mai 10, 2024, 16:41:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny og grønn!  (Lest 884 ganger)
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: april 19, 2009, 06:12:23 am »

Da har jeg kjøpt min Første boble, en 69 mod. Tror den skal være i bra stand, var i allefall god å kjøre; ikke no tull med gir, motor går fint, tight og fin i styring osv...
Det er noe rust i kanaler som skal taes omgående, ellers tror jeg det er mest interiør det dreier seg om. Ja, også skal den på sikt lakkes om, men ingen hast... Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg med alt fra hvor jeg bør handle deler til tips om hva som gjerne er boblas svake punkter etc.
Om noen har synspunkter på hva som tar seg best ut hva dekk angår vil jeg gjerne høre det og, vil nok ha et "original" look.
Når det gjelder kanalene, hvordan går jeg frem her? må de kappes av, eller hvordan er de festa...?
Detter er utvilsomt den bilen jeg hittil har eid, som jeg føler jeg "kribler" mest over å få på stell, om dere skjønner...?
Håper hvertfall på råd og tips.
Loggført
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: april 19, 2009, 07:32:13 am »

grattis som ny boble eier, jeg kjøpte min boble i fjord høst så jeg er ganske fersk også, min er ganske så orginal og det er slik jeg liker bobla best. har du noen bilder av perla di eller? når det gjelder dekk i orginal stil så er det jo fint med to farget orginal felger med diagonal dekk og kansje med hvite sider, men etter det jeg har hørt så er det bedre å kjøre på radial dekk, og billigere å kjøpe. du for ha lykke til med bobla di, og legg gjerne ut noen bilder av den.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: april 19, 2009, 10:16:09 am »

Dekk: Kjører på Vredestein-dekk selv - Sprint Classic om sommeren, Snow + om vinteren. Leveres i riktig dimensjon for originalbil, og ser absolutt korrekt ut når du kjører denne stilen.

Kanaler - googler du "heater channel", finner du raskt ut ting og tang om dette. Kanalene er en fastsveisa del av karosseriet. Bytter du hele kanalen, er det viktig å holde karosseriet stivt mens kanalen er av, hvis ikke kan du lett ende opp med at døråpningen blir skjev. Men dette finner du ut plenty om hvis du søker litt på google og her på forum. Ligger også en sticky-tråd her på forum om typiske rustfeller.
Loggført
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #3 på: april 19, 2009, 12:45:24 pm »

Takk for svarene så langt! Da har jeg litt å gå etter når det gjelder dekk og kanaler, har også tenkt litt på eksosanlegget/potte, noen som har formening om hva som gir best effekt og tar seg bra ut? Er også usikker på hva jeg gjør med front og bakfanger for å få de blanke igjen, er noe rustne/stygge...
Skrur noe bil selv, men foreløpig ikke motor så om det er noen verksteder i Oslo området som er gode på eldre bobler så er det gjerne greit å sette bort motorservice til dem, tips ønskes.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!