mai 07, 2024, 00:51:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problem med demping/fjæring  (Lest 1953 ganger)
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« på: oktober 08, 2013, 07:15:48 am »

Jeg har en 66 mod med puma (balljoint) med org. Spindler og bugpack dempere. Og bilen er stiv som en stokk. Det finnes over hode IKKE NOE demping foran (bare på gummi/dekkene) hva er galt? Takk for svar
Loggført

66 boble roadster-1600
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 08, 2013, 14:04:14 pm »

Ingen??
Loggført

66 boble roadster-1600
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 08, 2013, 14:52:44 pm »

Jeg har en 66 mod med puma (balljoint) med org. Spindler og bugpack dempere. Og bilen er stiv som en stokk. Det finnes over hode IKKE NOE demping foran (bare på gummi/dekkene) hva er galt? Takk for svar

Det er ingenting galt og du opplever det samme som mange andre har gjort før deg med balljoint og senking.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 08, 2013, 15:42:44 pm »

Det er rart. Kan jo fort være falig å kjøre sånn. Hopper i setet bare det er en LITEN dumt i veien som man ellers ikke hadde lagt merke til med en nyere bil som er senket.
Loggført

66 boble roadster-1600
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 08, 2013, 15:53:02 pm »

Hei
Hadde samme problem som deg, bare en ting og gjøre. Sett på senkespindler, standard høyde på dempere og hev pumaen. Du vil ikke kjenne igjen bilen.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 08, 2013, 16:04:05 pm »

He he ja jeg hadde på senkespindler, men da blei bilen altfor lav at den subbet bare det var en liten kurve i veibanen. Og jeg prøvde også org. Og bugpack dempere og justerte opp det jeg greide. Hmmmm
Loggført

66 boble roadster-1600
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 08, 2013, 16:05:55 pm »

Svein: mener du org. Dempere når du sier standard høyde?
Loggført

66 boble roadster-1600
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 08, 2013, 16:22:56 pm »

orginal dempere og forstillinga på det høyeste med senkespindler burde vel løse saken.?
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 09, 2013, 05:08:02 am »

jeg kjører selv skamsenka boble med lite eller ingen demping foran som deg. blir å justere opp eller leve med det.

juster opp forstillinga sett på senkespindler men husk også at spindler bygger litt utover

offtopic nyere biler er stive som stokker de også når man går lavt nok  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 09, 2013, 09:03:20 am »

Hva er problemet? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 09, 2013, 10:04:27 am »

Hva er problemet? Gliser
Osteaktig helt med på den der.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: oktober 09, 2013, 10:13:03 am »

Det er vinklene på bærearmene som mest påvirker stivheten i forstillingen. Det går i korte trekk i kraft ganger arm.
Men på balljoint forstillingen så er vandringen på bærekulene også et skjær i sjøen.

Hvis du ikke endret vinklene på bærearmene (justerte puman) når du satte på senkespindler så vil bilen være nøyaktig like stiv med senkespindler.
Hvis du hever puma'n tilsvarende som spindlene senker så vil bilen få igjen noe fjæringsvei og den vil virke mykere.



Loggført

Speed is no substitute for direction
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 09, 2013, 10:15:57 am »

Svein: mener du org. Dempere når du sier standard høyde?
Hei.
Kjører selv med puma i midt stilling og justerbare spax dempere foran.
Men alt fra originale til Koni, Bilstein passer jo så er vel bare og høre hva andre har for erfaringer...
Men puma nesten i topp, senkespindler og org dempere, er en kombo som mange kjører med..

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 09, 2013, 11:16:53 am »

Hva er problemet? Gliser
Osteaktig helt med på den der.
Høhøhø
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
roadster66
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 09, 2013, 13:58:28 pm »

Takk for mange gode tilbake mld.
Loggført

66 boble roadster-1600
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!