Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #120 på: januar 16, 2012, 22:03:41 pm » |
|
Det blir bra. Om du vil kjøre stifteløs, har jeg en wbx fordeler komplett med tenningsmodul, tomgangsmodul og mekanisk sperre på 5500rpm til salgs. Pga turbo måtte jeg gå over på noe spesielt.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #121 på: januar 17, 2012, 00:27:02 am » |
|
Hei Formula Jeg kommer til å kjøre med stift tenning så lenge det fungerer. Fikk kjøpt en overhalt orginal Bosch "010" fordeler av Glenn Ring på The Samba. I tillegg så har jeg en Pertronix 1844 modul som ligger i skuffen som back up.
01.jpg (118.31 KB. 1600x1200 - vist 426 ganger.)
02.jpg (116.23 KB. 1600x1200 - vist 440 ganger.)
03.jpg (113.91 KB. 1600x1200 - vist 421 ganger.) Glenn Ring sine fordelere kan man lese om på denne siden http://www.glenn-ring.com/bosch/Å slik overhaler han de: http://www.glenn-ring.com/010/index2.html http://www.glenn-ring.com/hvw/
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2012, 00:35:33 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #122 på: januar 18, 2012, 00:28:06 am » |
|
Jeg har en sånn liggende i en boks... Burde vel kanskje hengt den opp på veggen. Dette er kremen av stifttenning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #123 på: januar 27, 2012, 19:36:12 pm » |
|
Mye frem og tilbake vedr. veiv. Har prøvde å få tak i en Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft veiv fra vwparts, rjvolksperformance.com, CSP-shop.com, Unneberg Bil, Hot Shop, og et par andre. Problemet er at ingen har denne veivene eller andre Scat veiver på lager. Scat har heller ingen på lager, men skal starte produksjonen om ca. 8 uker....
Men så kom jeg over en boxfresh Scat Volksracer 82mm med Chevy journaler på cal-look.no/lounge. Denne blir shippet i dag fra London, å jeg kan forhåpentlig få denne levert til avbalansering i slutten av neste uke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #124 på: januar 27, 2012, 19:43:30 pm » |
|
En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-) Spørs om du ikke burde leita litt lenger.
Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert. Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #125 på: januar 27, 2012, 19:45:50 pm » |
|
DPR? Demello? Hva er glat med de?
Smidd er de og
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #126 på: januar 27, 2012, 19:50:00 pm » |
|
En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-) Spørs om du ikke burde leita litt lenger.
Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert. Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1. Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil. Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-) Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd? Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #127 på: januar 27, 2012, 19:50:14 pm » |
|
DPR? Demello? Hva er glat med de?
Smidd er de og
DPR kunne vært et alternativ. Men jeg vil kjøre med std. lager. Så derfor var jeg ute etter en smidd Scat veiv. Men hva er galt med Volksracer...? Er ikke denne også smidd?? http://scatvw.com/master/crankshafts/forged_dowel_pin.shtml
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #128 på: januar 27, 2012, 19:54:02 pm » |
|
hva er galt med 1. overdim på veiv?
DPR kan lage std journaler, om de finner en veiv som er bra nok..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #129 på: januar 27, 2012, 19:55:11 pm » |
|
hva er galt med 1. overdim på veiv?
DPR kan lage std journaler, om de finner en veiv som er bra nok..
Ingenting negativt med en veiv som er kvalitetssikret med 1. overdim for å ha rette klaringer. Pauter gjør det samme når de bygger på originalveiver
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #130 på: januar 27, 2012, 19:56:09 pm » |
|
En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-) Spørs om du ikke burde leita litt lenger.
Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert. Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1. Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil. Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-) Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd? Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer. Enig med deg Trond Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp. Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #131 på: januar 27, 2012, 19:57:06 pm » |
|
Denne er nok ikke mindre kina produsert enn andre billige veiver. Funker nok bra til sitt bruksområde.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #132 på: januar 27, 2012, 19:58:06 pm » |
|
En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-) Spørs om du ikke burde leita litt lenger.
Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert. Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1. Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil. Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-) Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd? Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer. Enig med deg Trond Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp. Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet. Må du ha 82mm? Det ligger jo en veldig bra Scat Drag light 78mm på Lounge nå. Det er også en god gammel svensk Okrasa 82mm på finn. Men den er kanskje solgt nå? Bedre finner du ikke.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #133 på: januar 27, 2012, 19:59:49 pm » |
|
En annen ting er at Putte skal være klar med motor uken før 1. mai. Å jeg vet at ting tar tid!! Så å vente på å få levert en veiv om 8-12 uker er helt uaktuelt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #134 på: januar 27, 2012, 20:01:03 pm » |
|
82mm DPR.. god tysk veiv..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #135 på: januar 27, 2012, 20:01:41 pm » |
|
En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-) Spørs om du ikke burde leita litt lenger.
Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert. Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1. Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil. Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-) Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd? Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer. Enig med deg Trond Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp. Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet. Må du ha 82mm? Det ligger jo en veldig bra Scat Drag light 78mm på Lounge nå. Det er også en god gammel svensk Okrasa 82mm på finn. Men den er kanskje solgt nå? Bedre finner du ikke. Okrasa veiven på finn.no har jeg ikke sett. Men ja jeg vil ha 82mm slag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #136 på: januar 27, 2012, 20:02:46 pm » |
|
82mm DPR.. god tysk veiv..
Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #137 på: januar 27, 2012, 20:08:32 pm » |
|
82mm DPR.. god tysk veiv..
Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet. Det blir sikkert bra nok det :-) Hvor mye skal du hente ut av denne motoren? Tysk omsveiset veiv går kina veiver en høy gang :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #138 på: januar 27, 2012, 20:14:44 pm » |
|
Jeg blandet Volkstroker(støpt) med VolksRACER(smidd). Glad du ikke gjorde det samme :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #139 på: januar 27, 2012, 20:17:14 pm » |
|
Nesten spamming av tråden din her nå :-) MEN, hvis denne ikke er solgt (noe jeg tipper den er) så hadde jeg kjøpt den istedet http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25935310
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #140 på: januar 27, 2012, 20:22:26 pm » |
|
Jeg blandet Volkstroker(støpt) med VolksRACER(smidd). Glad du ikke gjorde det samme :-)
He he. Fort gjort Trond. Men Volkstroker fåes ikke 82mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #141 på: januar 27, 2012, 20:23:02 pm » |
|
Men denne er med Porsche journaler...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #142 på: januar 27, 2012, 20:26:10 pm » |
|
82mm DPR.. god tysk veiv..
Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet. Det blir sikkert bra nok det :-) Hvor mye skal du hente ut av denne motoren? Tysk omsveiset veiv går kina veiver en høy gang :-) Johannes har lovet meg rundt 180 hk med mitt oppsett. At Tysk omsveiset veiv er bedre en kina veiv skulle bare mangle
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #143 på: januar 28, 2012, 00:06:25 am » |
|
Nei vettu ka, det holder rikelig uansett! Den volksracer veiva så veldig lik ut som kina 4340 veivene men i tillegg dreid smøre spor. Sikkert rikelig god for bruket, er da ingen super turbo eller 11000 rpm maskin dette. Lykke til videre, gleder meg til å treffe både deg og bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #144 på: januar 28, 2012, 00:19:23 am » |
|
Håper virkelig veiva er av bedre kvalitet enn kina veiva mi. Den var enten skeiv da den ble montert, eller etter 80-90 mil i løpet av sommeren 2011. Kammen fra JPM skal varve til rundt 8.000. Så vi får håper Scat Volksracer´n håndterer dette. Blir hyggelig å hilse på deg og bilen Dalland. Kanskje vi møtes på stripa på SCC i år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #145 på: januar 28, 2012, 11:12:17 am » |
|
Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #146 på: januar 28, 2012, 11:35:42 am » |
|
Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
Dette kan sikkert Erik eller Berger hjelpe meg med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #147 på: januar 28, 2012, 14:01:59 pm » |
|
Håper virkelig veiva er av bedre kvalitet enn kina veiva mi. Den var enten skeiv da den ble montert, eller etter 80-90 mil i løpet av sommeren 2011. Kammen fra JPM skal varve til rundt 8.000. Så vi får håper Scat Volksracer´n håndterer dette. Blir hyggelig å hilse på deg og bilen Dalland. Kanskje vi møtes på stripa på SCC i år.
Hadde vert litt kjekt å bli frakjørt av deg på stripa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #148 på: januar 28, 2012, 14:11:46 pm » |
|
Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt Måtte bare.. Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #149 på: januar 28, 2012, 14:50:29 pm » |
|
Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt Måtte bare.. Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer. Hører på deg jeg Erik
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|