Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
33
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hybrid airride?
|
på: desember 22, 2013, 23:52:52 pm
|
Jeg kjørte Gabriel hijackers forran på min oval på slutten av 80-tallet, med orginal fjærer med innsveisede senkere(før Pumaens tid), jeg kunne heve-senke den ca 8-10cm med en liten kompressor som fulgte med i settet, som var beregnet til Ford Granada (bak).
Martin.
|
|
|
34
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svinghjul til 215 mm clutch.
|
på: september 22, 2013, 18:15:14 pm
|
Har du noen tips om hva jeg skal sjekke for å se hva dette kommer fra.? Er vel bare t4 som har 215 mm clutch, eller tar jeg feil?
De siste luftkjølte transporterene hadde dette svinghjulet, på 1600 T1 motorer, glimrende svinghjul til trimming, men jeg mener at man må bruke automat starter.
|
|
|
36
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4
|
på: august 18, 2013, 22:25:27 pm
|
Denne har blitt min Den har spesial sydd interiør visstnok fra en salmaker og det ryktes at det var en flott bil på 90 tallet Dette er nok gamle bilen til Tor, samme kar som sydde interiøret i T-111, for de som kjenner til den bilen.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: noen på østlandet som kan ang splines osv bak ang senking?
|
på: april 26, 2013, 20:04:16 pm
|
Om du ikke har en grad måler kan du bruke et vanlig vater og en papp plate, om legger papplaten oppå fjærplaten på den siden du ikke har demotert(om du ikke har demontert begge), og legger vateret mot platen og setter en strek under vateret. Så er det bare å prøve seg frem på til du finner den rette kombinasjonen av yttere og innere splines med papp mal og vater som måler. Dette krever at bilen står rett( samme høyde på begge sider).. Lykke til.
|
|
|
39
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: juni 22, 2011, 11:23:30 am
|
Denne reprasjone er nok noe som ble gjort av Simen, han som hadde bilen etter Trond, han dreide ut og presset inn slitebane i alle tromlene, jeg tipper det er han som har byttet splines også.
|
|
|
40
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: mai 03, 2011, 10:26:23 am
|
En liten oppdatering. Har hatt en tur å fått mappet med lambda. Kjørte i ca 10 minutt med variert kjøring. Motor fungerer meget bra og går fint. Veldig bra moment på lave turtall så dette er en god crusingmotor, noe som passer meg fint:-) Holder nå på med å lage nye spacere foran, 16mm tykke i stedet for 8mm. Dette for å løse problemet med navkoppen, siden det er så dype nav i tromlene foran. Ellers skal d ikkje gjøres så mye annet enn å kjøre.......
Jeg mener og huske at der ikke var spacere forran på den når Dahl hadde den, jeg tror vi kutta nav koppene så de ikke bygde så mye utover. Bak mener jeg det var 8-10 mm spacere, men jeg kan også huske feil, det begyner og bli noen år siden. Morro og se felgene tilbake på bilen, dette blir bra.
|
|
|
41
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: januar 04, 2011, 12:26:00 pm
|
Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)
Mvh Hans-Arne
Grunnen til at den ble kun smalent 20 mm var at det var ikke mer klaring mot karosseriet, uten og gjøre noe med demper tårna+ at det holdt for og få klaring til hjula (trillebår looken var heller ikke så populær på slutten av 80 tallet). Mvh Martin
|
|
|
42
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: september 10, 2010, 06:54:30 am
|
Har ikkje sett noe splint nei. Felgbanen har sikkert mange lag med grunning og fyller så da må eg lete.
Om du ser inni eikene mellom boltene, så er det et ca 6 mm stort hull, der sitter det en pinne som er sveiset fast i felg banen, og sparklet over med sikaflex.
|
|
|
43
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: september 09, 2010, 12:58:38 pm
|
bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?
"vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet. x3 ang felgene! Hva er dimensjonen på felgbanen? 6" bak og ca 51/4"forran om jeg ikke husker feil.
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: september 09, 2010, 12:52:01 pm
|
bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?
"vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet.
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: september 08, 2010, 23:00:32 pm
|
Ja denne står nå godt i min garasje. Rette felger og bremser i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang
Har du boret ut splinten som sitter sveiset mellom banen og eikene (mitt mellom boltene), hvis ikke prøv det, da løsner de kansje. Vi slet med det samme da bak felgene skulle breddes, ente med å kutte istykker banene og montere nye bredere i stede. Det ble også sveiset noen sprekker i sentrene da, så det burde gå bra.
