VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: Zero på september 16, 2010, 20:49:04 pm



Tittel: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 16, 2010, 20:49:04 pm
Da var Rat 65 solgt  :'(  Men jeg har skaffet meg et nytt "prosjekt"  ;D

- Fikse 1 giret.
- korte inn pumaen
- justerbare senke "plater" bak.
- Senke frontfanger ( har skaffet senkebranketer)
- Trimming av motoren
- Hvite dekksider
- Gult tåkelys og ryggelys (har skaffet)
- Us fangere ( Er montert)




Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: rulatorseptember 16, 2010, 20:53:22 pm
Lekker!
Hva er planene for denne?


Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: Tommy Mseptember 16, 2010, 20:53:46 pm
Da var Rat 65 solgt  :'( Men jeg skaffet meg et nytt prosjekt  ;D
Pen bil :)


Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: Cheronseptember 16, 2010, 20:55:45 pm
Prosjekt???? Ser jo strøken ut! Nydelig  8)


Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: Rexirabseptember 16, 2010, 22:04:32 pm
være snill men da Jonny... er jo bare et prosjekt og få den opp av bakken igjenn;) hehe


Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: Zeroseptember 17, 2010, 06:12:11 am
være snill men da Jonny... er jo bare et prosjekt og få den opp av bakken igjenn;) hehe

Viss vi skal få skilter på den igjen av de JÆ.... på BT må vi nok skru den litt opp igjen  ;D hehe


Tittel: Sv: Luftkrafze 63
Skrevet av: Zeroseptember 17, 2010, 06:14:47 am
Takk takk :) Prosjektet blir muligens å " trimme" litt på 1600en som står i og ordne 1giret . Er satt på US fangere og så har jeg gult tåkelys og ryggelys som skal på.


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Martinseptember 17, 2010, 17:23:52 pm
looking good mann..... kommer du til Larvik i morra på ny opning av møller larvik.


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Poseptember 17, 2010, 17:26:48 pm
Dæven, den var stilig! hvor mye har du planer om å korte forstillingen?


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Martinseptember 17, 2010, 17:37:46 pm
Dæven, den var stilig! hvor mye har du planer om å korte forstillingen?
4-5?   ;D


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Poseptember 17, 2010, 18:11:13 pm
Dæven, den var stilig! hvor mye har du planer om å korte forstillingen?
4-5?   ;D

Hadde vært porno! :D


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Martinseptember 17, 2010, 18:21:34 pm
helt klart bad, må jo ikke vere noe dårligere enn meg som har 4,5" eller empiboy som har 5"  ::)


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: MrKreosot/ Arneseptember 17, 2010, 20:16:00 pm
helt klart bad, må jo ikke vere noe dårligere enn meg som har 4,5" eller empiboy som har 5"  ::)

Korter den inn 5" for deg jeg. Det samme som min.


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Poseptember 17, 2010, 20:33:42 pm
Ey, tar du på deg jobber eller? skulle veldig gjerne hatt en 4" innkorta justerbar forstilling!


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Martinseptember 17, 2010, 20:45:43 pm
helt klart bad, må jo ikke vere noe dårligere enn meg som har 4,5" eller empiboy som har 5"  ::)

Korter den inn 5" for deg jeg. Det samme som min.
slå til, dette er jo bare helt verst. narrow minded  8)


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Poseptember 17, 2010, 20:54:26 pm
Få lagt ut et bilde med US fangere da!


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: justandyseptember 17, 2010, 22:27:18 pm
grattis får ta turen ned å glane på den etter hvert, var jo ikke så langt å kjøre


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:34:45 am
looking good mann..... kommer du til Larvik i morra på ny opning av møller larvik.
[/qu

Har desverre ikke tid martin  :-\


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:35:40 am
Dæven, den var stilig! hvor mye har du planer om å korte forstillingen?

Tenkte 4"  ;D


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:37:09 am
grattis får ta turen ned å glane på den etter hvert, var jo ikke så langt å kjøre

Bare ta turen, hadde vært hyggelig det.Fått sett din bil å  ;D


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:39:16 am
helt klart bad, må jo ikke vere noe dårligere enn meg som har 4,5" eller empiboy som har 5"  ::)

Korter den inn 5" for deg jeg. Det samme som min.

Det står puma på den nå. men er ikke det aluminium? Kunne han sveise det?? Holder med 4" trur jeg  :D


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:39:56 am
Få lagt ut et bilde med US fangere da!

