på en 68 modell?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 30, 2013, 22:14:56 pm »

Du har swingaksel. Stort sett likt som irs, husk forholdet mellom indre og ytre splines. Alt etter hvor mye du skal senke. Løsne støtdemper og de 3 bolter som fester fjærplate til hjuloppheng. Løsne de 4 bolter inne ved torsjonsarm og begynn å trekk ut torsjonsstav. Her er det forspenn så her gjelder brekkjern og rå makt som gjelder. Husk å merke godt før du begynner. Når du endelig har fått løsnet det er det bare å pusle sammen igjen. Lykke til .
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?888
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

sjurfn
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: ørsta


Vis profil

« Svar #4 på: april 01, 2013, 11:04:24 am »

ytre å indre? kva d er snakk om da? er der mange plasser en kan justere?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 01, 2013, 17:52:59 pm »

Det er 2 splines pr side. Ytre splines er der fjærplata( den som er skrudd i hjuloppheng) og sjølve torsjonstaven har også splines i andre enden( indre splines)
Så hvis du drar ut hele staven( den som går inn mot midten av bilen) så kan du justere her og.
Så hvis du ser i tabellen så sier den at ved +1 ( medurs) indre splines og -1 (moturs) ytre splines så senker du ca en halv cm. Tar du derimot kun -1 på ytre så senker du ca 5,5 cm. Bruk tabellen og prøv. Men merk godt ...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!