Jee
|
|
« Svar #360 på: mars 15, 2012, 20:09:31 pm » |
|
Har du målt på alle sylinderne. Og dro du til med minimum 2,5kg før du målte? Isåfall flink gutt Legg i en 0,05" kobberpakning i steden. Du får da de ønskede 1,27 i vendehøyde. Og du slipper samtidig å dra stempelet 1,27mm lenger ut av sylinderen enn du må ved å legge shimsene under sylinderen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #361 på: mars 16, 2012, 08:18:40 am » |
|
Nøyaktig moment vet jeg ikke Erik. Men jeg skal måle på nytt for å være helt sikker. Kobberpakning er et godt tips.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #362 på: mars 16, 2012, 18:58:27 pm » |
|
Kobberpakning er kjøpt inn. Det ble pakning på 1 mm og 1.25 mm Så nå skal det måles på nytt, og pakning skal inn. Blir ikke no' shims på Putte Motor V.2.0
|
|
« Siste redigering: mars 16, 2012, 19:11:11 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #363 på: mars 16, 2012, 20:30:06 pm » |
|
Når ser du for deg oppstart? Gleder meg til å se hva noen kubikk mer og noen JPM deler gir av mereffekt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #364 på: mars 16, 2012, 21:19:31 pm » |
|
ser sjukt bra ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #365 på: mars 16, 2012, 22:53:56 pm » |
|
Når ser du for deg oppstart? Gleder meg til å se hva noen kubikk mer og noen JPM deler gir av mereffekt Blir en uke pause i motorbygging nå. Berger skal til NYC på ferie. I mens skal jeg pusse Porsche Pedrini felger. Håper på oppstart om ca. 3 uker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #366 på: mars 17, 2012, 10:18:39 am » |
|
Legger ut noen bilder fra onsdagen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #367 på: mars 17, 2012, 10:21:12 am » |
|
noen bilder til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #368 på: mars 17, 2012, 12:09:43 pm » |
|
ser sjukt bra ut Takker! Håper den også vil gå bra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #369 på: mars 17, 2012, 13:18:43 pm » |
|
Var ikke akkurat lange distansen mellom innsug-ventil og eksosventil her ... Men det gjør ikke noe, da er det ingen plass til sprekk
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #370 på: mars 17, 2012, 13:21:05 pm » |
|
blir spennende og se forskjellen her!
kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #371 på: mars 17, 2012, 14:33:39 pm » |
|
Har du målt på alle sylinderne. Og dro du til med minimum 2,5kg før du målte? Isåfall flink gutt Legg i en 0,05" kobberpakning i steden. Du får da de ønskede 1,27 i vendehøyde. Og du slipper samtidig å dra stempelet 1,27mm lenger ut av sylinderen enn du må ved å legge shimsene under sylinderen. Anbefaler du kobberpakninger frem for shims under cylinderen?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #372 på: mars 17, 2012, 15:12:13 pm » |
|
blir spennende og se forskjellen her!
kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?
Siden sist? Tenker du på den "orginale" Puttemotoren som bremset 120 hk hos Anders Ringstad og den nye Puttemotoren som vi bygger nå? Kan prøve å oppsummere det jeg husker i farten - Frest/porta i blokka for å gi bedre ånding i blokka. - Ny 82 smidd Scat veiv, balansert. Den gamle var skeiv. - Vektjustert H Beam (Eagle) råder (nye ARP2000 bolter) - Vektjustert stemplene - Balansert svinghjul og clutchplate - Byttet fra 30mm til 26mm Schadek oljepumpe - Byttet fra "Oil press. valves and springs,TP -heavy duty" til Orginale "Oil pressure relief piston, Oil relief spring, long and short" - W120 Engle kam er byttet til JPM 00206 Raptor kam (280° 10,50mm) og JPM løftere - 043 (40-35,5 mm) Mini Welded D Port Head fra Brother VW er byttet til CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm med - OTEVA 75 ventilfjærer og JPM Titan Retainers - Porta og sveiset CB Big Beef innsug - Scat 1,25 vippere er byttet til Scat Pro Comp 1.4 - CSP støtstengrør er byttet til CB Stainless Steel Racing Push Rod Tubes - JPM 7075 billet dual taper push rod. - Petronix fordeler er byttet til Bosch 010 med stifttenning - Weber 48 IDF er byttet til Weber 48 IDA med JPM Stacks og JPM venturies - Bugpack camdrev er byttet til Scat Pro Drag 4340 Chromoly Straight Cut Gears - CSP Super Comp eksos 38mm er byttet til CSP Python 45mm - Russell Russell Analog Fuel Pressure Gauge
|
|
« Siste redigering: mars 17, 2012, 16:27:09 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #374 på: mars 17, 2012, 17:21:06 pm » |
|
Var ikke akkurat lange distansen mellom innsug-ventil og eksosventil her ... Men det gjør ikke noe, da er det ingen plass til sprekk Håper det gir resultater med større ventiler 40mm
01.jpg (71.14 KB. 800x600 - vist 369 ganger.) 44mm
02.jpg (91.98 KB. 900x672 - vist 381 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #375 på: mars 17, 2012, 19:16:52 pm » |
|
Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Ditto! :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #376 på: mars 17, 2012, 19:56:57 pm » |
|
Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Ditto! :-) Så lenge jeg har mellom 160-180 Dyno hk så er jeg fornøyd. Det var dette Johannes Persson (JPM) "lovet" meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #377 på: mars 17, 2012, 20:00:45 pm » |
|
Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Ditto! :-) for å presisere mente jeg altså "ditto" til deg Dalland :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #378 på: mars 17, 2012, 21:12:25 pm » |
|
Jeg kan stille med pølseklyper!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #379 på: mars 17, 2012, 23:42:48 pm » |
|
blir spennende og se forskjellen her!
kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?