Skal få lagt ut vettø


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 09:45:54 am
Dere som kjører med innkorta på 4 og 5" Hva sier de BT? For du godkjent det ??? Sikker et dumt spørsmål hehe :P 

Bilen min blei avskilta av BT før jeg kjøpte den av rexirab! pga Han fjotten fra BT sa det ikke var FJÆRER på bobla! Da har de F....n ikke snøring!!!!!!   >:( Erre mulig  :P er jo ikke fjærer på en 63....


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Poseptember 18, 2010, 10:02:18 am
Hahaha, det er ille, når man skal være bilsakkyndig, og driter seg så ut, også med en boble da!
Torsion er tingen!


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 10:14:02 am
ikke sant  :P


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Rexirabseptember 18, 2010, 11:39:46 am
ja er noen fininger di:) hehe! men måtte jo ikke komme her og fortelle han ossen det var, for det var jo jobben hans...og det kunnen... hehe!


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: magsseptember 18, 2010, 14:00:06 pm
Keiko 5" kan jeg ordne glatt ::)


Tittel: Sv: T-1 63. (Gråtass)
Skrevet av: Zeroseptember 18, 2010, 17:21:54 pm
Høres bra ut  :)


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 20, 2010, 16:18:15 pm
Med us-fangere  ;D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Martinseptember 20, 2010, 16:23:13 pm
alu puma?  :o


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 20, 2010, 20:15:14 pm
alu puma?  :o
[/qu

 jeg som tar feil  :P


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Martinseptember 20, 2010, 20:16:47 pm
er den alu farget blank


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 23, 2010, 08:19:07 am
Så var det å få hevet bobla litt opp slik at jeg for skiltene tilbake  :-\  ned og opp, opp og ned, må få meg justere plater bak! :P Hvor for jeg kjøpt det tru?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Poseptember 23, 2010, 08:46:44 am
Sjekk ut: AC501320 på Unneberg, har ikke noe greier på det, men kanskje de passer? Men det er vel en gang opp, så en gang ned? burde vel gå greit :P
Det er ihvertfall det jeg planlegger til Eu-kontrollen min :)


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 23, 2010, 10:25:37 am
det var planen her å  ;D bare få godkjent i papirene med pumaen først  ;D hehe


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 23, 2010, 20:24:22 pm
Da har jeg fått stumpen i været  ;) da for vi x fingrene og håpe på det beste.....


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Rexirabseptember 24, 2010, 14:33:28 pm
:) lykke til 8)


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Martinseptember 24, 2010, 14:38:39 pm
Da har jeg fått stumpen i været  ;) da for vi x fingrene og håpe på det beste.....
yezz good løkk  8)


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 24, 2010, 20:04:42 pm
Da har jeg fått stumpen i været  ;) da for vi x fingrene og håpe på det beste.....
yezz good løkk  8)

Trenger all den løkken jeg kan få, thanx  :D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: bajasseptember 27, 2010, 22:45:37 pm
feit vogn :)
 hørte rykter om at en som skulle få d godkjent måtte sveise fast di justerinsmutterene ett par pungt. vet d er kontra mutter på men d holdt ikke, men bt her og bt der eller her å der, forskjellig alleplasser..... Men ALL LYKKE TIL  ;D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 28, 2010, 08:49:16 am
Ikke bare bare å det senke greiene gitt  >:(  Jo takk,ordner seg nok  :P


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeroseptember 29, 2010, 20:01:32 pm
Var på "dropp inn " hos BT og skulle få godkjent bilen etter jeg heva den. Nei det gikk jo ikke! Pga det sto på mangellappen at det var full teknisk kontroll ! Da måtte jeg bestille time! Kunne ikke ta det på dropp inn! Hva er det de skjekker på andre biler på en dropp inn dag da ???!!!
Da jeg ringte å spurte de dagen før, sa de at det var bare og komme innom på dropp inn!
fy...?!#€%!!! er det mulig....?!  >:(


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: bajasseptember 29, 2010, 22:15:28 pm
FY F........ for noen J...... dritt folk. di er håpløse!!!!!!!!!!!!!! HATER DI!!!! di gjør som di vill...... fins ikke noe mer irriterende nå man står i kø i ca 20 min, så nesten din tur så tar di en god pause... åååh!!!! staten!!!!


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Alohanovember 17, 2010, 23:26:40 pm
Ser bra ut...senke braketter til front fangeren, hvor kjøpes det?  får man det til 68' Boble?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeronovember 18, 2010, 07:28:18 am
Takk :) Du kan sende en PM til SLOWBUG, han kjøpte jeg minne av. Laser kuttet og strøken finish  ;D Gød løkk!


