mai 03, 2024, 00:25:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bobla starter ikke lengere.....  (Lest 1917 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: september 23, 2011, 12:01:18 pm »

Jeg satte meg i bilen på onsdag å kjørte feilfritt til bensinstasjonen for å kjøpe is. På vei hjem stoppet den plutselig mens jeg kjørte. Bensinpumpa er sjekket og det fosser ut i store strømmer Glad Stifte åpningen er riktig og pluggene skal skiftes nå. Fordelerlokket og rotoren er tilnermet nytt. Noen flere gode råd?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: september 23, 2011, 12:05:45 pm »

Det er høst og den vil pakkes bort.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #2 på: september 23, 2011, 12:12:16 pm »

jeg var borti en sak en gang.. Hadde byttet rotor og fordelerlokk, men tydeligvis ikke fått rotor'n helt nedpå. Da slet jeg bort tappen på innsiden av fordelerlokket og fikk ikke start.
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2011, 12:19:00 pm »

Det er høst og den vil pakkes bort.

Tenkt tanken ja Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: september 23, 2011, 14:07:28 pm »

jeg var borti en sak en gang.. Hadde byttet rotor og fordelerlokk, men tydeligvis ikke fått rotor'n helt nedpå. Da slet jeg bort tappen på innsiden av fordelerlokket og fikk ikke start.

Sjekket og det er ikke tilfellet her Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #5 på: september 23, 2011, 14:59:03 pm »

coil eller fordeleren?
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: september 23, 2011, 15:11:03 pm »

Har du gnist?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bblqg99
Nybegynner
*
Innlegg: 30
Bosted: 4321 Sandnes



Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2011, 15:56:19 pm »

For mange år siden stoppet plutselig bobla mi, og viste seg etterhvert at det var stiften som var defekt. Var mener jeg av Biltema type, der hadde faktisk "midten" av den ene anlegsflaten falt ut... Var visst satt inn eget material der. Det var litt tricky og finne for det så jo tilsynelatende ut som alt var ok (Stiftåpning). Kanskje ikke ofte slikt skjer, men en vet jo aldri Glad
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #8 på: september 23, 2011, 17:09:08 pm »

Bilen gikk helt fint, og så stoppen den plutselig...? Da må det være noe som plutselig har skjedd.

Det er enten tenning eller forgasser.

Er det tenning er det noe på "fellesfunksjonene" som plutselig har røket, siden en ikke går i det hele tatt (stift, rotor, coil, fordeler, kondensator). Som nevnt over: Har du gnist? 

Er det forgasser, kan det bare være én sannsynlig ting som plutselig kutter tilførselen: Cut-off valven på forgasseren (den med ledningen nede på venstre side). Hadde en defekt en som av og til slapp seg og "gikk i lås", ca 1 av 100 ganger. Oppdaget ikke feilen med en gang, fordi da jeg sjekket den, så virket den. Medførte helt uforklarlige plutselige stopp.
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #9 på: september 23, 2011, 17:13:56 pm »

Bare kast den Osteaktig
Kondens Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: september 23, 2011, 17:15:50 pm »

Du skal kunne dra av alle ledningene på gasseren og den skal fortsatt gå , bare ikke på tomgang.  
Loggført

1 up
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: september 23, 2011, 18:30:49 pm »

Bare kast den Osteaktig
Kondens Blunker

Får den ikke i søppledunken....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: september 23, 2011, 18:32:49 pm »

Bare kast den Osteaktig
Kondens Blunker

Får den ikke i søppledunken....

Æ flire - HØKT!!  Gliser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #13 på: september 23, 2011, 18:44:54 pm »

får droppe å fylle diesel da vet du  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: september 23, 2011, 19:12:06 pm »

Byttet plugger nå, rettere sagt forsøkte men måtte gi tapt for de gjengene i den ene toppen som har vært dårlige i flere år er nå borte og pluggen vil aldri sitte....

Sesong slutt: 23/9-2011!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: september 24, 2011, 18:41:24 pm »

Pluggen er bare en ting. Men lista er lengere...
Foreleren tar inn olje og komponenten som stifta er skrudd fast til er løs. Ergo svært variabel tenning. Så har også automatchoken tatt kvelden Glad Ikke fri i vinter heller ser jeg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!