september 21, 2024, 03:24:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EFI bensinpumpe  (Lest 654 ganger)
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 24, 2024, 17:55:17 pm »

Heisann,
Jeg driver og restaurerer en T1 66 og skal bygge om til sprut med settet fra folkevogn.no (TMBryhn). Bytter fra 1300 til 1600 så ikke så mye motor - foreløpig Glad

Siden hele bilener i deler, har jeg begynt med flyndra og lagt tur/retur alu rør i tunellen.

Jeg tenkte å kjøpe EFI settet litt etter hvert og nå er det Fuel systemet som står for tur. Folkevogn.no sitt sett lister opp en inline pumpe og filter som de anbefaler. Sikkert greit, men det følger ikke med noe monteringsdeler. Settet inneholder heller ikke et prefilter ( er ikke det lurt da?). Filteret i settet er også montert etter pumpa.

Kom over dette på det store internettet og det er fristende å montere denne kladasen. ( https://www.grp4fabrications.com/single-pump-and-twin-filter-kit ). Der får man jo alt i en pakke Glad Er dette fullstendig overkill? og er speck ok for mitt bruk?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4090
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 26, 2024, 08:50:37 am »

Hvis du leser i tråden til Martin her  du se et annet og veldig fint alternativ til det du her sett på. Og hvordan han har montert det Glad

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,50675.0/topicseen.html
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: august 27, 2024, 09:39:45 am »

Hei, takk for tipset. Det var jo en grei løsning ) Får kanskje ikke plass til reservehjul der da.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4090
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: august 27, 2024, 11:12:16 am »

Jo da, pumpe og filter kan monteres på brannveggen under tanken i stedet.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 27, 2024, 16:28:37 pm »

Det er plass til 2x Bosch 044 på gulvet på rammehodet, på motsatt side av hovedbremsesylinder.

Så ikke noe problem å plassere både pre-filter og pumpe under tanken.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7224
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: august 28, 2024, 08:41:06 am »

Jeg har både filter og pumpe montert på "torpedoen" under tanken på motsatt side av bremse- (og clutch) master sylinder, og det er forsåvidt god plass, men det bråker mye med min 044 pumpe i alle fall. Og så er det litt klønete å komme til og skru, så det blir jo en avveining om man vil ha det service-vennlig som på Martin sin, eller litt mer skjult men klønete å skru på som Erlend og jeg foreslår.
Loggført
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: august 28, 2024, 12:12:35 pm »

Takk for alle svar,

Jeg har tenkt meg ut en ide om å montere på høyre side av rammehodet da med filter og pumpe i en L form. Jeg har tenkt - så langt det går å ha motor, EFI og bensinsystem på flyndra slik at jeg kan feilsøke og kanskje starte opp uten karroseri... Mulig det er dumt og masse må gå via karroseriet men det er "veldig Komfertabelt" å gjøre det meste av motor, fuel ofg elektrisk uten å krabbe rundt, under og inni bilen Glad

Jeg skal oppdatere prosjektråden med løsningene etter hvert, så får jeg kanskje gode inpiut Glad
Atle
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!