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Ketil S.november 18, 2010, 10:04:00 am
Meget kjekk bil. Håper jeg får min -63/64 ferdig til neste sesong. Hva er dim på felgene bak?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeronovember 18, 2010, 11:10:01 am
takk :) Husker ikke sånn i farta,trur det er 6,5. Dekka er 185/65-15. Mye du skal gjøre på -63/64en din?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 08, 2011, 11:35:57 am
Idag fikk jeg tatt en forstillings kontroll,så da er det bra. Så blir det EU og vises på B.T. til uka. Håper jeg for de etter lengta skiltene tilbake da....


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Gullikjuni 08, 2011, 18:40:41 pm
Ja, lykketil, skal du få fra meg iallefall!


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 08, 2011, 20:34:56 pm
Thanks dude ;D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Ruggenjuni 08, 2011, 20:40:12 pm
Må du forte deg da, er snart is i brevik igjen  ;D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 10, 2011, 06:06:54 am
x fingrene på at det går bra denna gangen. Da kommer jeg neste søndag! Da skal jeg feire med en STOOOR softis!  :D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 14, 2011, 15:05:23 pm
Da har jeg fått igjen bobla etter en EU- kontroll på møller skien. Ikkjeeee braaaaa  :'(

- Dårlig selv oppretting
- Foraksel skadet pga senking
- Farlig rust i bærende konstr. For bakstilling H og V side
+ noe småplukk...

Da må jeg vel kjøpe ny puma, få sveiset bak støtdemper fester og hvordan fikser jeg selvopprettinga?

Uff,ser ikke ut som jeg for bobla på veien i sommer.... Kanskje jeg for legge den ut for salg......





Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: bajasjuni 14, 2011, 18:45:29 pm
har em boble selvoppretting???  :D


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 14, 2011, 20:58:06 pm
Var vist det de sa  ???


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Ruggenjuni 14, 2011, 21:02:33 pm
Da blir det sveiseing på deg til søndagen da og ikke is .... eller du kan ta deg en pause, sale opp vannbøffen og komme å ta en is så skal vi være slike moralske støttestener for deg  ::)


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 14, 2011, 21:16:56 pm
Hehe,jo takk for det :) regner med jeg kommer en tur.


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Gullikjuni 14, 2011, 22:06:59 pm
Sjølopprettingen fikses med castershims, hvis ikke det bare er at den går tregt.Eventuellt ikke senke så mye, den gamle pumaen kjøper jeg billig av deg.Nye støtdemperfester er nesten som standard rust å regne, unneberg har. Et tips er å vise bilen hos BT i Skien istedenfor de utsugerne på Møller. Bt driver ikke verksted, for å si det sånn, og er heller ikke avhengig av 1000 kr/time pluss mva ..


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 15, 2011, 06:05:09 am
vi for ta en prat over en softis til søndag  ;) Trenger du hjula tilbake kanskje? blir jo sikkert en stund til jeg for den på veien lissom


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Gullikjuni 15, 2011, 08:43:00 am
Så ivrige som folket her på forumet er etter å kjøpe den bilen av meg , tror jeg det går fint.
Har jo allerede fått bud på 2500 kr


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuni 16, 2011, 10:46:15 am
Leste litt her om caster shims. Men jeg hadde bilen på forstillings kontroll på Møller larvik før jeg sendte den for EU kontroll. Der justerte de forstillinga,kan det ha hatt noe innvirking på selvopprettinga? Dessuten har er alle bærearmer og kuler helt nytt! (de er ikke montert feilhar sjekka)
Noe andre innspill på seloppretnings problemet..  ???


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: H-1835juli 12, 2011, 23:38:08 pm
Sa de ingenting om rammehodet på bilen..?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Tistlojuli 13, 2011, 15:35:29 pm
Korleis var forstillingen skada av senking?? subba for mykje?

Om berekuler og endeledd er nye og spissinga er justert, og du har castershims(viktig for sjølvoppretting) og det då fortsatt ikkje er sjølvopretting so er det vel ikkje mykje meir enn enn styresnekka det ligg i. korleis er den? mykje/lite dødgang? har den motstand på midten men vert lausare i sving?


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Eikstadjuli 13, 2011, 19:40:26 pm
Surr!

