Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
1
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vi tømmer en låve for boble deler! SELGES....!
|
på: september 14, 2018, 05:32:03 am
|
Hva med komplett ratt til 60-61 (one year only)?
Så langt ingen hvite ratt på den låven.. men jeg har noen på mitt eget lager.. skal sjekke.. Trenger ikke å være hvit. Beryl green hadde vært fulltreffer:) send meg gjerne SMS om du finner noe. 92246759 hører fra deg!
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T2b Camper
|
på: oktober 21, 2014, 09:31:55 am
|
Hei den kom jeg over her på forumet eller face tror jeg. Er ikke så lett å få tak i. Har sett de gå for nærmere 2000 på ebay. Selv fikk jeg den for 600. Du kan kjøpe repro på justkampers.com..
|
|
|
7
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Visker relè late bay?
|
på: august 21, 2014, 20:45:46 pm
|
Skal ta bilde i morgen! Men det releet jeg har, har jeg akkurat kjøpt nytt fordi jeg trodde det var det som var ødelagt. Når jeg nå skal bytte det finner jeg ikke det som evt er "ødelagt" så det du mener er at det ikke er rele om det ikke er intervall? Så det er kun bryter ( armen på rattet) som bestemmer hastigheten langsomt-fort?
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Visker relè late bay?
|
på: august 21, 2014, 15:21:33 pm
|
Vet at rele til blink og fjernlys sitter "bak" sikringsboksen, men skal det også være et rele til visker der? Tror ikke det skal være intervall på late bay.. Bare langsomt og langsomere;)
|
|
|
9
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Visker relè late bay?
|
på: august 21, 2014, 09:18:31 am
|
Noen som vet hvor dette evt skal sitte om det skal være et? Viskerne mine fungerer bare på laveste hastighet. Sitter med et nytt relè, men ble usikker på hvor det skal stå om det i det hele tatt skal være et viskerrelè? Sikringsboks eller på viskermotor?
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 27, 2014, 23:25:31 pm
|
Takk! Tenkte akkurat på det med ventiler og skal gå over en gang til. Det er snakk om 1800 topper. Noen sier 0.15 på innsug og 0.18 på eksos mens andre sier 0.15 på begge. Noen formening?
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 27, 2014, 22:39:23 pm
|
Ok.. altså etter "boka" skal gasserne kobles fra hverandre, ha 750-850rpm så bruke luftmengdemåler til å synke. Synker da den siden med høyest verdi ned til ønsket turtall og kontrollerer at begge har samme verdi. Så begynner jeg feks med syl 1, skrur blandingsskruen (idle mixture screw) inn til den begynner å hoste å harke. Skrur ut igjen til Max rpm. Gjør dette på på de andre også.
Problemer er bare at de oppfører seg så forskjellig og får ikke helt "feelingen".. Tror jeg skal lese litt mere og evt leke meg litt med air by-pass sceews..
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 27, 2014, 16:53:40 pm
|
Vet ikke om noen kan hjelpe, men når vi først er inne på motorprat.. Justerer stadig på gasserne (40mm webere) og blir ikke helt klok. Tenning og centimeter skal være ok. 1) ved synkronisering må jeg skru tomgangsskruen på høyre gasser mye lengre inn enn vestre for å dra likt med luft. Synes ikke motoren går særlig bra da ( mye risting). Har nå droppet luftmengdemåler og kun synkronisert på øret (går veldig pent nå) Har sjekket etter falsk luft men virker helt tett og fint. Når jeg bruker luftmengdemåler på sylindere 4 stopper motor og på 1 og 2 faller ikke turtallet engang.
2) justering av blanding Syl 3 skrur helt inn og turtallet går opp Syl1 skrur inn og turtallet faller etter en stund Syl 4 skrur helt inn og turtallet faller med en gang Syl2 skrur inn og turtallet faller etter en stund
Hadde sylinder 1,2 og 3 oppført seg som 4 kunne jeg lett justert riktig, men føler ikke at jeg finner riktig blanding når de oppfører seg så forskjellig..
Om noen i Oslo området ville tatt en titt på det hadde det vært gull! Betalt selvfølgelig! Jacob spring skal se på det når vi tar turen nedover Europa i september, men blir mye kjøring før det så all hjelp er topp:) Om noen har noen tips pr tlf så hadde det også vært til stor hjelp:)
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 26, 2014, 13:58:35 pm
|
Alt er byttet av simringen, stempelringer og lagre. Clutchen virker helt fin..slurver ikke og lekker ikke olje mellom blokk og kasse..trøster meg på stranden med øl og er jævlig frustrert over hvor dum jeg kan være!!
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 26, 2014, 12:17:19 pm
|
Jeg kan ikke fatte at jeg kan være så j dum! Grunnen til at jeg gjorde det var egentlig bare for ikke å få røyken i ansiktet under justering av gasserne. I og med at det kun lekker bak så tar jeg av reimhjulet og ser på simringen der... Arg!!
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 26, 2014, 11:06:25 am
|
Har bygd en 2l type4 til bussen. I dag justerte jeg gassere litt og plugget igjen hullet til veivhusutluftingen (der det vanligvis går en 17mm slange til luftfilteret. Da jeg har satt på webere står hullet åpent og det blåser selvfølgelig ut oljedamp. Etter at jeg plugget igjen hullet begynte motoren å lekke som bare f fra oljepumpa eller simringen bak reimhjulet..klarer ikke å se akkurat hvor. Men beviset ligger gjennom hele byen:( Har dette en sammenheng med at jeg plugget hullet eller er det tilfeldig? What to do?? Håper ikke sommeren røyk nå!!
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T2b Camper
|
på: juli 18, 2014, 21:32:38 pm
|
Litt oppdatering!
Har pusset ned taket og montert alt sammen igjen. Nå er det straks klart for montering på bil..noe jeg gruer meg til.. skal måle 2 ganger for jeg setter vinkelsliperen i taket mitt;)
Noen bilder fra siste tiden.
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] [attachment=5] [attachment=6] [attachment=7]
|
|
|
|