mai 18, 2024, 04:39:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min røde 1302s  (Lest 10336 ganger)
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #30 på: juni 05, 2010, 10:50:12 am »

Har fortsatt ikke løst problemet med tomgangen.
Den går på tomgang når motoren er kald og da kan jeg kjøre den i flere mil uten at den stopper, men med en gang jeg skrur av tenninga og starter igjen går den ikke på tomgang. Så hvis jeg starter motoren når den er varm, går den ikke på tomgang. men hvis jeg kjører den varm gjør den det.

Noen som forsto hva jeg mente nå? Øyerulling
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #31 på: juni 06, 2010, 23:08:24 pm »

Sjekk att choken funkar som den skal.

Kald motor:

Ta av luftfilteret og sjå korleis spjeldet ser ut. det skal då vera lukka.
Kobl av fjøra på "gassar armen" og trykk pedalen i golvet sånn att armen ikkje kjem i konflikt med "plato med hakk på" som heng på choke akslingen. Sett på tenninga og studer choke spejeldet. Iløpet av nokon minuttar skal spjeldet stå heilt opent. Choke elementet er bimetall så det utvidar seg når da vert varmt og derfor so skal choken opna seg etterkvart som den vert oppvarma av straumen som kjem frå tenninga.
Dersom den ikkje opnar heilt etter ei stund so må du enten justera den(skru laus 3 skruer og vri elementet) eller so må du skaffa eit ant element.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: juni 08, 2010, 20:43:37 pm »

Et par bilder. lettere å se skjermen som må lakkes.



Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #33 på: juni 09, 2010, 21:02:46 pm »

Jeg trenger et slikt motordeksel som sitter under motoren. Når jeg ser ned på eksosen ser jeg rett ned på asfalten, forrige eier skulle prøve å finne det men jeg har ikke hørt noe. Hvor kan jeg få tak i dette?
« Siste redigering: juni 09, 2010, 21:34:48 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: juni 09, 2010, 21:03:43 pm »

Sjekk att choken funkar som den skal.

Kald motor:

Ta av luftfilteret og sjå korleis spjeldet ser ut. det skal då vera lukka.
Kobl av fjøra på "gassar armen" og trykk pedalen i golvet sånn att armen ikkje kjem i konflikt med "plato med hakk på" som heng på choke akslingen. Sett på tenninga og studer choke spejeldet. Iløpet av nokon minuttar skal spjeldet stå heilt opent. Choke elementet er bimetall så det utvidar seg når da vert varmt og derfor so skal choken opna seg etterkvart som den vert oppvarma av straumen som kjem frå tenninga.
Dersom den ikkje opnar heilt etter ei stund so må du enten justera den(skru laus 3 skruer og vri elementet) eller so må du skaffa eit ant element.
Takk, skal prøve dette i morra/helgen. Håper dette hjelper.
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: juni 09, 2010, 21:31:59 pm »

Tenkte jeg skulle prøve å få senket bilen foran. Hva anbefales av fjærer osv?  Er det en stor jobb og bytte?
Jeg vil prøve å få den lavere foran og kanskje beholde høyden bak (eller?).
Har hørt at noen kapper fjærene, noe jeg tror ikke er helt lurt.
« Siste redigering: juni 09, 2010, 21:35:48 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #36 på: juni 09, 2010, 21:53:57 pm »

Her er det meir om forgassarjustering og choke: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html

Det motordekselet du snakkar om har eg, om du trenger Glad

Senk: Du må setta på senkefjører framme, Jøran larssen på vdub2you.com skaffar fjører i bra kvalitet! Du må løysa fjørbeinet i toppen, altso i karosseriet. Og du treng helst eit par med fjør klemmer, sånn att du får knept saman fjørene så du får ut fjørbeinet. So bytter du fjør og skrur alt på plass igjen. Litt jobb er det jo sjølvsagt.. men det er ofta verdt arbeidet Glad Må gjerne behalda høgden bak ja
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #37 på: juni 09, 2010, 22:35:01 pm »

Her er det meir om forgassarjustering og choke: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html

Det motordekselet du snakkar om har eg, om du trenger Glad

Senk: Du må setta på senkefjører framme, Jøran larssen på vdub2you.com skaffar fjører i bra kvalitet! Du må løysa fjørbeinet i toppen, altso i karosseriet. Og du treng helst eit par med fjør klemmer, sånn att du får knept saman fjørene så du får ut fjørbeinet. So bytter du fjør og skrur alt på plass igjen. Litt jobb er det jo sjølvsagt.. men det er ofta verdt arbeidet Glad Må gjerne behalda høgden bak ja

Takk for tipset.

