mai 16, 2024, 08:38:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
181  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter på: januar 27, 2009, 14:20:48 pm
jeg trodde det var mest gunstig at drivstoffet forbrennes i forbrenningskammeret og ikke nede i sylinderen? Har desverre ingen skuddsikre argumenter for det, er bare noe jeg har blitt fortalt, men det virker logisk.Syns jeg leste tidligere her at vendehøyden var 1.6 er ikke det ganske mye?? Burde dere ikke da heller gjøre noe med vendehøyden fremfor å redusere volumet i forbrenningskammeret...? Fint prosjekt dere har gående
182  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysing av Dellorto på: januar 12, 2009, 21:58:59 pm
Kjøp eller lån deg en lamdasonde. Eller dra på rullende landevei. Uansett hvilket alternativ du velger er det verdt pengene Glad
183  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke biler "ER" folk...? på: januar 12, 2009, 09:37:25 am
Er deltager i pub-quiz gjeng i oslo, der er det par damer fra det området. Kledelig nok fikk vi da navnet Fosenpumpa, det er ikke noen umiddelbar sammenheng mellom disse damene og Fosenpumpa forøvrig....det er hvertfall det de sier til meg Gliser
184  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke biler "ER" folk...? på: januar 12, 2009, 00:20:42 am
Litt off topic, men det går på hva man forbinder med navn på nett. Mulig denne blir litt intern, men FosenXpressen.....har du noe slektskap med Fosenpumpa? Gliser
185  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis meg bilde av ei boble med samme stuk som denne: på: januar 08, 2009, 08:48:51 am
Denne passer her også...

Enig!! dette er en bil jeg kan like, vet ikke helt hvorfor men den får meg til å tenke på den australske Fastback`n med Mclaren backstilling!! For meg er disse NSU`ene og denne bobla fantastisk kule biler, men den Fastback`n skulle jeg gjerne sett en til av Kult
186  Min klubb / Screwdrivers / Sv: Gratulerer JHU! på: desember 12, 2008, 14:42:43 pm
Dæven steike!!! Gratulerer så mye Glad hadde gått litt i glemmeboka at det var i disse dager det skulle skje, men en desto større gledelig overraskelse når jeg leste tråden. Hva får hun under treet i år??....diamantstitch fempunkt barnesette, kjøredress, formula v ratt, og hurst spak? Kult Gliser

Solexia Gliser good one Mister SM
187  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fantastisk NORSK Barndoor til salgs! på: desember 04, 2008, 16:50:44 pm
dette er gamle bussen til Pål og det er i mine øyne trist å se den som den er nå Flau den var helt fantastisk fet!! nå er den bare en hvilken som helst annen buss...jeg får lyst til å spy når jeg ser hva felger, interiør og motor har gjort med den bussen....men det er jo bare mine to eurocent
188  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC09 på: desember 04, 2008, 09:22:42 am
ja jeg har vel innsett i etterkant at jeg var litt tøff i kjeften når jeg skrev det innlegget  Gliser burde vel bare si at det går til helvete neste år også, ellers går det vel bare "troll i ord"  Osteaktig
189  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avsporinga av tråd "ny 1835 selgs" på: november 29, 2008, 10:40:32 am
lengden og diameter hører sammen
større diameter =lengre rør for å opprettholde samme "frekvens"

hvordan det er med oktaver /2. og 3. harmonisk etc vet jeg ikke ,men regner med det samme skjer her.

dvs resonans ved 1500-3000-6000 eller noe i den duren.

god poeng med rørdiameter, men hvordan er med de harmoniske, er de like kraftige? og hvordan blir det med varmevekslingen mellom omgivelsene og drivstoffet når røret er så langt, blir det forringelse av kvaliteten på drivstoffet i en eller annen form?

