mai 02, 2024, 16:05:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: forskjeller barndoor og senere..  (Lest 3162 ganger)
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« på: april 08, 2010, 21:12:33 pm »

Antar at det er mange som sitter med mye nyttig kunnskap om forskjeller eller helst likheter mellom barndoor og de som kom etter. Det jeg tenker på her er alt det synlige,ikke motor,gear,forstilling.. Eller kanskje det er noen som vet hva som ikke forandret seg ved overgang til cap`s...   Øyerulling
« Siste redigering: april 08, 2010, 21:19:38 pm av rusthaug » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 08, 2010, 21:48:06 pm »

Kjøp denne boka: "VW Transporter and Microbus Spesification Guide 1950-1967"  (David Eccles)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: april 09, 2010, 03:49:53 am »

Det korte svaret på dette er at alt forandret seg i Mars 55 - i farten kan jeg ikke tenke på en eneste del som er uforandret, om man virkelig snakker på detaljnivå. Vel... Fangere, glass og utv dørhåndtåk - det er noe som ikke forandret seg, men ellers er stort sett alt forandret.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 09, 2010, 06:23:37 am »

Sier meg enig med forrige taler, det meste er forskjellig. Men det spørs på hvilken avstand det skal se ut som en barndoor.
Men er ikke frontfangeren på barndoor ulik 55- fangeren? Trodde BD fangeren var trangere mellom ribbene foran, dvs mindre plass til skiltet?
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #4 på: april 09, 2010, 07:43:20 am »

Sier meg enig med forrige taler, det meste er forskjellig. Men det spørs på hvilken avstand det skal se ut som en barndoor.
Men er ikke frontfangeren på barndoor ulik 55- fangeren? Trodde BD fangeren var trangere mellom ribbene foran, dvs mindre plass til skiltet?

Etter hva jeg har studert i bøker så var barndoorfangeren med liten plass til skiltet med på de første ikke-barndoorene også, men i 56 var den forandret (sikkert før også).
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: april 09, 2010, 07:51:30 am »

Sier meg enig med forrige taler, det meste er forskjellig. Men det spørs på hvilken avstand det skal se ut som en barndoor.
Men er ikke frontfangeren på barndoor ulik 55- fangeren? Trodde BD fangeren var trangere mellom ribbene foran, dvs mindre plass til skiltet?

Etter hva jeg har studert i bøker så var barndoorfangeren med liten plass til skiltet med på de første ikke-barndoorene også, men i 56 var den forandret (sikkert før også).
Er det ikke et skille på "veldig smal skiltplass" til "smal skiltplass" en gang i 1952 også? Jeg ble litt usikker i farten...
Loggført

SCREWDRIVER #2
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 09, 2010, 10:23:30 am »

http://www.barndoor.dk/
Loggført
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: april 10, 2010, 09:29:09 am »

Hmm..ser ut som det meste ble forandret,ikke bare en normal "face-lift"
Lurer på hva grunnen til dette var,de lagde en bil som så (i vanlige folks øyne) nesten uforandret ut,men var forandret på de fleste områder.Må ha vært en dyr omstilling for for forholdsvis lite utseende messig "modernisering" Noen som vet om mer som IKKE forandret seg? Karosseri deler? Er klar over at jeg kan lese meg til det meste litt rundt omkring på nett,og det gjør jeg også,men litt morsomt å få med flere i denne "forskninga"...
Også intr.i linker til ombyggings prosjekter "ny til gammel"  Blunker
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2010, 13:06:55 pm »

Hmm..ser ut som det meste ble forandret,ikke bare en normal "face-lift"
Lurer på hva grunnen til dette var,de lagde en bil som så (i vanlige folks øyne) nesten uforandret ut,men var forandret på de fleste områder.

Kan det ha en sammenheng med at de flyttet produksjonen fra Wolfsburg til Hanover? Men det var vel i 56, så da ble jo nytypen produsert i Wolfsburg et års tid da? Merkelig som du sier...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2010, 19:42:03 pm »

Det ligger en tråd på Samba på Barndoor forumet som handler bare om falske BD. Der ligger det linker til diverse prosjekter. Når du snakker rent karosseri: Ved å gjøre om tak-fronten og legge inn den store bakluka, så har man jo fort stilen.... Men skal du ha den til å se riktig ut, blir det mye mer på det ytre.... Blandt annet dørhåndtakpressingene, vindusviskerpressingene, doglegs, blinklys/piler, luftinntaksgjeller til motor, skjermkanter bak, plassering av lasteromdør hengsler, etc - i tillegg til at absolutt alt bolt-on må byttes. Det spørs jo litt om du starter med en 56 eller 65 modell også, det var jo stadig endringer. Mindre arbeid å kjøpe seg en BD....
« Siste redigering: april 10, 2010, 19:45:10 pm av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #10 på: april 10, 2010, 20:53:07 pm »

Ja har du en til salgs kanskje Blunker...Foreløpig er dette mest tanker,og er litt usikker på hva som egentlig er vitsen da de fra de sene femtiårene kanskje er vel så velykket designmessig,men det var det med den old style charmen da.....
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: april 10, 2010, 22:05:21 pm »

Capsen, mindre motorlokk og stor bakrute er jo lagt til av praktiske årsaker. Det opprinnelige designet er alltid penest mener jeg.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!