mai 08, 2024, 00:32:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2]
31  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk kvalitet repro kjøledeksel på: februar 07, 2014, 23:07:32 pm
Det har du helt rett i, men i mitt tilfelle, så må jeg kjøpe nytt, for å få det jeg vil ha(vil ikke ødelegge noe original deksel på testing...)
Får håpe du får tid en dag, til å fullføre noe av gråtass prosjektene dine også, er moro det og Gliser
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Eksternt oljefilter 30hk på: februar 07, 2014, 20:43:26 pm
CB Performance Maxi 3 pumpa har 26mm drev som på 1600 motoren, du har kansje mindre, det husker ikke jeg i farten, men den har utløp og innløp for slanger, slik som du vil ha
33  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk kvalitet repro kjøledeksel på: februar 07, 2014, 20:40:00 pm
Akkurat det siste poenget her var jeg redd for, får prøvemontere først, så får vi se... tror jeg skal kjøre budsjett nå, så får jeg gå for Scat deksler når jeg blir passe forbanna....
Du Tistlo litt OT,  hvordan går det med gråtassen(e) for tiden???
34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk kvalitet repro kjøledeksel på: februar 07, 2014, 18:02:35 pm
Takk for svar
Tror jeg får studere dekslene når de kommer, så får jeg avgjøre da, men det høres ut som lagrings lakk...
35  Forum / Snikk-snakk / Lakk kvalitet repro kjøledeksel på: februar 07, 2014, 16:52:40 pm
Hei

Hvordan er lakk kvaliteten på repro kjøledeksel, slik som fra Unneberg eller Hotshop?
Er det gode greier, eller er det bare rusthindrende transport lakk?

36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Må overhale 1915 motor på: januar 28, 2014, 23:07:46 pm
Gasserene var heldigvis lagret tørt og godt i garasjen, men jeg må gå over de uansett, de er fulle av dritt utvendig, men virker ok

Hva kostet den overhalinga forresten viss jeg får spørre om sånt, og hvor lang tid tok det?
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Må overhale 1915 motor på: januar 28, 2014, 21:30:12 pm
Hei

Hadde en kjip kveld i garasjen i går, skulle ta en sjekk på den gamle 1915 motoren min, som har stått ubrukt i 6-8år, det var sørgelige greier
her hadde det kommet vann inn i sylindrene, siden det var "litt" dårlig tak over den motoren for en del år siden....
Dette har da resultert i gravrust i sylinder, og uttærte topper.

Motoren var skrudd sammen med org. veiv og råder, en Engle kam, som jeg ikke husker nr på, men kan finne ut
samt 40mm Dellorto DRLA

Så hvor bør jeg kjøpe nytt sylinder og stempel sett?

Jeg må ha nye topper, hvilke? og hvor er lurest å kjøpe, med tanke på hvilke gassere jeg allerede har

Er det noe annet jeg bør gjøre, når jeg først må demontere motoren, så kom med det Blunker
Tilstand på lager og resterende er uviss foreløbig...

Jeg har vært ute av VW miljøet like lenge som motoren har stått, og kjøpte ny bil i fjor sommer, så jeg har blitt litt rusten selv også Sjokkert

38  Forum / Problemløseren / Sv: Bensintank med hull; repareres eller ny?? på: august 02, 2013, 11:13:27 am
Har muligens en slik liggende løst, ta kontakt viss du ikke får tak i andre steder
39  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1966 Boble på finn....... på: juli 29, 2013, 14:07:03 pm
Tror jeg venter til den ligger på Gis bort, da kan jeg slå til! Gliser Osteaktig
40  Forum / Problemløseren / Sv: Lufting av bremser: væske vil ikke inn i systemet på: juli 15, 2013, 21:07:52 pm
Her må du nok til med en vakum lufter for å få det til. Eventuelt kan du sette litt lufttrykk på beholderen, men da må du være forsiktig, slik at det ikke blir søl (1 Bar burde holle i massevis)
hjelper også godt å løsne bremserørene litt på hovedsylinderen til du får væske ned i sylinderen
41  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juli 01, 2013, 23:46:00 pm
Takk takk, en skikkelig god følelse ja

