mai 12, 2024, 12:03:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan finner jeg chassinummeret på splittbussen?  (Lest 1119 ganger)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« på: februar 18, 2013, 22:53:24 pm »

jeg har en 61 mod splittbuss som jeg lurer på hvor chassinummeret er... det står ei plate i metallryggen bak passarsjerstolen hvor det står 19 05 1 og under der  008204 og under der 10 265 GRAU og rett ut for det et 6 sifra nummer, er det det siste nummeret som er chassinummeret? og hvor flere steder evt står det?
Loggført

Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 18, 2013, 23:27:16 pm »

På høyre side i motorrommet..
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #2 på: februar 18, 2013, 23:32:39 pm »

Ok og hva gjør man hvis det evt er rusta bort der da  Gliser har jo chassinummeret på plata... er det slått inn eller ei plate der og
Loggført

Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: februar 18, 2013, 23:52:17 pm »

Jeg er ingen guru, men tror det de sifferene som står nederst til høyre på skiltet bak setet..
T2man kan kanskje svar sikkert på dette Blunker

Ser på denne sida, at nummerserien ser ut til å stemme Glad
http://www.clubvw.org.au/vwchassis
« Siste redigering: februar 18, 2013, 23:58:39 pm av Ladybug » Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #4 på: februar 19, 2013, 22:25:48 pm »

Chassienummeret er slått inn i "golvplata" mellom motoren og "batterikassen" altså ca 10 - 15 cm på høgre side av motoren, og ca 20 - 30cm inn i motorrommet.


* page8.jpg (50.99 KB, 431x600 - vist 87 ganger.)
Loggført
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #5 på: februar 20, 2013, 13:58:26 pm »

Noen som vet hva jeg skal gjøre når plata bak ikke er der og det ikke ser ut som det har vært noe der heller og at der chassinummeret er slått inn er rusta vekk
Loggført

ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #6 på: februar 20, 2013, 16:16:01 pm »

Den plata du spør etter behøver ikkje sitta der...kanskje bildet viser en f.eks amerikansk buss e.l. på europeiske sitter denne plata på bakveggen i hytta. kan og variere fra modell til andre modeller, ikke så viktigt hvor den plata skal sitte, men chassienummeret bør slås inn på nytt hos Biltilsynet når du har identifisert bilen gjennom den dokumentasjonen du bør ha på den. Dersom du ikke har nødvendig dokumentasjon, er det likevel Bt som loser deg videre.  Blunker

ps; er plata frammom "bakbjelken" på h.s. rustet bort? dersom den fortsatt er der så må du se godt etter for nummeret kan vere vanskelig å se.
« Siste redigering: februar 20, 2013, 16:22:24 pm av ovalt » Loggført
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #7 på: februar 20, 2013, 16:58:05 pm »

plata har jeg bak passarsjersetet så da er det nok ikke baki... er rusta opp det som er bak der, pluss sjekka opp bilen i dag og den hadde blitt vraka 13 desember 1973 etter vrakmeldinga så da får man se om man greier å få igjen papirene på den med evt id sjekk... håper dem kan slå inn nye nummer for meg et annet sted på bilen bare da eller går ikke det? tenkte evt å ta den til id kontroll før jeg begynte å pusse den opp så alt er i orden
Loggført

ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: februar 20, 2013, 17:13:46 pm »

plata har jeg bak passarsjersetet så da er det nok ikke baki... er rusta opp det som er bak der, pluss sjekka opp bilen i dag og den hadde blitt vraka 13 desember 1973 etter vrakmeldinga så da får man se om man greier å få igjen papirene på den med evt id sjekk... håper dem kan slå inn nye nummer for meg et annet sted på bilen bare da eller går ikke det? tenkte evt å ta den til id kontroll før jeg begynte å pusse den opp så alt er i orden

Å vraka....Vel vel, du kan jo gjøre en forespørsel, ikkje lett å få tilbake papirer på en bil som er vraket vel? men det beste er å spørre Bt, enten blir det delebil, eller ??
Loggført
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #9 på: februar 20, 2013, 18:51:59 pm »

dette er det jeg fikk til svar på bt hafslund... så kan jo være håp om at den slipper å bli delebil...


Jeg har forhørt meg om dette kjøretøyet og det første du må gjøre er å bestille en identitetskontroll slik at de kan få bekreftet at det er riktig kjøretøy. Dette må gjøres fordi det i våre dokumenter står at kjøretøyet ble vraket i 1973. Når den blir kontrollert vil de fortelle deg hvordan du videre kan gå fram.
Loggført

ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #10 på: februar 20, 2013, 21:05:46 pm »

dette er det jeg fikk til svar på bt hafslund... så kan jo være håp om at den slipper å bli delebil...


Jeg har forhørt meg om dette kjøretøyet og det første du må gjøre er å bestille en identitetskontroll slik at de kan få bekreftet at det er riktig kjøretøy. Dette må gjøres fordi det i våre dokumenter står at kjøretøyet ble vraket i 1973. Når den blir kontrollert vil de fortelle deg hvordan du videre kan gå fram.

Ja...let us know...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!