mai 07, 2024, 07:54:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vaske felger, tectyl henger igjen på felg, kan jeg bruke tynner?  (Lest 1154 ganger)
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: juni 20, 2011, 09:42:18 am »

Hei.


Skal vaske felger, eller rettere sagt skal bli ferdig med å vaske felger, har skrubbet de 3-4 ganger med felg rens som fungerer helt greit, men den tar ikke tectyl på noen måte.


Jeg mener jeg har hørt en gang at tynner tar knekken på aluminiums felger? Eventuelt noen som har noen lure stoffer jeg kan bruke for å få vekk tectyl? (tectyl har vel hengt på felg i 10-15 år så den henger noe så bort i natten fast)


Mvh
j0achim
Loggført

maxi
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #1 på: juni 20, 2011, 13:01:40 pm »

Du er sikker på at det er tectyl"asfalt basert", da kan du prøve med diesel/tenveske eller autosol.
autosolen kan ripe litt, jif skurekrem riper mindre, helst den gule med sitron "mindre slipemidel"
Loggført
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: juni 20, 2011, 14:38:52 pm »

Ga f i det jeg prøvde meg med litt tynner Biltema sin, tror ikke den er av ypperste kvalitet var nokk stress å få det vekk med den. Kjøpte rubbing for å se om jeg klarte å få vekk korrosjon på felgene men ei nei. Samt metallpolish, så Autosol neste.
Loggført

Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #3 på: juni 20, 2011, 15:31:56 pm »

Prøv parafin, det pleier å fungere.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!