Siden sist? Tenker du på den "orginale" Puttemotoren som bremset 120 hk hos Anders Ringstad og den nye Puttemotoren som vi bygger nå? Kan prøve å oppsummere det jeg husker i farten - Frest/porta i blokka for å gi bedre ånding i blokka. - Ny 82 smidd Scat veiv, balansert. Den gamle var skeiv. - Vektjustert H Beam (Eagle) råder (nye ARP2000 bolter) - Vektjustert stemplene - Balansert svinghjul og clutchplate - Byttet fra 30mm til 26mm Schadek oljepumpe - Byttet fra "Oil press. valves and springs,TP -heavy duty" til Orginale "Oil pressure relief piston, Oil relief spring, long and short" - W120 Engle kam er byttet til JPM 00206 Raptor kam (280° 10,50mm) og JPM løftere - 043 (40-35,5 mm) Mini Welded D Port Head fra Brother VW er byttet til CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm med - OTEVA 75 ventilfjærer og JPM Titan Retainers - Porta og sveiset CB Big Beef innsug - Scat 1,25 vippere er byttet til Scat Pro Comp 1.4 - CSP støtstengrør er byttet til CB Stainless Steel Racing Push Rod Tubes - JPM 7075 billet dual taper push rod. - Petronix fordeler er byttet til Bosch 010 med stifttenning - Weber 48 IDF er byttet til Weber 48 IDA med JPM Stacks og JPM venturies - Bugpack camdrev er byttet til Scat Pro Drag 4340 Chromoly Straight Cut Gears - CSP Super Comp eksos 38mm er byttet til CSP Python 45mm - Russell Russell Analog Fuel Pressure Gauge jepp var noe slikt jeg tenkte ja
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #380 på: mars 18, 2012, 09:52:11 am » |
|
Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Ditto! :-) for å presisere mente jeg altså "ditto" til deg Dalland :-) Hysj, har du ikke skjønt eg har fått kalde føtter for lengesiden!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #381 på: mars 28, 2012, 08:52:30 am » |
|
Har nå sjekket klaring mellom innsugsventil og stempel. Her målte vi 2,60-2,70 mm klaring. Skal i dag sjekke klaring mellom eksosventil og stempel. Iflg. tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40018.msg394638.html#msg394638 så skal det være minst 3 mm klaring på eksosventilen siden stempelet følger eksosventilen på vei opp. Til info skal motoren varve opp til 8000 rpm. Eller så var jeg innom Gundersen Sportscar i går for å henten gateslicks til "Putte". Det ble fire stk. Toyo Proxes R888 i 195/50/15 Dekkene er DOT og e-merket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #382 på: mars 28, 2012, 21:21:06 pm » |
|
hvilken metode brukte du på å måle avstanden?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #383 på: mars 28, 2012, 21:29:27 pm » |
|
hvilken metode brukte du på å måle avstanden?
Plastelina og skyvelær. Klaring på eksosen ble målt til 3.40-3.45mm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #384 på: mars 28, 2012, 21:38:35 pm » |
|
hvilken metode brukte du på å måle avstanden?
Plastelina og skyvelær. Klaring på eksosen ble målt til 3.40-3.45mm plenty jeg hadde makes no difference.. 0mm
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #385 på: mars 28, 2012, 22:07:14 pm » |
|
Gummi og godkjent ventilklaring på samme dag vinn vinn situasjon?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #386 på: mars 29, 2012, 08:53:15 am » |
|
I går gjorde vi oss ferdig med å sjekke klaring mellom stempel og ventil. På innsug har vi en klaring på 2,60-2,70 mm og på eksos 3.40-3.45mm. Så da gikk vi videre med å montere på støtstengrør "CB Racing Push Rod Tubes" i 304 rustfritt stål. Disse er større i "kjeften" enn vanlige støtstengrør (mener det er snakk om fire mm. større åpning ved sylinderhodene). Dette trengs når jeg skal bruke alu støtstengene til JPM som er 12 mm på det tykkeste. Vi shimset opp vipperstellet å brukte en justerbar støtstang for å finne riktig geometri på vippestellet. Alustengene skal bli kappet til riktig lengde hos Jee til helgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #387 på: mars 29, 2012, 08:57:34 am » |
|
Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #388 på: mars 29, 2012, 09:01:11 am » |
|
Kan ikke bli stort bedre nå Kalle! Blir vel grillparty når vi skal kjøre inn kammen ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #389 på: mars 29, 2012, 11:31:43 am » |
|
Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker Eneste "ulempe" med det er alle naboer som er ute og går tur med bikkja, som skal inn og sjekke hvordan det går
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|