mai 07, 2024, 21:56:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Standard clutch 1200 hvor mye moment tåler den?  (Lest 2157 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: mars 05, 2014, 17:34:26 pm »

Går det å doble effekt og dreiemoment uten at clutch glipper om du tvangsmater en gammal 1200?
Som ellers er uåpnet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 07, 2014, 17:20:34 pm »

Dårlig med svar her ser jeg. Jeg hadde en 1600 (kanskje 70hk) med doble 40mm webere på, 180mm clutch sluret for meg, og den var ny...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #2 på: mars 07, 2014, 17:37:06 pm »

Litt info her:
http://www.kennedyenginc.com/Pages/200mmClutches.aspx

Ikke 180mm clutcplate, men fra 200mm og oppover.

Convertere til Nm:
http://www.convertunits.com/from/ft+lb/to/N+m/

ghia69
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mars 08, 2014, 03:22:31 am »

Har liggende ekstra splitter nytt kep stage1 200mm med kushlock, (bruker stage2 på turboroadster) kan jeg flytte over svinghjul fra 1600dp? Passer 6v starter fremdeles?
Tipper effekten blir 50-60hk, har mest lyst til å lære litt mer om kompressormating. Begynner å få grei kompetanse på turbo og forgassere.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 08, 2014, 09:50:16 am »

Skal du ha 200mm svinghjul med 6v startkrans må du ha tak i et tidlig type3 svinghjul.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: mars 08, 2014, 16:26:52 pm »

Får se.. Har og en utfordring med fast dynamofot og bensinpumpe.. Dårlig med fester for kompressor. Lager jeg feste der hvor bensinpumpa er, må jeg skaffe 6v pumpe, og de er det sikkert ikke mange av... Mulig jeg bygger kompressor på en 12v 1600dp i stedet. Da har jeg masse ekstra deler liggende jeg kan bruke. Facet, dypsump, eksternt filter, stage1 clutch, wbx fordeler, full flow uttak og nytt turbotrip eksos. Og ikke minst, matching number 1200 i god stand forblir urørt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #6 på: mars 08, 2014, 19:20:45 pm »

6 Volt bensinpumpe finnes lett tligjengelig, men ikke fryktelig billig i forhold til 12v... http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=11031
http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=015&sgName=Search&pgName=Fuel+Pumps&agCode=0100&agName=SU+Fuel+Pumps&pCode=015.060

http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=015&sgName=Search&pgName=Fuel+Pumps&agCode=0100&agName=SU+Fuel+Pumps&pCode=015.074
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 09, 2014, 09:23:56 am »

Får se.. Har og en utfordring med fast dynamofot og bensinpumpe.. Dårlig med fester for kompressor. Lager jeg feste der hvor bensinpumpa er, må jeg skaffe 6v pumpe, og de er det sikkert ikke mange av... Mulig jeg bygger kompressor på en 12v 1600dp i stedet. Da har jeg masse ekstra deler liggende jeg kan bruke. Facet, dypsump, eksternt filter, stage1 clutch, wbx fordeler, full flow uttak og nytt turbotrip eksos. Og ikke minst, matching number 1200 i god stand forblir urørt.

Behold fast fot og still i Flugplaze schmutzen renn  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: mars 09, 2014, 13:18:57 pm »

Grueni på theSamba har litt erfaring med 30HK og kompressor:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=342036&highlight=blower+36hp

Ser ut som om hans løsning var stivere clutsjfjærer.

Glad
« Siste redigering: mars 09, 2014, 13:33:38 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: mars 09, 2014, 15:20:45 pm »

Jeg har shimset opp spiralfjærene på original cluchen for at den skulle takle ca dobbel effekt. Motoren var den i "old school motorbygge" tråden.
Loggført

Speed is no substitute for direction
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mars 09, 2014, 22:54:22 pm »

Grueni på theSamba har litt erfaring med 30HK og kompressor:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=342036&highlight=blower+36hp

Ser ut som om hans løsning var stivere clutsjfjærer.

Glad


Grueni brukte en Amr 300 på en 1200. Formula Vee har en Amr 500 (500 cc per revolution). Jeg tror at amr 500 er litt for stor til en 1200. Hvis du skal gå videre med å bruke den på en 1200, vær forsiktig med hvilke utveksling du går for.

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 09, 2014, 22:58:35 pm »

Får se.. Har og en utfordring med fast dynamofot og bensinpumpe.. Dårlig med fester for kompressor. Lager jeg feste der hvor bensinpumpa er, må jeg skaffe 6v pumpe, og de er det sikkert ikke mange av... Mulig jeg bygger kompressor på en 12v 1600dp i stedet. Da har jeg masse ekstra deler liggende jeg kan bruke. Facet, dypsump, eksternt filter, stage1 clutch, wbx fordeler, full flow uttak og nytt turbotrip eksos. Og ikke minst, matching number 1200 i god stand forblir urørt.

http://forums.aussieveedubbers.com/viewtopic.php?tid=103950

Alex
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: mars 10, 2014, 01:02:26 am »

har lest ganske mye i det siste, fordelen med amr500 er jo nettopp det at jeg kan sette utveksling lav. For å få høyt trykk går de helt ned i 60mm på pressa, jeg ville prøvd å bruke originalhjulet som står på først. blir ca 1,5:1 Standard serpentiner beltesats for T1 som jeg har bestilt, har reimhjul, dynamohjul og strammer. får jeg pressa på linje, og ikke kjører for høyt trykk, bruker jeg en reim over alle hjul. Minsker jeg diameter på presse for høyere trykk, får jeg mer motstand på reim, og uheldig belastning på de små lagrene i dynamo.
Liker veldig godt utseende på den mekaniske pumpa, og at det går rør og ikke slanger over alt. Mulig jeg kan lage et klammer rundt dynamofot, og bruke støtte fra eksosbolt... Har sansen for Ratmuller stilen. Fins det 4 puch i 180mm?
Kanskje jeg må sette på sterkere fjærer på trykkplata ja, det var et og et godt tips..

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!