Bilder kommer nok etterhvert, nå er den somsagt helt original, med heslige beskyttelses trekk og det hele. Så bildene får bli etter jeg har fått ned fronten og fått på andre hjul, pluss fått klister trimmet den Gliser Osteaktig Der har jeg en plan... Trenger ikke gå så fælt som din bil Trond, bare det ser "bra" ut
42  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juli 01, 2013, 12:55:20 pm
Jo takk

Unneberg tjener godt på meg for tiden, har en pakke i posten, som tar hele feriepenge potten....
Alt dette for å få en bil på veien, med 1915 motor Hæ Gliser
43  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juli 01, 2013, 10:57:47 am
Å då va bilen EU godkjent, snakkes på møtet i kveld Gliser
44  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 30, 2013, 15:22:41 pm
Da tror jeg vi har noe på gang her Gliser

Takk for alle svar folkens!
45  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 30, 2013, 10:45:35 am
Hadde fått med meg .no, men det hadde sneket seg inn ett mellomrom, som ikke skulle vært der Flau

Satser på at det ble bra nå Osteaktig
46  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 30, 2013, 09:54:28 am
Det der hørtes ikke så galt ut Gliser

Har sendt ham en mail, så får vi se hva som skjer, takk for tipset

Edit: Fikk beskjed om: Your message cannot be delivered to the following recipients
Så da er nok VW veterandeler helt nedlagt da Trist

The search continues......
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ny på forumet-Oljefilter og ekstern kjøler 1915 på: juni 30, 2013, 00:36:58 am
Såsant du har ei original/umodifisert blokk, så skal du ikke ha 30mm oljepumpe med oljefilter, slik som dette: http://www.hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8353-oljepumpe-m-filter-70 da får du en vanvittig oljetemp, pga at olja aldri kommer til kjøleren for trykket blir for høyt for oljekontroll ventilene inni blokka + at eksosen koker olja.

Det er det problemet jeg har på min motor, etter å ha fått det tipset av en som "hadde peiling", så vi er nok på jakt etter samme løsning...

Venter i spenning på en smart løsning Gliser

Jone
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 30, 2013, 00:23:40 am
Får nok bare leite litt til, og gå for impulskjøp tenker jeg, er like mange meninger som det er boble entusiaster Gliser
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 29, 2013, 22:35:52 pm
Det er faktisk et godt spørsmål, det som står på nå, minner en del på det Glaspak annlegget som hotshop selger. Det sto på motor-vraket, når jeg kjøpte en bil med denne motoren i, da jeg var 16...

Sist jeg brukte motoren var for ca 6 år siden, og sist jeg åpna den, var for 7-8 år siden tror jeg

Nå består motoren av originale oppborrede, uporta original topper, 40mm Dellorto, org. veiv og råder, samt en eller annen engle kam (muligens w120, finner kansje noe papirer..) org. vippesett og en kjempetabbe av ei oljekoker pumpe som ble lokka på meg(det blir egen tabbe tråd av i morgen Flau)

Du sier at GT anlegget er åpent, men hvordan er lyden? Er det mulig og cruise i 60-80 samtidig som man fører en normal samtale inni bilen?
Det er nemlig ikke mulig med det "Glaspak" lignende greia som står på nå. Det var tøft når man var 18 Blunker men ikke like tøft når man er 28....
Men når man gir full pedal, så er det helt topp med godlyd Gliser
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915 på: juni 29, 2013, 20:47:42 pm
Har sett litt på det, men tror det blir med ønsket foreløbig, er en stiv pris på det Sjokkert

Har også sett litt på dette http://folkevogn.no/index.php/butikk/produkt/8667-gt-style-ceramic-coated men er litt i tvil om det er egnet til noe mer enn 1600, og hvordan støyen blir
Har prøvd for trang eksos før, og da ble det åndenød og glovarmt...

