Vis innlegg
|
Sider: 1 [2]
|
31
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk kvalitet repro kjøledeksel
|
på: februar 07, 2014, 23:07:32 pm
|
Det har du helt rett i, men i mitt tilfelle, så må jeg kjøpe nytt, for å få det jeg vil ha(vil ikke ødelegge noe original deksel på testing...) Får håpe du får tid en dag, til å fullføre noe av gråtass prosjektene dine også, er moro det og
|
|
|
32
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Eksternt oljefilter 30hk
|
på: februar 07, 2014, 20:43:26 pm
|
CB Performance Maxi 3 pumpa har 26mm drev som på 1600 motoren, du har kansje mindre, det husker ikke jeg i farten, men den har utløp og innløp for slanger, slik som du vil ha
|
|
|
33
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk kvalitet repro kjøledeksel
|
på: februar 07, 2014, 20:40:00 pm
|
Akkurat det siste poenget her var jeg redd for, får prøvemontere først, så får vi se... tror jeg skal kjøre budsjett nå, så får jeg gå for Scat deksler når jeg blir passe forbanna.... Du Tistlo litt OT, hvordan går det med gråtassen(e) for tiden???
|
|
|
35
|
Forum / Snikk-snakk / Lakk kvalitet repro kjøledeksel
|
på: februar 07, 2014, 16:52:40 pm
|
Hei
Hvordan er lakk kvaliteten på repro kjøledeksel, slik som fra Unneberg eller Hotshop? Er det gode greier, eller er det bare rusthindrende transport lakk?
|
|
|
36
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Må overhale 1915 motor
|
på: januar 28, 2014, 23:07:46 pm
|
Gasserene var heldigvis lagret tørt og godt i garasjen, men jeg må gå over de uansett, de er fulle av dritt utvendig, men virker ok
Hva kostet den overhalinga forresten viss jeg får spørre om sånt, og hvor lang tid tok det?
|
|
|
37
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Må overhale 1915 motor
|
på: januar 28, 2014, 21:30:12 pm
|
Hei Hadde en kjip kveld i garasjen i går, skulle ta en sjekk på den gamle 1915 motoren min, som har stått ubrukt i 6-8år, det var sørgelige greier her hadde det kommet vann inn i sylindrene, siden det var "litt" dårlig tak over den motoren for en del år siden.... Dette har da resultert i gravrust i sylinder, og uttærte topper. Motoren var skrudd sammen med org. veiv og råder, en Engle kam, som jeg ikke husker nr på, men kan finne ut samt 40mm Dellorto DRLA Så hvor bør jeg kjøpe nytt sylinder og stempel sett? Jeg må ha nye topper, hvilke? og hvor er lurest å kjøpe, med tanke på hvilke gassere jeg allerede har Er det noe annet jeg bør gjøre, når jeg først må demontere motoren, så kom med det Tilstand på lager og resterende er uviss foreløbig... Jeg har vært ute av VW miljøet like lenge som motoren har stått, og kjøpte ny bil i fjor sommer, så jeg har blitt litt rusten selv også
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lufting av bremser: væske vil ikke inn i systemet
|
på: juli 15, 2013, 21:07:52 pm
|
Her må du nok til med en vakum lufter for å få det til. Eventuelt kan du sette litt lufttrykk på beholderen, men da må du være forsiktig, slik at det ikke blir søl (1 Bar burde holle i massevis) hjelper også godt å løsne bremserørene litt på hovedsylinderen til du får væske ned i sylinderen
|
|
|
41
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business
|
på: juli 01, 2013, 23:46:00 pm
|
Takk takk, en skikkelig god følelse ja Bilder kommer nok etterhvert, nå er den somsagt helt original, med heslige beskyttelses trekk og det hele. Så bildene får bli etter jeg har fått ned fronten og fått på andre hjul, pluss fått klister trimmet den Der har jeg en plan... Trenger ikke gå så fælt som din bil Trond, bare det ser "bra" ut
|
|
|
46
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915
|
på: juni 30, 2013, 09:54:28 am
|
Det der hørtes ikke så galt ut Har sendt ham en mail, så får vi se hva som skjer, takk for tipset Edit: Fikk beskjed om: Your message cannot be delivered to the following recipients Så da er nok VW veterandeler helt nedlagt da The search continues......