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=276 Regner med at det var disse du tenkte på?
 Hvor mye skal du ha for det motordekselet til oslo da?

Espen
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #38 på: juni 09, 2010, 23:04:49 pm »

Dei fjørene ja, Dei skal vera ganske bra og er i bra kvalitet, ogso får du med det etterlengta Tüf papiret..

Motordekselet kostar 150kr å senda til oslo, med mindre eg tek da med meg neste gong me skal til oslo(ikkje so lenge til) Du får gje eit bud.. Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: juni 10, 2010, 15:53:18 pm »

Vet ikke hva dette er verdt jeg, så nå har du muligheten til å lure meg=)hva med 400?
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #40 på: juni 10, 2010, 15:58:52 pm »

Her er det noe som mangler vel?
Tittet rundt forgasseren i dag etter jobb, hva er dette og hvor skal ledningen?

Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: juni 10, 2010, 17:46:05 pm »

Der ser du choke elementet som eg snakka om. Det skal gå ein ledning frå coilen og opp til kontakten der. Utan so vil ikkje bilen gå skikkeleg i da heila tatt!!

Eg trur du er lurt om du betalar 400 for den motorplata Gliser Men 300 inkl frakt vist det høyres passleg ut?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #42 på: juni 10, 2010, 17:53:59 pm »

Hehe, du er for ærlig du:P
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #43 på: juni 10, 2010, 18:51:32 pm »

Hehe, du er for ærlig du:P
Tistlo er en god gutt iallefall, som kan se alle rett i øynene når han møter dem på treff. Har kjøpt deler fra han og der ble det sendt bilder av delene uten at jeg ba om det,og alt er på stell.
Håper på bedre vær i år under SCC slik at en kan treffe noen av dem en tror en kjenner her på forumet, og ikke bare gjemme seg for regnet.

 Den ledningen som mangler på choken din ligger nok i en strømpe inne bak gassermanifolden din et sted
Loggført

Seaside VW Klubb
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #44 på: juni 10, 2010, 19:36:56 pm »

Men so var det vel ikkje meg denna tråden handlar om då Blunker
Gommiand, du får senda meg ein PM når du treng plata
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #45 på: juni 10, 2010, 21:12:21 pm »

La en ledning fra coilen til forgasseren i dag, det virket som det hjalp en liten stund. Når motoren ble god og varm var den akkurat den samme. Jeg prøvde å kjøre med den av og på, men merket ingen forskjell.  Det er èn pol med 3 ''kontakter'' og en med 2 på coilen, vet ikke om dette har noe å si men jeg koblet den på den polen med 3.

Tistlo: kan gi deg svar i løpet av helgen, haster ikke. Så hvis du skal ned til Oslo til sommeren kan du gjerne ta den med deg=) Takk for hjelpen.
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: juni 10, 2010, 22:07:29 pm »

Det er veldig vesentlig att den er kobla til rett pol på coilen. Du ser det går ein ledning frå eine polen og ned på fordelaren. Den polen er minus, så bruk den andre. Du bør merka ein vesentlig forskjell med choken i drift. Som nevnt tidlegare so bør du sjekka justeringa på den
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #47 på: juni 13, 2010, 02:00:34 am »

Det er veldig vesentlig att den er kobla til rett pol på coilen. Du ser det går ein ledning frå eine polen og ned på fordelaren. Den polen er minus, så bruk den andre. Du bør merka ein vesentlig forskjell med choken i drift. Som nevnt tidlegare so bør du sjekka justeringa på den
Skal prøve dette;) Når det gjelder det motordekselet du snakke om du hadde så kjøper jeg det. Var det sånn at du skulle ned til Oslo etterhvert? hvis ikke så kan vi ta det med posten.

Jeg er ute ettet et takstativ også hvis noen har det liggende!
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #48 på: juni 15, 2010, 20:36:56 pm »


Kjøpte gangstercap i helga=) gjenstår bare senking nå!
OG overhaling av forgasser Tvilende
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #49 på: juni 28, 2010, 19:17:55 pm »

Demonterte forgasseren min  dag og vasket. Når jeg skal sette dette sammen igjen må jeg da fylle opp bensin i det kammeret som flottøren ligger i? eller fyller den opp av seg selv?
Kanskje litt forvirrende.
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #50 på: juni 28, 2010, 19:23:12 pm »

Det fyller seg selv når du drar den på starteren
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #51 på: juni 28, 2010, 22:14:25 pm »

Fikk endelig fikset tomgangsproblemet! Blåste rent alt og vasket forsiktig. jobben tok bare en times tid så jeg er strålende fornøyd. Da er senking og nye bremseskiver, klosser neste oppgave.