Martin
|
|
|
46
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: From the 90`s
|
på: februar 02, 2010, 07:50:26 am
|
var det søstra til K-F sin den lilla? [/quote Stemmer det, sist oppservert på scc.
Søstera eller bilen? var nok bilen ja
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: T4 51mm spjeldhul
|
på: september 15, 2009, 13:38:01 pm
|
De ble lagd i en liten serie på slutten av 80 tallet, ble brukt i bilcross sammen med dyser fra type 4 innsprut tror jeg. Vi hadde et sett på hylla når jeg hadde Bug Tech sammen med brodern.
Martin
|
|
|
51
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Båt full av VW på Mjøsa
|
på: februar 04, 2009, 07:23:08 am
|
Det hadde vært hyggelig, vet ikke om jeg får til no tur til bug camp, det begyner og bli noen år side sist jeg var der, så det er vel på tide, vi får se.
|
|
|
53
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Båt full av VW på Mjøsa
|
på: februar 04, 2009, 00:01:47 am
|
"Neida, dette går helt fint. Trenger ikke reise på sykehus jeg...." Står til om dagen da, noe luftkjølt? Hva med Trond, hvor i verden er han? Du må lure han innpå her, tenkte jeg skulle foreslå reunion for veteraner til vår'n! Trond er ikke så ivrirg på detta nymotens EDB greiene, jeg har prøvd å få han til å kommme seg inn hit, men han er ikke no serlig intresert, det går bare i Corvette 58 cab der i gården. Reunion hadde vært gøy, skal prøve og komme meg på et par treff til sommeren. kjøpte meg en 70mod doka i høst, som jeg skal til og bytte motor i, orker ikke kjørte 1600, også skal den senkes, så får vi se hva jeg rekker, bygger hus om dagen også så det er litt hektisk. Du da noe luftkjøt?
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Båt full av VW på Mjøsa
|
på: februar 03, 2009, 23:28:11 pm
|
Bug Casmp er tydeligvis plassen for "uhell". Husker at en viss bror fra Tønsberg måtte kjører på sykehus etter et å ha tatt en litt for tett kikk på grillrista.. trodde det var glemt nå, jeg husket det ikke dagen etter engang. Vel, det var kona som var med og holdt hånda på sykehuset.... Ja da jeg husker det nok Arild, det er ikke bare båtene som var fulle på Gjøvik.....
|
|
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Båt full av VW på Mjøsa
|
på: februar 03, 2009, 21:47:39 pm
|
Bug Casmp er tydeligvis plassen for "uhell". Husker at en viss bror fra Tønsberg måtte kjører på sykehus etter et å ha tatt en litt for tett kikk på grillrista.. trodde det var glemt nå, jeg husket det ikke dagen etter engang.
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra
|
på: januar 01, 2009, 22:31:22 pm
|
Noen som har noe info om den lilla bobla på bildet Den er i mitt eie nå og hadde vært kjekt med litt info. Den byggde jeg for min søster i 1988, tror jeg det var. Bildet tror jeg er fra grenland klubbens treff sommeren 1989 Mvh Martin Skjæggestad
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: desember 20, 2008, 20:32:50 pm
|
Tall JHU for at bekrefter det jeg mistenkte - nemlig at dette ikke er Raders. Da kan jeg også nevne at jeg har hørt at dem var svenske.
Mvh BB
Det kan nok stemme, for på Raders skal det vel stå Raders bak på den ene eiken, det gjør det ikke på felgene som satt på T-111. mvh Martin
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: desember 12, 2008, 20:08:21 pm
|
De felgene satt på en Notch som en annen kar her i byen kjøpte. Han skulle orginalrestaurere og ville ikke ha felgene. Martin kjøpte disse, så ble de solgt til Trond. Det er hvertfall sånn jeg husker historien.
Det stemer nesten Pål, felgene har sitti på en notch som en i Tønsberg restaurerte, men jeg kjøpte felgene av innehaveren av Råde brukthandel, på Hot shop sit treff på Sanstangen, tror det var i 89. Jeg betalte 2000 kr, men hadde egentlig ikke noe bruk for de, kjøpte de kun forde jeg aldrig hadde set noe liknende. Når Trond etter vært trang noen hjul til sit prosjekt, stod de bare og samlet støv på hylla i butikken vår, så da overtok han de. Soltaket på bilen er som flere her har sagt sveiset inn, men det var fra en 58 mod. Mvh Martin
|
|
|
|