Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
|
151
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Okrasa veiv 82mm, vw. Type.1
|
på: april 19, 2010, 19:44:54 pm
|
Andre Jobber ikke for Aaen, han drev eget i ole deviks vei frem til for noen år siden, jobber nå med 4x4. Han er kresen på kvaliteten og samler ikke på deler som ikke kan brukes, jeg tror dette er ærlige deler til en ærlig pris.
Pratet med han for en tid tilbake, han har sluttet å bygge motorer men nevnte at han har fått seg maskineringsutstyr for å gjøre "kremjobb" på alt av blokker og liknende. Han ga uttrykk for at han hadde kapasitet til å ta slike jobber i tiden fremover, sikkert bare å ringe hvis man ønsker den slags tjenester, han holder til syd/øst i Oslo.
|
|
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 48 Weber IDA og luftfiltere?
|
på: februar 25, 2010, 21:49:06 pm
|
kjør med lave innsug og uten filter, da får du ikke problemer med bakluka. Skal du på grus kan du kjøpe de gitter lokkene(fra JayCee tror jeg) som Jøran Larsen selger. Motoren mister nesten 10 % av effekten, men de få gangene du skal ut på grus er nok ikke det et problem.
Har du testet de i bremsebenken? Jeg merker ikke forskjell på min med og uten disse gitterne. Jeg ville prøve for å få svar på dette når jeg skulle på rulla hos JPM, men han sa det ikke var noe vits. "du tappar 10-15 hk" var svaret, han hadde testet. Jeg prøvde ikke å utfordre hans utsagn, og slo meg derfor til ro med det...
|
|
|
153
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 48 Weber IDA og luftfiltere?
|
på: februar 21, 2010, 18:21:09 pm
|
kjør med lave innsug og uten filter, da får du ikke problemer med bakluka. Skal du på grus kan du kjøpe de gitter lokkene(fra JayCee tror jeg) som Jøran Larsen selger. Motoren mister nesten 10 % av effekten, men de få gangene du skal ut på grus er nok ikke det et problem.
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: RACE-READY til 1. mai!
|
på: januar 25, 2010, 07:49:20 am
|
Bra greier... hva skal du ha for "grusen" + restene av drevene?
hvis det er "grus" du vil ha så har jeg endel liggende i garasjen + restene av drevene
|
|
|
158
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Turbussen til Chateau-d'Oex
|
på: august 28, 2009, 16:11:41 pm
|
Tuomo, det er raveparty på treffet i kveld Og hvis du lurer Tuomo(AKA Captain Slow.... hørte jeg noen si "90 PUNKTUM") Raveparty = BAUER DISCO!!! "Ladies and gentlemen.....clear the dancefloor!!...Here he is...after several month of training "laus" in the most rural part of Norway.....give it up for The Crazy Jellyman from FINLAND!!!" Imponerende at dere kommer dere på så mange europaturer! Enjoy
|
|
|
163
|
Forum / Drag-race / Sv: Spring nats.. Gardermoen 2.mai
|
på: mai 03, 2009, 22:16:42 pm
|
Gratulerer Stian og Roar!!! Dette var gøy å høre!Kjedelig å ikke ha tid til å se det live. 10.21 og 9.18 er hvertfall JÆVLI fort i min bok Det var vel ikke noen som fikk med seg slutt farten på disse tidene?
|
|
|
165
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / HJELP! Innsug til 34 HK
|
på: april 21, 2009, 07:14:38 am
|
Prøver å få en motor ferdig før Kodal. Har to innsug nå men de er tette i forvarmingsrøret. Dette er den typen innsug som har helstøpt fot ned mot toppen. Hadde vært topp hvis noen har et slikt liggende. NOS eller brukt spiller ingen rolle så lenge det funker, helst i rimelig kjøreavstand fra Oslo.
|
|
|
168
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 type 1 cab selges. Ikke kjørbar. objekt
|
på: april 05, 2009, 07:58:45 am
|
Hvis HANNAH og caben leser Innlegg nr 20 som Jee skrev så står det i klar tekst at han har for mye biler, tviler sterkt på at han da vil bytte mot noe annet. Og her ligger nok grunnen til at det ikke er noe respons fra han sin side, hvis han ikke ligger å sover da . Han skal selge ikke bytte.
|
|
|
169
|
Forum / Type 2 / Sv: Råeste T2-konvoien?
|
på: mars 22, 2009, 10:12:58 am
|
Barndoor? Heller en Splitt Sika det der Ser bra ut ja! Ja og av typen barndoor, selv om den manglet den luka bak blir den kalt barndoor. Forklar meg gjerne litt mer, tok ikke den der helt. Trudde en Sika, eller singel kabiner er det som er avbildet. Av typen "Splitt". Så har du noe jeg kan lære - vennligst spytt det ut =) Takker. Barndoor = uten cap
|
|
|
170
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BRM felg!!!