At dempertårna er utslitt i bunnen har liten eller ingen betydning for styrken. Hadde du sveiset tårnene tette i bunnen og lakkert over slik at den ikke ser utslitt ut tror jeg førsteinntrykket ville blitt bedre og de ville muligens ikke sett slitasjen. Bytt også settskruen og mutterene til noen som ikke ser "utsubba" ut. Er jo ellers ikke noe feil med den puma'n. Casterchims er ment for biler som "stuker" ekstremt. De er laget slik at forstillinga kan stå i den opprinnelige vinkelen selv om bilen er senket bare foran. Legges mellom nedre rør på fortillinga og rammehodet for å tvinge det nedre røret lengere frem. Ergo ikke noe å tenke på når du har en bil som snart står i vater :).
Derimot at de ikke oppdaget at rammehodet er byttet sier sitt...... Jeg kjører heller med en forstilling som er subbet av i bunnen (tross alt ikke farlig) enn med et rammehode som jeg ikke vet 100% sikkert hvem som har byttet (potensielt grisefarlig)...)!!


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Tistlojuli 13, 2011, 21:10:09 pm
Vert ikkje castervinkelen endra lika mykje uansett kor røve er plassert??


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Eikstadjuli 13, 2011, 22:26:33 pm
Senker du like mye i begge ender skal du ikke behøve shims. Senker du bare foran kommer forstillinga logisk nok for langt frem i toppen. Fordi det er enklere å fore ut nede enn å forsenke den inn i rammehodet oppe brukes disse shimsene.


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Tistlojuli 13, 2011, 23:08:06 pm
Ser for meg at forstillinga og casteren står der dei står uansett om bilen er høg eller lav bak??  senker du framme vil jo hjulgeometrien komma for langt bak/opp, og da skjer jo uansett om den ligg på bakken bak eller står på 35toms mud-terrain ,eller?
om ikkje ant er det jo vert forsøket..

eit anna tips: repro puma greier har nesten alltid feilplasserte klomper for styringa av styresnekka. dvs snekka står ofta skjeivt i forhånd til rattstamma. da er jo uheldig. i verste fall kniper rattstamma i karosseri og i aller verste fall gjer hardy skjevo etter for skjeiv belastninga.. ta av venstre framhjul og sjå til at rattstamma går rettlinja inn på styresnekko, utan so må snekko løysast og da må slipast ut meir av den underste festebøylen sånn at snekka kan vridast ned og rettast opp med rattstammo


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Eikstadjuli 14, 2011, 22:36:53 pm
Sett at forstillinga orginalt står helt i vater vertikalt (det gjør den neppe, men dette blir mere som en "lignelse" for å forklare litt). Den orginale stillingen er vist den perfekte. Senk bilen foran og forstillingen står ikke lengere horisontalt i vater. Den "tipper" frem i toppen (eller inn i bunnen om du vil). Selvopprettningen etter sving skal teoretisk være best i den orginale stillingen og for å få dette bra igjen ved senking kun foran monteres caster shims. Behovet av disse shimsene er avhengig av forstillingens plasering i forhold til bakken, ikke i forhold til karoseriet. Derfor mener jeg montering av slike shims på en bil som er nesten orginal i høyden både foran og bak er sløsing med både tid og penger.


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Gullikjuli 15, 2011, 08:58:49 am
Enig i forklaringen over, grunnen min til å foreslå disse siden han fikk en mangel på sjøloppretting, var at alle de andre tingene som kunne innvirke allerede var nytt.


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Tistlojuli 15, 2011, 19:46:47 pm
treigheit i nye deler?

i ein delekatalog her so står da at castershims må/bør benyttast på alle bilar som er senka for å forbedra styringen. eg synst det er verdt forsøket..kan jo faktisk hjelpa sjølv om ikkje da er teoretisk rett? om da er puma so står jo styresnekko i feil vinkel på rattstammo frå fabrikk, som kurerast ved cashter shims.( eller modding av snekkebeslaget som sagt.)

og er styresnekko i orden då?? om den er snørd for mykje so forsvinn sjølvoprettinga.


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zerojuli 17, 2011, 19:51:52 pm
Har ikke demontert puma en og sjekka. Har ikke tid til å skru boble fortiden :-\ for den nok ikke ferdig godkjent iår ser det ut til...


Tittel: Sv: T-1 63.
Skrevet av: Zeromai 29, 2012, 13:05:09 pm
Lufter bilen for salg. Tiden strekker ikke til for å få den på veien. ved intr kontakt meg på tlfg:41509945