mai 16, 2024, 11:20:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 40mm eller 44mm empi hpmx gassere?  (Lest 3303 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: oktober 26, 2010, 21:42:21 pm »

jeg har en 2.4L type 4 motor med en web cam 265 som jeg trenger nye forgassere til, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. valget ligger mellom 40mm og 44mm empi HPMX weber kopier. motoren skal stå i en bay. hva er mest hensiktsmessig? jeg vil gjerne ha litt dreimoment i motoren og da er det vel små gassere som gjelder, men siden det er større slagvolum tenker jeg at det kansje kan være like greit med 44mm? noen synspunkt?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 26, 2010, 22:05:14 pm »

De minste holder.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 26, 2010, 22:19:44 pm »

Ellers så ser det jo ut som det holder med en enkel 34...
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29811.0.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 26, 2010, 22:23:08 pm »

Ellers så ser det jo ut som det holder med en enkel 34...
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29811.0.html

Har tenkt litt på denne jeg også, men tror vel at bensinøkonomien i en slik er betydelig dårligere enn 2 doble (om nå det betyr noe)?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 29, 2010, 17:23:34 pm »

Hvordan er disse forgasserne dyset når jeg kjøper de? pleier det å følge med flere dyser? hva slags dyser bør passe sånn ca. på den motoren jeg har nevnt her med 40mm gasserne?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 29, 2010, 17:53:35 pm »

De minste holder ja...
Men velg 44 du, kommer ikke til å angre.
Å velge hpmx, ja det angrer eg på så noen gode overhalte dellorto hadde vert enda smartere. Blunker
Loggført

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 29, 2010, 22:30:53 pm »

Hvorfor velge HPMX, når Dellorto er tilgjengelige ?

Fordeler med Dellorto er : høyere effekt, lettere å dyse, samt mindre følsom for temperatur forandringer.
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 30, 2010, 11:32:04 am »

Grunnen er at de er billige i USA og flere jeg har snakket med mener det er greie forgassere. Jeg kan gjerne gå for dellorto dersom det er bedre, men hvem skaffer disse og hva koster de? er det mulig å få tak i nytt?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 12:14:47 pm »

hvis du går på thesamba og søker på HPMX så vil du nok fort se at det er litt delte meninger!

hva med å kjøpe noen brukte dellorto og få de proffoverhalt? da er de så godt som nye!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 30, 2010, 12:27:23 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29984.0.html Blunker der har du røverkjøp vet du..
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 30, 2010, 15:20:52 pm »

Eller  etpar sånne   til 3900.-


* IMG_1858.jpg (62.01 KB, 648x486 - vist 193 ganger.)
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 30, 2010, 15:57:32 pm »

de er nok ikke så dumme de heller. er det du som selger de cato? følger det med noe mer enn bare gassere? passer de på empi hpmx innsuget?
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 30, 2010, 18:03:02 pm »

ja,nei,ja  Gliser
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 30, 2010, 19:55:29 pm »

hei
har laget noen 2.4 ltr type 4 den enne med 296 grader og den andre med 312 grader kam bagge brukte jeg 48 mm weber disse bremset 167 og 150 hk 167 hk med pyton og porshe kjøling 150 med org varmepotter og org kjøling den med 150 ble satt i holmsen sin nye blå og den kunne jeg slippe ned til 40 km på 4 gir og dro veldigt bra helt opp
hadde jeg vert deg bruk 48 mm til nød 44 weber
Andersen Racing
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 31, 2010, 12:18:13 pm »

48 IDA  hadde helt klart vært mitt førstevalg på en såpass stor motor, fordi den kan kombinere kjørbarhet og toppeffekt. Men her var det snakk om 40 eller 44 HPMX pga. Pris. Da vil jeg heller anbefale 40mm Dellorto , overhalt av en proff, som ser ut og fungere som nye. Pga av at 45 mm Dellorto ikke er tilgjengelige. Weber 44( av den rette typen) er en dyrere løsning samt at de ikke takler temp. variasjon like godt.
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #15 på: november 01, 2010, 21:01:41 pm »

hva trenger jeg i tillegg hvis jeg velger å gå for dine gassere? Passer weber stag og luftfilter?
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #16 på: november 01, 2010, 22:11:56 pm »

Dellorto DRLA og Weber IDF er  like mht. luftfilter, trakter, stag, og boltinnfstning til innsug.
3900.- er komplette forgassere med dyser etc. , men ikke stag, innsug , trakter eller luftfilter
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #17 på: november 01, 2010, 23:52:38 pm »

er dette ett kurant sett til dellortoene? http://www.vwparts.net/CB3128.html

evnt. dette, da jeg har empi hpmx innsug liggende http://www.vwparts.net/CB3129.html

funker en slik pumpe? http://www.vwparts.net/BP1008.html
« Siste redigering: november 01, 2010, 23:58:01 pm av oyvinla » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 02, 2010, 07:59:25 am »

pumpa fungerer. du får en helt identisk pumpe på biltema. Du kan også bruke original mekanisk pumpe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #19 på: november 02, 2010, 17:35:08 pm »

er dette ett kurant sett til dellortoene? http://www.vwparts.net/CB3128.html

evnt. dette, da jeg har empi hpmx innsug liggende http://www.vwparts.net/CB3129.html

funker en slik pumpe? http://www.vwparts.net/BP1008.html

Bra saker stagsettene og innsugene fra CB. Pleier å bruke samme type selv. men du må ha trakter også.
http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=CB7223&Store_Code=VWP&search=veloci&offset=20&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!