VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: SSRT på august 01, 2008, 23:22:16 pm



Tittel: Kjølevifte t1
Skrevet av: SSRTaugust 01, 2008, 23:22:16 pm
Noken som har erfaringer med t1 vifter og detonasjon av desse? Vilken av sveiste / ballanserte som er bra o vilken som er dritt?


Tittel: Sv: Kjølevifte t1
Skrevet av: SSRTaugust 03, 2008, 22:06:06 pm
ingen som har erfaringer med dette?


Tittel: Sv: Kjølevifte t1
Skrevet av: JSaugust 03, 2008, 23:24:11 pm
Har en ny orginal vw vifte i min bil. Har fungert bra enn så lenge.


Tittel: Sv: Kjølevifte t1
Skrevet av: SSRTaugust 04, 2008, 21:05:05 pm
Har sett grelle eksempel på vifte sveiset & ball. som regelrett eksploderte, skadene på omgivelsane var omfattande! vil helst sleppe å erfare dette sjøl...vi snakker om 8000+ omdr. std størrelse reimhjul


Tittel: Sv: Kjølevifte t1
Skrevet av: Einicaugust 28, 2008, 08:06:51 am
Har kjørt i mange år med original motor, og senere med trimmet T1 motor. Har aldri hatt andre problemer med vifta enn at den suger inn gjenglemte filler etc. Da får motoren en rar uling. Har to ganger knekt vippearmsaksler fordi jeg kjørte med for høyt turtall nedoverbakke. (6500 +)
Min motor takler ikke turtall over 6500, tror jeg får ventilflyt. Satte inn turtallsperre. (Rotor fra GTI)
Tror at destruksjon av vifter er ganske sjeldent. I alle fall med 70-talls vifter.


Tittel: Sv: Kjølevifte t1
Skrevet av: Hot Owlaugust 28, 2008, 10:06:13 am
Jeg har kjørt med usveiset original gammel rusten tysk vifte på motoren min, i alle versjoner av den (motoren altså)
Noen ganger med powerpully og i det seneste med org størrelse reimhjul. Motoren trekkes til 8000 og rett over men vifta har ikke eksplodert, men nå skal det sies at reimene mine varer i kun få minutter siden motoren går så fort opp i turtall at reima får en krøll og ryker. Jeg hadde vært mer engstelig med en ny sveiset Taiwan/USA vifte enn med en usveiset tysk, pga dårlig stålkvalitet og toleranser i produksjonen.