mai 08, 2024, 20:45:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: eberspácher  (Lest 759 ganger)
kima
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 14, 2010, 07:54:46 am »

Har en eberspácher bn2,er vrien og få til og starte,målte glødepluggen,var på 3.4 v,lurer på hvor mange volt den skal ha,noen som vet det,og event hva som er feil.Kobla til et 6 v batteri direkte på pluggen,da startra den.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 17, 2010, 11:18:12 am »

Så lenge du får noe spenning frem til pluggen, vil jeg tro du har noen dårlig kontakt i en eller fler av alle kabelskoene. På min har jeg loddet fast alle kabelsko, for å være sikker på  at det er god kontakt alle steder. Den starter alltid  Glad
Viss ikke du vil lodde, kan du sjekke om du finner noen som er litt løse, og så klemme de litt sammen slik at de kniper litt fastere rundt flatstikken der de skal festes.
Er også ofte en fordel at motoren på bilen sviver, slik at du får ladespenning på batteriet. Ble ofte også lagt opp en egen tykk ledning direkte til varmeren fra batteriet for å sikre nok spenning. (Via en ledningssikring)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
kima
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 17, 2010, 16:27:55 pm »

Hei,takk for svar.
Har bytta ut alle kabelskoa,tenkte kunne være det,men var det samme.Tror det er feil på motstanden eller noe som er under dekselet,der kabler går inn.Laga en motstand,da er strømmen på 6.4v,den gløder fint,men vil ikke tenne,bare en gang i blant.Hatt ut dysa blåst den rein,men tenner ikke,bare jeg når jeg ikke får den til  Blunker.Er gammel denne,lurer på om det kan være sot som gjør det,så bensina ikke kommer fort nok inn og blir antent.Er litt spessielt det jeg skal bruke den til,montert bak i en mopedbil .
Loggført
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 17, 2010, 19:05:57 pm »

Sitter med det samme problemet som deg. Har hatt ute pluggen, det kommer bensin frem til kammeret, pluggen gløder fint når jeg har den ute, har gjort den ren, men den tenner bare en gang i blant... Fortsetter å feilsøke, håper å finne en løsning...
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 17, 2010, 19:24:05 pm »

Sviver viften fort nok? De har en tendens til å svive litt tregt viss den har vært ubrukt lenge, og gir dermed ikke nok luft til forbrenningen. Farten skal være 5700 o/m.
Kan også være termokontakten som stjeler litt spenning. Skal komme rundt 4V til glødepluggen.


* 04_RESIRKULATIONSVARME_BN2_-30 (Custom).jpg (90.49 KB, 738x1024 - vist 85 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!