mai 12, 2024, 17:38:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racingbobble  (Lest 1803 ganger)
caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« på: januar 21, 2009, 13:47:36 pm »

Da kona overrasket meg med julegaven ifjor (sin gammle 1300s som hun kjøpte tilbake)har jeg pusslet litt med tanken på å bygge en racingbil ut av den.Karosseriet skal byttes da den har vært på taket.Tenkte å montere bredda skjermer,få senket den og noen feite hjul.Har også planer om å montere bur i den.Har noen noen ideer å komme med så bare syng ut.Har sett for meg denne lakkert i matt sølv med sort matte felger.Tips om deler tas også imot.Får sette igang dette projektet  da ebay handelen av en org.cab gikk i vasken. Tvilende
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 21, 2009, 14:21:25 pm »

Skal den bygges etter et racingreglement eller er det bare for looken sin del?
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sindre R
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: januar 21, 2009, 17:38:46 pm »

hørtes ut som ett tøft farge valg å det er jo gøy med mer boble som går fort  Gliser så har vi litt å stå i mot mot disse tyskerne å engelske folket men va slags motor er det i drømmene
Loggført




Ther is no Ride like a aircooled lowride
caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« Svar #3 på: januar 21, 2009, 18:59:32 pm »

Er litt usikker på hvor mye en har lov å gjøre av sånne ting.Har hørt at det kun er halvbur som er godkjent.Motormessig blir det ikke gjort så veldig mye,muligens setter jeg på en dobbel gasser og et gromt anlegg.Motoren i bilen var helt ny da frua solgte den og den har knapt gått 50mil etter salget i 06.Har veldig lyst å bruke 17" felger på den.
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 22, 2009, 22:18:03 pm »

Hvis du skal ha vanlige skilt på den ,så glem bur,ting er på gang igjen ,men ingenting sikkert.
Lag isåfall et som skrus i bilen ig er lett å ta ut Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: januar 22, 2009, 22:35:35 pm »

Er det banebil du skal bygge? I så fall hadde jeg bygget om til IRS bak og fått på dobbel A-Arm forstilling foran. Alternativt Puma med cup støtter og oppgradert stabstag.
Banebiler bør ha lav uavfjæret vekt, så lette felger som rommer bremsene du har råd til er nok... ettermarkeds 17" veier vanligvis mye mer enn breie stålfelger i 15" så det er noe å vurdere.
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #6 på: januar 23, 2009, 22:28:08 pm »

Endelig noen som bygger sving egenskaper og ikke bare rett frem bil, og som ikke er 02 eller 03

Har samme planer selv, da med 63 karosseri
Har alle rede bygget om til IRS bak, rammehode for opphengskuler ligger klart.
Tenker litt i retning av Nascar look'en på den siste Herbie filmen, men uten vinge på bakluken

Anbefaler å se litt på http://shoptalkforums.com/ under Suspension and handling
FJCamper sine inlegg om deres race ghia er verdt å lese

Ellers er denne artikkelen meget bra
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm

Legg merke til høyde på bilen, EBB postet også noe om dette på gamle 2you forumet
En må nok prøve seg frem, men utgangspunktet  ca 1" lavere bak en forran
Ikke alle som liker den stilen, men gjør underverk for kjøre egenslapene. Jeg mener det er ser meget godt ut sammen med passe dekk/felger og skjermer og gjerne sammen med bur

Vi måte heve broderens 1300 forran da vi satt på 185 dekk / 8 spoke felger forran og bak i stede for 165
Den var nok bare 1/2" forskjell, men før det var den lavere forran
Utrolig mye bedre kjøre egenslaper, selv om dekk også antagelig hadde noe  si
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!