mai 07, 2024, 12:43:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stadig Kübler på ebay.....  (Lest 5874 ganger)
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 12, 2010, 21:34:41 pm »

Du som synes norske vw82er er dyre kan jo tenke litt på denne:

http://cgi.ebay.de/VW-Kubelwagen-Typ-82-Kubel-Wehrmacht-TOP-RARITAT-/250709372356?pt=Automobile&hash=item3a5f716dc4

Stand og originalitet?

hilsen Einar
« Siste redigering: november 04, 2010, 10:06:48 am av SplitMan » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 12, 2010, 22:39:44 pm »

er det noen norske tilsalgs da??
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 13, 2010, 22:04:06 pm »

Hei nobrakes.

Pr. i dag vet jeg ikke om noen norske Kübler som er for salg.

Derek
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 22:33:28 pm av DeMil » Loggført
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 13, 2010, 22:38:17 pm »

Men prisen på den Kübelen som ligger ute på e-bay nå €uro. 69.000,- = NOK 560.000,- er jo helt hinsides  Sjokkert
Man får jo en litt sliten men kjørbar Schwimm for den prisen !!!!

Derek
Loggført
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 14, 2010, 22:17:35 pm »

Jeg kjøpte min VW82 for litt over to år siden. Den var avertert på HMK-forumet, på VW-forum og kanskje også andre steder.
Det var bare en som var interessert....
En flott Hamar bil var til salgs for noen år siden, avertert mange steder. Ingen interesse i Norge, den gikk til et slags svensk museum.

Einar
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 14, 2010, 22:35:49 pm »

Jeg kjøpte min VW82 for litt over to år siden. Den var avertert på HMK-forumet, på VW-forum og kanskje også andre steder.
Det var bare en som var interessert....
En flott Hamar bil var til salgs for noen år siden, avertert mange steder. Ingen interesse i Norge, den gikk til et slags svensk museum.

Einar
jada, sikkert rent mye vann i mjøsa siden dengang, da hadde jeg ikke fått den store interessen for sånne biler enda.. så finnes det noen i dag i norge tilsalgs, hadde det vært ok å fått vite om det  Blunker (selv om jeg mest ønsker meg en schwimm da...)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 14, 2010, 23:25:11 pm »

Jeg kjøpte min VW82 for litt over to år siden. Den var avertert på HMK-forumet, på VW-forum og kanskje også andre steder.
Det var bare en som var interessert....
En flott Hamar bil var til salgs for noen år siden, avertert mange steder. Ingen interesse i Norge, den gikk til et slags svensk museum.

Einar
Vi har ekskludert mange perler til utlandet hvor gode priser lokker. Fortsetter det så kan vi vel se på glansbilder når det gjelder den gamle VW historien. Billige VW vetereraner er på mange måter nivået her hjemme. Kanskje vi skal inportere litt. Det er i alle fall en god investering og det er å ta vare på historien. Men dette dreier seg også norges-historie med tanke på bruk og kultur når det gjelder våre spesielle og gamle VW kjøretøyer som har sin oprinnelse og historie her hjemme. Utrolig nok så nermer de seg 70 og snart utrolige 100 år og de har fremdeles sin bruksverdi.

« Siste redigering: oktober 14, 2010, 23:59:27 pm av svenole » Loggført
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 15, 2010, 23:36:11 pm »

Kanskje interessen her har tatt seg opp?
Men hvis det ikke er norske biler til salgs er det jo bare en mulighet for den som har lyst på en:
Kjøpe i utlandet. Og da på utenlandsk prisnivå.
Og de norske prisene vil komme etter......for i lengden er det ikke sannsynlig at noen da vil få Ola Normann-rabatten lenger.

Bare noen tanker.

Einar
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 16, 2010, 16:08:08 pm »

Enig. Ikke dårlige tanker det.
Jeg tror også interessen har tatt seg opp. Etter at Veteran VW klubben sluttet å være en klubb for krigsmodellene men åpnet opp for stort sett allt av VW så døde miljøet ut på disse bilene med en påfølgende laber interesse. Vi startet VSN for å øke interessen for fellesskap og bevaring her hjemme. Vi har nå begynt å vise oss frem slik at fok får se disse kjøretyene men også slik at disse skjeldene bilene blir bedre kjent i veteranmiljøet.

Når det gjelder priser så er det nok samme nivået her hjemme. Overprisede biler blir ikke solgt har jeg sett, men det er jo lov å prøve seg.

Flere kubler er inportert til Norge og jeg tror det rimeligste er å kjøpe et restaureringsprosjekt der ute, dette med tanke på avgifter. Det er jo bare morro å restaurere en slik bil, den er jo nesten like enkel som en Ola-bil.
Type 166 krever noe mere kunskap se video.
http://auto.indavideo.hu/video/SCHWIMMWAGEN_166


* Kopi av vw fabr..jpg (250.37 KB, 355x240 - vist 214 ganger.)
« Siste redigering: oktober 16, 2010, 19:54:32 pm av svenole » Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 21, 2010, 22:06:48 pm »

Da jeg i vår begynte å lete etter en Kübel lærte jeg fort at Kübeler til salgs i Norge ikke blir avertert. Alt salg foregår gjennom bekjentskaper. Da var det bare å få tak i en liste over Kübeleiere og begynne øverst. Etter en tid fikk jeg napp, selv om det første jeg fikk beskjed om var at bilen ikke var til salgs. Men etter litt fram og tilbake ordnet det seg.
Det står nok en del biler i diverse låver og garasjer og forfaller. Disse er nok heller ikke til salgs sånn umiddelbart, men ved å vise intreresse er det ikke umulig at noen dagens eiere er enig i at det ville vært fint for bilen å få en ny og aktiv eier. Kübeler som dette trenger nye eiere som vil ut på veien og inn i terrenget sammen med likesinnede!