Når jeg ikke skal til og kappe og sveise i bilen, så synes jeg det ser best ut om man fyller ut original utsparingene, dermed blir det litt vanskeligere og velge, spesielt når man er kjip på pris i tilegg Øyerulling
51  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juni 28, 2013, 15:54:12 pm
Då ska bilen leveras på EU kontroll Mandag morgen Gliser Får håpa att eg finne utav det fjernlyset i helgå....
52  Forum / Teknisk, teori og praksis / Eksos til 1915 på: juni 28, 2013, 11:29:49 am
Hei

Skal ha nytt eksosanlegg til en 1915 motor, og vurderer varmepotter, er det en lur løsning, eller bare og glemme?

Jeg er på jakt etter noe som passer i utsparingene som original stussene går ut i, men ønsker ikke "raka rør" slik som den har nå, blir litt slitsomt på langtur...
Er det noen som har noen annbefalinger/erfaringer å komme med?

Jone
53  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorskifte på: juni 27, 2013, 08:58:51 am
Unneberg hadde en slik hylse som erstatter simmeringen , pluss ombynings gaffel til lageret, så det blir nok løsningen foreløbig

Jone
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorskifte på: juni 26, 2013, 22:41:30 pm
Hmmm, var det jeg var redd for... Telefon til Unneberg neste, takk for svar

Hvordan er det og montere støttehylse forresten? Er det ferdig gjenget opp i gearkassen til de 3 skruene?
55  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juni 26, 2013, 22:36:58 pm
Ja ikkje sant Gliser

Det e vel tilfeldigvis ikkje någen så har ett 6V lys rele te låns for ein korte periode? Den store ronde typen (så eg ikkje huske nr på i farten)
Fjernlyset virke kun sånn inni mellom, når det føle for det... Eg trur brytaren på hendelen e i orden, men må måla litt i mårå for å vera sikker Hæ
56  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juni 24, 2013, 23:03:59 pm
No shit Øyerulling
Godt å vera i gang igjenn
57  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juni 24, 2013, 15:56:28 pm
Jo takk, kjekt å vera i gang igjenn Blunker
58  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business på: juni 24, 2013, 11:36:51 am
Takk for det
Så sant den blir EU godkjent, og alle andre småting blir fikset, så var det planen ja
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Motorskifte på: juni 24, 2013, 09:07:55 am
Hei

Har vært uten bil i lengre tid, og har derfor glemt mye av detaljene jeg kunne en gang...

Nå skal jeg snart rive ut 1300 motoren i fra 66 modellen(6v) jeg nettop kjøpte, og sette inn en 1915 som stod sist i en 1303 jeg hadde

Nå skal jo bilen bygges om til 12 volt, så den er grei.
WBX automat starter har jeg liggende, men jeg mener og huske at det er noe med størrelsen på svinghjulet, og støttehylse til utløserlageret, samt typen utløserlager, kan det stemme?

Trykkplaten som står på svinghjulet er den typen med ørten små fjærer til utløserlageret, ikke den med 3 store armer

Hva må jeg skaffe/bytte av deler for å få dette til å gå sammen?

1300Jone
60  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Back in Business på: juni 24, 2013, 08:08:52 am
Hei Folkens

Vil starte med og takke for ett flott treff SRVWK hadde stelt i stand i år, en flott gjeng og flotte biler
Etter og ha vært borte i fra VW miljøet i 6-7år Var det plutselig ny bil på tunet, så da vil jeg takke alle som fyrte opp stemningen utpå lørdags kvelden/natta når det gjaldt bilkjøp...
Mandagen etter treffet ble det kjøpt inn ei kliss original 1300, 1966 modell i uforskammet god stand, kun kjørt 86000km siden ny Gliser
Forsikrings historikk er kjekt å ha Gliser

Så nå har siste uka gått til skifting av diverse deler som hadde stått seg ihjel, og det kommer nok denne uka også å gå med til.
EU kontroll blir neste post

Så er det vel også påtide å melde seg inn i klubben igjenn Blunker

1300Jone
Sider: 1 [2]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!