mai 03, 2024, 21:01:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min røde 1302s  (Lest 10272 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #60 på: juli 31, 2010, 15:51:02 pm »

Du kan jo byta toppane til nokon med bra eksos pinnebolter.

Motorbytte er grei skruing det Glad Av med alle ledninger som går frå motor til karosseri, av med varmewire som går frå chassis til varmepotter, løys varmeslangane som går frå varmepotter til karosseri, av med luftfilter, friskluftslangar og bakre kjøleblekk, ut med to skruer under motoren og to skruer over motoren(rundt blokka altso)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #61 på: august 25, 2010, 19:09:09 pm »

Ok, da er nye topper kjøpt=) takk for tipset
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #62 på: august 25, 2010, 19:25:24 pm »

Ettersom jeg skal ut med motoren tenkte jeg at jeg skulle pynte opp litt i mororrommet. Hva bør jeg gjøre når motoren først er ute? Tanken er å bytte forgasser, har mest lyst til å bygge om til doble.  hva slags forgassere trenger jeg? Er dette mye jobb?
Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #63 på: august 26, 2010, 12:49:31 pm »

Ettersom jeg skal ut med motoren tenkte jeg at jeg skulle pynte opp litt i mororrommet. Hva bør jeg gjøre når motoren først er ute? Tanken er å bytte forgasser, har mest lyst til å bygge om til doble.  hva slags forgassere trenger jeg? Er dette mye jobb?


du trenger innsug, stag, filter og gassere.. til 1600? enten kadron40, weber 34itc, doble weber 36 etc..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #64 på: mars 29, 2011, 21:15:11 pm »

Nå skjer det ting her inne. Endelig!

kjøpt noen småting hos hotshop


Motoren er tatt ut.


eksospinnebolten er fikset. litt justering så nermer det seg.



Har fått tak i ny Øyerulling motor. (noen her inne sin gamle?) er en del småting jeg kan plukke av på denne. Men jeg synes den ser litt anderledes ut enn min.!?
« Siste redigering: mars 29, 2011, 22:00:18 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Gummiand
Medlem
***
Innlegg: 118
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #65 på: april 04, 2011, 21:01:06 pm »

Kjøpte asfaltmatter fra bilextra, synes ikke de var spesielt bra egentlig, de sprakk bare jeg så på de.



Jeg brukte ekstremt lang tid på å få motorrommet rent da forrige eier hadde klistret på isolasjonsmatter. Når jeg fikk dette rent la jeg på mattene og formet med varmluftspistol.


Er litt usikker på hvordan disse skal festes. Er det meninga at jeg skal borre opp nye hull? Får ikke de eksisterende hullene til å passe. Tips?


Da var jeg igang med å pusse ned, sparkle og tette igjen hull i viftehuset før lakkering.


Mye rare hull og sprekker!

 

Før                                                                 Etter

Neste på lista nå er å tette igjen et par hull i bagasjerommet, skikkelig motorvask, starte motoren, bytte gasswire, lufte bremser og EU godkjenning
« Siste redigering: april 04, 2011, 21:05:10 pm av Gummiand » Loggført

1.gangs vw eier.
1302s
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!