Espen
Fersk og fornøyd Kübeleier
« Siste redigering: oktober 22, 2010, 19:24:59 pm av EspenN » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 22, 2010, 23:27:27 pm »

Fin bil og godt kjøp Espen GRATULERER, denne får du mye glede av.
Enig i at det hadde vert fint å få noen gamle skaptroll ut i lyset. Men vi må huske på at redningen for mange veteraner er at noen lagrer over tid uten å selge. Når de bilene dukker opp så er de som perler for den rette kjøper med tanke på bruk og bevaring.
For egen del har det ikke vert bare å selge, men å finne rette kjøper og prisen har ikke heller ikke vert hovedsaken i denne vurderinga.
Disse veteranene trenger vel nye eiere som ikke er så optatt av ombygging, stor motor og fart men heller orginaltet og bilhistorie.
Loggført
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 23, 2010, 00:19:48 am »

Velkommen til forumet Espen  Glad

Jeg gorde det samme som deg for rundt 12 år siden.
Ringte de som hadde Kübel for å høre om de ville selge.
1 nølte litt, så jeg var på han ett par år helt til jeg fikk kjøpt den.
Husker jeg gav 120.000,- dengang og det var mye penger da.
Nå er det Arve A. som er den lykkelige eier av denne bilen.

Derek
Loggført
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: november 03, 2010, 21:33:40 pm »

Den svært dyre er lagt ut på nytt. Nå betydelig billigere! Einar

http://cgi.ebay.de/VW-Kubelwagen-Typ-82-Kubel-Wehrmacht-TOP-RARITAT-/250718338103?pt=Automobile&hash=item3a5ffa3c37
Loggført
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #13 på: november 04, 2010, 19:19:33 pm »

Ja nå begynner det å ligne noe !!!!
En god Kübel til kr. 212.800,- er ikke noe å si på.
Jeg håper inderlig en nordmann tar til fornuft og kjøper denne bilen !!!

Derek
Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #14 på: november 04, 2010, 20:50:27 pm »

Etter hva jeg ser er minstepris ennå ikke oppnådd. Det blir spennende å se hva den kommer til å gå for.

EspenN
Loggført
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: november 06, 2010, 10:35:56 am »

Budene inn og prisen opp. Nå over 45' og mer enn et døgn igjen. Kanskje det opprinnelige ønsket
om ikke var så vilt likevel?
Einar
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: november 06, 2010, 19:13:29 pm »

Prisen er nå oppe i over 400.000NOK...
Kanskje de som kan vurdere slikt kan si noe om tilstand og "korrekthet" ut fra bildene?
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #17 på: november 06, 2010, 19:57:40 pm »

100% orginal er den ikke, her er det kommet noen endringer til. Men den ser tilsynelatene ok ut. Skal den vurderes så må det nok en grundig gjennomgang til. Men jeg synes prisen er for høy.
Om jeg ikke husker helt feil så ble denne funnet i samenheng med førebunkeren ved 2 vk. avslutning i Berlin i 1945 og det er en bil med komplett historikk. Det er helt klart at hos noen kjøpere trekker dette opp prisen vesentlig. For min del er denne historikken helt u-vesentlig fordi det er konkret veteranbilen som teller.
« Siste redigering: november 06, 2010, 20:01:23 pm av svenole » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #18 på: november 06, 2010, 19:58:43 pm »

100% orginal er den ikke, her er det kommet noen endringer til. Men den ser tilsynelatene ok ut. Skal den vurderes så må det nok en grundig gjennomgang til. Men jeg synes prisen er for høy.

« Siste redigering: november 06, 2010, 20:05:44 pm av svenole » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #19 på: november 07, 2010, 10:48:22 am »

Jeg kjøpte min VW82 for litt over to år siden. Den var avertert på HMK-forumet, på VW-forum og kanskje også andre steder.
Det var bare en som var interessert....
En flott Hamar bil var til salgs for noen år siden, avertert mange steder. Ingen interesse i Norge, den gikk til et slags svensk museum.

Einar

Etter det jeg vet var denne Hamar bilen(en nabo av meg) meget bra resturert.Jeg husker salgsprisen og hadde dette vært i dag hadde jeg solgt båten eller lånt litt penger og kjøpt den.Nå har denne personen en meget fin Styer(mener jeg den heter)
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: november 07, 2010, 21:47:06 pm »

Auksjonen er slutt. Nådde E 51930 - minstepris ikke oppnådd. Den kommer nok på nytt!
Uansett, det er hele tiden biler til salgs i Europa for den som virkelig skal ha en.
Hamarkaren som solgte den fine Kübelen for noen år siden har fremdeles sin Stoewer 1940-modell l.gl. Einheits-Personenkraftwagen
som den lett forkortet kalles: VW82s rake motsetning, svært komplisert. Men morsom bil! Nesten ferdig.
Einar
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!