mai 08, 2024, 12:25:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6V vs 12V tankmåler  (Lest 1378 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: november 24, 2010, 20:38:08 pm »

Hei,

prøvde meg på å kople på tankmåleren i Ghian her om dagen, men ikke spesielt mye reaksjon når jeg slår på strømmen.

Men jeg mistenker at måleren er 6V og giveren fra en 12V bil.

Er det et problem?

Eller passer de om hverandre?
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #1 på: november 25, 2010, 09:00:13 am »

Har hørt av enkelte at dette skal være et problem. Selv kjører jeg med original tankmåler etter at jeg konverterte fra 6V til 12V på min 1964 doka. Ingen problemer der i iallefall...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #2 på: november 25, 2010, 10:00:36 am »

Hmm... Er det ikke mekanisk (med vaier) overføring mellom giver og instrument? Bare pæra som går på strøm.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #3 på: november 26, 2010, 10:27:45 am »

I bussen er der ingen wire. Trodde det var samme i ghia'en.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: november 26, 2010, 12:06:48 pm »

nei ikke wire, men elektrisk
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 26, 2010, 12:42:24 pm »

har du jordet giveren i tanken.`?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: november 26, 2010, 13:40:00 pm »

nei. forklar
Loggført
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #7 på: november 26, 2010, 16:04:57 pm »

Har alt du trenger for ombygging til mekanisk hvis du er interessert.

Pål
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: november 26, 2010, 19:49:21 pm »

nei. forklar
Originalt på nyere boble med elektrisk giver er det en kobberpakning på en av festeskruene. Skulle bytte giver en gang og da fulgte det kun med plast/gummi pakninger. Satt den i med dette og ingen reaksjon i måleren. Byttet ut en av pakningene med kobberskive og alt ble i orden. Kan også være at det er lakk mellom tank og karosseri som isolerer.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: november 26, 2010, 21:20:31 pm »

Takk. Da skal jeg sjekke det. Ingen som vet hva motastandsverdien skal være ved full og tom tank?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: november 27, 2010, 11:06:25 am »

Full tank:

* Full.JPG (133.04 KB. 1024x680 - vist 112 ganger.)


Tom tank:

* Tom.JPG (132.88 KB. 1024x680 - vist 115 ganger.)

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!