Ser ikke noe poeng i å sammenligne med det orginale rørene, de er ikke akkurat optimalte, er vel en grunn til at okrasa gjorde som de gjorde.
190  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avsporinga av tråd "ny 1835 selgs" på: november 29, 2008, 00:22:45 am
om man får dråpedannelser eller ikke har jeg ikke belegg for å svare på, men ramcharching er et fenomen som opptrer i form av at man har trykkbølger som oppstår ved et gitt turtall avhengig av lengden fra toppen av trakten på forgasseren og ned til ventilen. Dette gir en liten "overladning" i forbrenningskammeret. Kort innsug = rancharing på høyt turtall og langt innsug gir ramcharging på lavt turtall. Men hvor for man denne ramchargingen med et langt innsug? Er det på 1500rpm så er det i mine øyne null verdt. Kanskje noen som kjenner til lengden av innsuget og sitter med "engine analyzer"? ble bare litt nyskjerrig  Øyerulling
191  Forum / Teknisk, teori og praksis / Avsporinga av tråd "ny 1835 selgs" på: november 28, 2008, 08:17:00 am
meget fin cruse motor dette,med senter monter gasser blir det bra bunndrag.


Håper jeg ikke drar tråden for mye ut av kurs, men kan du utdype grunnlaget for denne påstanden?bare av ren nyskjerrighet...
192  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Roterende fil med langt skaft på: november 24, 2008, 14:35:46 pm
Jeg kjøpte min hos Ingeniør Yngve Ege http://www.ege.no/ den er ca 15cm lang og har en fin slank stamme, meget fin å porte med. regner det er porting du skal bruke den til  Kult  den kostet litt over 500kr. De holder til ved Ryen i Oslo.
193  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Orginale NOS BRM felger på: november 23, 2008, 13:19:57 pm
Eneste som jeg syns er litt dumt er at man betaler 60 000kr ekstra for at man får felger som man ikke kan bruke uten at de faller drastisk i pris i det øyeblikk man klemmer på dekk og smeller det på en bil. Men for all del....siklesikle..har man penger til det, hvorfor ikke
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 57 oval. på: november 21, 2008, 10:29:32 am
Du har vel avstivning på døra det kanalen er tatt vekk?

Er det ekko her?? Gliser Gliser Blunker
195  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ekspedisjonen har startet! på: november 21, 2008, 10:22:10 am
KULT!!!! jeg digger turer hvor man bare stikker uten alt for mye planlegging, det er de som blir virkelig morsomme. Lykke til gutta, og ta masse bilder. Håper du får deg en fin bil også Jøran Glad
196  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 57 oval. på: november 21, 2008, 09:06:16 am
Fy faen, denne var i dårlig forfatning Sjokkert!! All respekt for at du går på en sånn restaurering.....lykke til med prosjektet

Mvh Folke Vogn
197  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 57 oval. på: november 20, 2008, 08:31:39 am
Orginale bakskjermer er i utgangspunktet like borsett fra hvor hullene til lyktehuset er plassert, OG DET ER VELDIG VIKTIG Å FÅ RIKTIG!!!Bare å sveise igjen de hullene som er, søk på nett så finner du folk som har bilder og mål på hvor hullene skal være. Baklysene dine skal sitte lavere enn de det baklyktene som sitter på bilen nå. Blir ikke dette riktig ser det ut som om du har rumpeballene mellom skulderbladene......
198  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: november 18, 2008, 13:34:43 pm
den nye er en vekselstrøm dynamo og den gamle er likestrøm, du har da gal dynamofot for å bruke den nye dynamoen.
199  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC Shop & Tickets! på: november 14, 2008, 08:51:26 am
Nå har det rabla for meg Gliser normalt sett ville jeg skrudd natten før og under scc, billetten blir gjerne kjøpt uken før rett før det ikke er flere depot plasser igjen. Men nå er alt på stell!! Bilen er klar og depotplass er betalt Sjokkert

velvel...jeg skal ikke ta gleden helt på forskudd, er MYE som kan gå galt før den tid.
200  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC09 på: november 07, 2008, 10:37:08 am
Jeg har hørt at det er en fyr som ikke skal skru bak låven til Øystein natt til lørdag og knuse kassa dagen etter Sjokkert!!!!

