mai 17, 2024, 20:03:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Takgrind bygget om med holder for sykkel. Bygget i nitten-pil-og-bue..  (Lest 842 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: juni 11, 2012, 21:20:21 pm »

Jeg rydder og ønsker å kvitte meg med noen store ting som uansett ikke er i bruk.
Derfor denne takgrinden som farfar til naboen skal ha bygget i sin ungdom;-)

Basert på en relativt vanlig grind som etter hva historien sier var skadet på den ene siden. Grinda var i en tragisk forfattning da jeg fikk den (trodde naboen). Alt jeg har gjort med den er å bytte noen skruer, reparere en dårlig sveis, se over at resten av sveisene holdt mål og bytte noen skruer.

Det er kun plass til en sykkel på stativet, mens den andre delen fortsatt er slik som takgrinden opprinnelig var. Bøylen som sykkelen står i er et 50x50 vinkeljern som er valset opp i fronten. Sykkelen skrues fast med 3 stk klammer som garantert den samme "smeden" som laget grinden har konstruert (skruene på disse er nye). Det ekstra støttestaget som holder sykkelen er av justerbar teleskop type i lengde og festes til stangen på sykkelen med lærstropp eller lignende.

Bud ønskes. Thermolux (gammelt skiensfabrikat) sykkelen som er montert på disse bildene følger IKKE med i salget.

Har brukt grinden flere ganger, men de siste to årene har den bare stått i veien. Fungerer utmerket både for den en aktive sykklisten som skal på trening/ ritt i en standsmessig bil eller for rat/ restomannen som vil smykke bobla med en lekker retrosykkel.
Har desverre ikke bilder av bilen med sykkel på, men det ser fantastisk ut Glad















NB: Denne sendes ikke......
« Siste redigering: juni 11, 2012, 21:25:03 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 11, 2012, 21:43:31 pm »

Hehe .. denne var litt kul da, Johan.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: juni 11, 2012, 21:52:17 pm »

Hehe .. denne var litt kul da, Johan.

Jepp Glad Denne blir jeg sikkert rik på.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 11, 2012, 21:53:56 pm »

Onkel Skrue - etter dette Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 11, 2012, 22:01:58 pm »

Onkel Skrue - etter dette Gliser


Neppe!
Skal du by eller chatte foresten? Gliser Jeg foretrekker at du stikker innom for en kaffekopp og litt is isteden for å sende meldinger i denne tråden Blunker
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: juni 16, 2012, 21:57:14 pm »

Lørdagsbump Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: juni 19, 2012, 10:26:36 am »

Boing!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!