|
|
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915
|
på: juni 29, 2013, 22:35:52 pm
|
Det er faktisk et godt spørsmål, det som står på nå, minner en del på det Glaspak annlegget som hotshop selger. Det sto på motor-vraket, når jeg kjøpte en bil med denne motoren i, da jeg var 16... Sist jeg brukte motoren var for ca 6 år siden, og sist jeg åpna den, var for 7-8 år siden tror jeg Nå består motoren av originale oppborrede, uporta original topper, 40mm Dellorto, org. veiv og råder, samt en eller annen engle kam (muligens w120, finner kansje noe papirer..) org. vippesett og en kjempetabbe av ei oljekoker pumpe som ble lokka på meg(det blir egen tabbe tråd av i morgen ) Du sier at GT anlegget er åpent, men hvordan er lyden? Er det mulig og cruise i 60-80 samtidig som man fører en normal samtale inni bilen? Det er nemlig ikke mulig med det "Glaspak" lignende greia som står på nå. Det var tøft når man var 18 men ikke like tøft når man er 28.... Men når man gir full pedal, så er det helt topp med godlyd
|
|
|
50
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos til 1915
|
på: juni 29, 2013, 20:47:42 pm
|
Har sett litt på det, men tror det blir med ønsket foreløbig, er en stiv pris på det Har også sett litt på dette http://folkevogn.no/index.php/butikk/produkt/8667-gt-style-ceramic-coated men er litt i tvil om det er egnet til noe mer enn 1600, og hvordan støyen blir Har prøvd for trang eksos før, og da ble det åndenød og glovarmt... Når jeg ikke skal til og kappe og sveise i bilen, så synes jeg det ser best ut om man fyller ut original utsparingene, dermed blir det litt vanskeligere og velge, spesielt når man er kjip på pris i tilegg
|
|
|
52
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Eksos til 1915
|
på: juni 28, 2013, 11:29:49 am
|
Hei
Skal ha nytt eksosanlegg til en 1915 motor, og vurderer varmepotter, er det en lur løsning, eller bare og glemme?
Jeg er på jakt etter noe som passer i utsparingene som original stussene går ut i, men ønsker ikke "raka rør" slik som den har nå, blir litt slitsomt på langtur... Er det noen som har noen annbefalinger/erfaringer å komme med?
Jone
|
|
|
54
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorskifte
|
på: juni 26, 2013, 22:41:30 pm
|
Hmmm, var det jeg var redd for... Telefon til Unneberg neste, takk for svar
Hvordan er det og montere støttehylse forresten? Er det ferdig gjenget opp i gearkassen til de 3 skruene?
|
|
|
55
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Back in Business
|
på: juni 26, 2013, 22:36:58 pm
|
Ja ikkje sant Det e vel tilfeldigvis ikkje någen så har ett 6V lys rele te låns for ein korte periode? Den store ronde typen (så eg ikkje huske nr på i farten) Fjernlyset virke kun sånn inni mellom, når det føle for det... Eg trur brytaren på hendelen e i orden, men må måla litt i mårå for å vera sikker
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Motorskifte
|
på: juni 24, 2013, 09:07:55 am
|
Hei
Har vært uten bil i lengre tid, og har derfor glemt mye av detaljene jeg kunne en gang...
Nå skal jeg snart rive ut 1300 motoren i fra 66 modellen(6v) jeg nettop kjøpte, og sette inn en 1915 som stod sist i en 1303 jeg hadde
Nå skal jo bilen bygges om til 12 volt, så den er grei. WBX automat starter har jeg liggende, men jeg mener og huske at det er noe med størrelsen på svinghjulet, og støttehylse til utløserlageret, samt typen utløserlager, kan det stemme?
Trykkplaten som står på svinghjulet er den typen med ørten små fjærer til utløserlageret, ikke den med 3 store armer
Hva må jeg skaffe/bytte av deler for å få dette til å gå sammen?
1300Jone
|
|
|
60
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Back in Business
|
på: juni 24, 2013, 08:08:52 am
|
Hei Folkens Vil starte med og takke for ett flott treff SRVWK hadde stelt i stand i år, en flott gjeng og flotte biler Etter og ha vært borte i fra VW miljøet i 6-7år Var det plutselig ny bil på tunet, så da vil jeg takke alle som fyrte opp stemningen utpå lørdags kvelden/natta når det gjaldt bilkjøp... Mandagen etter treffet ble det kjøpt inn ei kliss original 1300, 1966 modell i uforskammet god stand, kun kjørt 86000km siden ny Forsikrings historikk er kjekt å ha Så nå har siste uka gått til skifting av diverse deler som hadde stått seg ihjel, og det kommer nok denne uka også å gå med til. EU kontroll blir neste post Så er det vel også påtide å melde seg inn i klubben igjenn 1300Jone
|
|
|
|