Men det kan vel ikke være sant? stoler ikke helt på han som fortalte meg det Øyerulling Gliser
201  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ny Holley bensin trykk regulator på: november 03, 2008, 08:38:48 am
300kr fra meg...
202  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oljetrykksbryter på: oktober 31, 2008, 08:14:09 am
Hei.
Har et lite problem med oljetrykkbryteren. Den som står i bilen er gåen, men når den nye fra hotshop skulle settes inn så datt den bare nedi, altså gjengene passer ikke. Kan denne bryteren bare stå i som den er nå, eller vil den sprette til værs når jeg starter motoren? Har lyst å ha en bryter som fungerer.

Et godt hint er vel at det heter oljeTRYKKbryter  Blunker
203  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ser dette riktig ut??? på: oktober 21, 2008, 08:36:54 am


Pakning? Hvilken pakning?
[/quote]

Nettopp! Hvilken pakning? Blunker tror han tenker på det faktum at du ikke har noen deksler som skiller av eksosen fra den øvre delen av motoren slik det i motorrommet på en orginal bil. Vet ikke helt hvordan dette vil innvirket i ditt tilfelle siden jeg ikke vet hvor god lufting du har der. Men du vet jo hvordan det ser ut i motorrommet på en boble, prøv å lag noe som tilsvarer de blekkene som avskiller eksosen fra motorrommet. det kan for bli varmt bak der.
204  Forum / Snikk-snakk / Sv: Masse dirty trick's å plukke opp her... på: oktober 13, 2008, 12:31:06 pm
Morsomt...

MEN
har noen sett "The worlds fastest Indian"?

en kompis av meg nevnte denne filmen for meg i helgen. skal vist være jævli fet! Er ikke det om en kar fra australia som driver med racing i mange former, blant annet "saltflat"??
205  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter på: oktober 10, 2008, 07:12:41 am
om du skal kjøre E-85 eller ikke har ikke noe å si annet enn at du kan "skru" opp komp`n endel hvis ønskelig og man må dyse om forgasseren. E-85 har lavere brennverdi enn bensin.(ca 30% lavere)
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dyno data man inte kan tro på...??!! på: oktober 10, 2008, 06:55:47 am
morsom sak, hadde vært intressant med en tråd som viser oppbygningen.
207  Forum / Drag-race / Sv: Mere hjulløft på: oktober 09, 2008, 08:01:35 am
det var nok 6,8sek på 201m, men det er også veldig fort. syns det høres ut som wankel med turbo.
jævli kul hvertfall...
208  Forum / Snikk-snakk / Sv: hot-rod, rockabilly eller VW tattoos på: september 30, 2008, 11:53:42 am
A to the B to the Tony C ....NÅ MÅ DU FAEN MEG SKJERPE DEG!!!! Du vet JÆVLA godt at "sakt" skrives med G...
209  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvordan se eldre ut på: september 30, 2008, 07:42:27 am
Jeg tror det hjelper mye å lakke felgene to-farget. Det er hvertfall enkelt, prøv med svart og hvit. Og som nevnt over, de bilene kler ikke gamle fangere. Du må gjerne prøve, men du skjønner nok hva folk prøver å si deg når du ser det på bilen, og fangerbracketene er ikke like heller.
210  Forum / Problemløseren / Sv: Pinne bolter og muttere til Rocket racing felger på: september 27, 2008, 10:21:30 am
det enkleste er å borre opp felgene til hylsemuttere

eller?


Alien

Enig at det er veldig enkelt, men jeg vil ha felgen riktig i forhold til orginalt  Øyerulling  felgen har faktisk per i dag 60 graders kon  som skal sveises så felgen ser riktig ut, og hullet gjennom felgen skal være 16mm så da dreier jeg heller ned hylsa som skal gjennom felgen isteden for å borre opp felgen til å passe hylsa.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!