Har også fått tak i verktøykasser/delekasser som skal i garasjen. Ganske genialt, er vel samme opplegg som sortimo bilinnredning men funker i garasjen også.





Med vinkelsliper og batteridrill selvfølgelig=)
« Siste redigering: juni 28, 2010, 22:16:27 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #52 på: juli 06, 2010, 21:04:41 pm »

Må ha nye bremseskiver og klosser nå ser jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe hos unneberg http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10502 er det noe annet å anbefale? Det er vel ikke noe problem å få eu godkjenning med borrede/ventilerte skiver?
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: juli 07, 2010, 14:35:09 pm »

ingen som vet?

Tviler på det Rekker tunge
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7144
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #54 på: juli 07, 2010, 14:46:42 pm »

Må ha nye bremseskiver og klosser nå ser jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe hos unneberg http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10502 er det noe annet å anbefale? Det er vel ikke noe problem å få eu godkjenning med borrede/ventilerte skiver?

jeg kan svare det samme som jeg har svart en del ganger før, nemlig at det er ingen som kan forutsi hva en eller annen dude på et lokalt verksted legger seg oppi eller ikke, men skal du endre noe fra det som er originalt, f.eks senking, bremser, motor, hjul etc, så skal det søkes biltilsynet i forkant, og da krever de ofte visning der før det godkjennes. Men som sagt hva det lokale verkstedet ditt ser/godkjenner, kan ingen andre svare på...

eu (PKK) og godkjenning hos biltilsynet er IKKE det samme....
Loggført
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #55 på: juli 07, 2010, 15:50:26 pm »

så kjedelig da. takk for svar uansett. Glad
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #56 på: juli 14, 2010, 22:35:57 pm »

Det har skjedd litt i det siste:


Bilen fungerer fint på tomgang. Har funnet ut av jeg må justere litt på choke elementet en gang i blant avhengig av temp osv, dette kan jeg leve med intil videre.

Fikk kjøleblekket av Tistlo her inne i går, etter litt tilpassing gikk det bra=) Takk for handelen. Mangler pakningen som skal være mellom kjøleblekket og karosseriet. Noen som har dette liggende?


Fant fram rusten jeg har gruet meg til.!



Fikk tak i en Hawaii dame som jeg satt i dashen, vet ikke om jeg vil ha henne der helt ennå.



Ny luftfrisker fra Kiteferie i Danmark, denne skal inn.


I morgen tenkte jeg at jeg skulle se å få byttet rørene fra vifta til varmepottene til noe som ser renere ut, også skal det vel være et rør fra luftfilterboksen og gjennom kjøleblekket?
« Siste redigering: juli 14, 2010, 22:38:52 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #57 på: juli 22, 2010, 22:51:46 pm »

Jeg har et lite(stort)  problem med eksosen, etter at jeg lagde nye gjenger i blokka er enderørene skjeve og det er en eksoslekkasje ved de nye gjengene. Tror ikke det er noe håp i å gjenge opp noe mer:( Så det jeg lurer på er om det finnes noen mulighet for å få fikset dette uten å bytte hele blokka.
Hva bør en 1600  blokk koste som er i relativt god stand? Evt komplett motor.

Har ingen erfaring med motorbytte så dette blir en god utfordring til vinteren.
Er det noen her inne som har en sprengskisse av en 1600 motor?

Takk for hjelpen.
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #58 på: juli 22, 2010, 22:56:22 pm »

Det med eksoslekkasje, kan du ikke bruke noe pasta av noe slag, og nye pakninger?

En grei turn key 1600motor ligger på rundt 4.000kr + -.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #59 på: juli 22, 2010, 23:02:46 pm »

Det med eksoslekkasje, kan du ikke bruke noe pasta av noe slag, og nye pakninger?

En grei turn key 1600motor ligger på rundt 4.000kr + -.

Njo, men vil ha det 100%. problemet er at når jeg gjenget opp nye hull dro borret seg skjevt så jeg får ikke entret bolten riktig på v.side. skal jeg gjenge opp en gang til er jeg oppe i 10mm, som blir litt for mye er jeg redd.

4000 kr er akseptabelt:) Takk for svar.

Fant sprengskisse forresten.
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!