|
på: mars 19, 2009, 08:59:15 am
|
Tror vi er enige Rune jeg ser helt klart poenget ditt. Det å vite at felgen er blitt produsert med samme kjærlighet som cigarer rullet mellom lårene av jomfruer på Cuba shippet og solgt over disk Riverside i California på 60-tallet, for så å rulle en 13 sekunders 402m på Carlsbad Raceway side-om-side, eller helst litt foran en illsint Dodge Charger. DET smelter hvertfall nostalgi hjertet mitt!! Etter hva jeg husker så ble det produsert 200 sett med BRM. En slik reproduksjon er for folk som er over middels interesserte, hvis det blir noe av så tipper jeg det blir maks 15 sett. Tror ikke det utgjør den store forskjellen sammenlignet med alle alu BRM som fins. @splitman Kunne ikke bare alt blitt produsert i magnesium
|
|
|
171
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BRM felg!!!
|
på: mars 18, 2009, 16:35:56 pm
|
Et viktig poeng her er vekt! En BRM alu felg er tung! De orginale magnesium felgene er blandt de letteste felgene som er lagd til boble. @rune enig med deg at en kopi er og blir en kopi, men hvis en kopi er klin lik orginalen på alle måter så har jeg ingen skrupler med å kjøpe det så lenge prisen er dertil lavere. Jeg er veldig glad i race/cal-look historien og alt det fører med seg, men for hva historien er verdt så tror jeg ikke prisen på felgene den gangen svarer til 40 000kr++ i dag. Jeg har ikke råd til orginale og velger defor å se på andre alternativer.
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BRM felg!!!
|
på: mars 18, 2009, 00:18:25 am
|
har de en original felg å lage støpeform av? For min del må de være eksakt like de orginale hvis det skal være interessant. Må vel si meg enig i at prisen blir litt drøy. Men hvis det stemmer at de kan lage de burde det være mange potensielle kjøpere hvis man gidder å henvende seg mot utlandet også. Som nevnt tidligere så regner jeg med at prisen faller når mengden øker. Hvis du mener dette kan la seg ordne så syns jeg du skal prøve å finne nok folk som ønsker å kjøpe, få en bedre pris og legge på litt for det arbeidet du vil ha med organiseringen. Dette burde være en fin anledning nå som folk i industrien ikke er like opptatt lenger. Dette har jeg ventet på i mange år Noen som vet hvordan Speedwell eller Flat4 vil reagere på noe slikt forresten(copyright... blablabla...)?
|
|
|
176
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket dyse oppsett anbefales på en 2276ccm, 51Ida?
|
på: mars 10, 2009, 12:55:43 pm
|
Verdt å merke seg med 51 IDA.... Jeg sier ikke at dette gjelder alle 51 IDA, men det kom fram når jeg prøvde å finne ut hva som var galt med mine og det viste seg å være et problem med flere. Hvertfall verdt å sjekke før man skrur dem på... Mine spjell("butterflies") lukket ikke forbi det siste progresjons hullet når jeg skrudde "idle" skruen helt tilbake. Dette førte til at motoren sugde bensin under spjellet og sotet pluggene på tomgang. Dette resulterte i at jeg måtte ha 45 idle for å redusere sotingen(midlertidig løsning for å få kjørt på SCC). Med denne tomgangs dysen fikk jeg en kjempestor "flatspot" mellom "idle" og "main", altså ikke egnet for gatekjøring. Løsningen er å demontere hele gasseren bortsett fra spjellaksel og butterflies. Kjøpe smergelduk med fin korning. Holde gasseren opp mot en lyskilde og dra smergelduken der du ikke ser lys rundt spjellet. Gjenta denne prosessen til spjellet lukker forbi progresjons hullet. Dette er tidkrevende arbeid, jeg brukte totalt 10 timer på mine. resultat var at gasserne ble meget gode og fungerer nå ypperlig @ beetlebug Tipper du ikke er langt unna det rette oppsettet, har vel sikkert også noe å si med hva slags emolusjonsrør man bruker. Min motor er 2332ccm(51 IDA) med 55 idle, 170 main, 200 luft og F9 emolusjonsrør(hvis jeg ikke husker helt feil). Lamda verdien lå et sted mellom 12,5 og 13 med dette oppsettet.
|
|
|
177
|
Forum / Drag-race / Sv: Traction
|
på: februar 11, 2009, 09:01:13 am
|
Veldig enig med Trond! Normalt sett vil jeg alltid ha lyden av bilene som får de skrøpelige pc-høytalerne til hyle av skrekk , men her taler virkelig bildene for seg selv. Musikken i dette tilfelle er bare et velsmakende krydder. Skikkelig tøft!!! Tipper Herr Lunde er ganske sugen på få filmet noen drag av bilen sin med sånt kamera må jo være gull for å kunne vurdere justeringer av oppsett på dragbiler!!
|
|
|
179
|
Forum / Drag-race / Sv: Spøk eller alvor?
|
på: januar 28, 2009, 08:57:34 am
|
Dette var gøy!! 1974 i Norge! Ser liksom ikke for meg at det var så mange som kjørte dragrace med boble i Norge på den tiden. Ja, takk gjerne noe historie. Kjell Aaen kjenner sikkert til noe av historien til denne bilen.... virker som det er noe som skurrer her....... over 200km/t sluttfart og 180hk
|
|
|
|