Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13
|
61
|
Forum / Problemløseren / Sv: varmepotteproblem :)
|
på: januar 07, 2015, 22:12:49 pm
|
okei, så etter som jeg forstår, kan jeg koble på orginale varmepotter, og bare plugge igjen de to inderste hullene i kjøleblikket. og ha aluflex slanger fra viftehuset og ned til eksosen/varmepottene kjenner lite til boblemotorer egentlig, så er godt me gode råd!!
|
|
|
62
|
Forum / Problemløseren / Sv: varmepotteproblem :)
|
på: januar 07, 2015, 12:24:33 pm
|
ok, men tror fortsatt det er noen hull i varmepottene eller kjøleblikk som jeg ikke kan bruke? må kanskje få kjøpe meg noen nye varmepotter og få de hjem å se hvordan det blir. bør jeg kjøpe nye varmeslanger også? eller kan jeg bruke de gamle, ser ikke helt fine ut, men vet ikke hvilken oppgave de har?
|
|
|
63
|
Forum / Problemløseren / varmepotteproblem :)
|
på: januar 06, 2015, 18:52:16 pm
|
Hei! jeg har kommet til et "problem" jeg har en 1967 1500, som jeg har bygget om til to forgassere, enkelportet jeg bruker de orginale kjøleblikkene og orginalt eksos. på eksosen måtte jeg sveise igjen hullet til røret som går opp til eksos(forvarming?) kjøleblikket har 4 store hull, to som går fra eksos opp til viftehus, åsså to litt mindre hull mellom disse. har disse noe med varmepottene å gjøre? og kan jeg i det hele tatt ha varmepotter når jeg har bygget om til to forgassere, som jeg forstår skal forvarmingen kobles til varmepottene. jeg sjønner ikke helt greia selv :S kan noen hjelpe?
|
|
|
66
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å montere 12v visker på en tidligere 6v bil
|
på: januar 04, 2015, 11:31:21 am
|
nå tror jeg at jeg fikk det til, koblet om slik at jeg brukte den gamle 6v viskerbryteren, og tok kun den raske hastigheten fra motoren. vet noen om det er noe krav med to hastigheter på eu?
merker at viskeren går først litt sent til å begynne med og så får den bedre fart på seg, noen som vet hvorfor?
ser også at der hvor viskerarmene skal skrus på, er helt anderledes enn den gamle fra 67, tipper dette kan være til en mye nyere, eks 1970 og oppover? stikker mye lengre opp av hullet enn den gamle. bør jeg skifte dette?
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Hjelp til å montere 12v visker på en tidligere 6v bil
|
på: januar 02, 2015, 17:03:47 pm
|
Hei ! Har en 67 med orginalt 6v som jeg bygger om til 12v, så nå er jeg kommet til viskermotor og sjønner ikke helt hva jeg må gjøre. Den gamle orginale har 3ledninger fra bryter, og den nye har 6. I tilegg er koblingsskjema for begge anderledes selvfølgelig, jeg har det gamle 6v ledningsnettet. Noen som hR gjort dette før ognkan fortelle meg hvordan jeg skal få koblet det til? Håper dere forsto noe av det
|
|
|
71
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 12v hovedlyspære
|
på: desember 29, 2014, 20:30:53 pm
|
ok takk! bruker de gamle galssene ja, men når jeg ser rett på glasset, har den en skråvinkel opp mot venstre side av bilen, blir dette speilvendt kanskje?
ser at jeg har en kromring til assymetrisk og en til symetrisk, har dette noe å si?
|
|
|
75
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / støtfangere??
|
på: desember 07, 2014, 18:23:12 pm
|
Hei! husker fra treff på jærhagen 1mai at noen snakket om en lokalperson som hadde eller fikk tak i bra fangere til en bra pris, noen som vet hvem og hvordan? ? Joachim
|
|
|
76
|
Forum / Problemløseren / dashbordhåndtak
|
på: desember 07, 2014, 18:21:51 pm
|
hei! har en 67`jeg sliter med å finne tak i rette håndtak over hanskerommet, har kjøpt to brukte og begge var for lange i forhold til hullene. virker som jeg har en kort versjon? noen som vet hvilken jeg skal ha???
|
|
|
77
|
Forum / Problemløseren / Sv: varmeapperat eller ikke?
|
på: oktober 28, 2014, 13:55:38 pm
|
Så godt me mye bra info! Da kommer spørsmålet, noen som har eller vet om norn som har noen brukbare varmepotter?? Å trenger også svar på om de kan monteres etter motor og eksos står på bil
|
|
|
78
|
Forum / Problemløseren / Sv: varmeapperat eller ikke?
|
på: oktober 28, 2014, 08:08:38 am
|
okei, takker for svar! da blir det nok at jeg beholde varmepotter forresten! noen som vet om varmepotter kan monteres etter motor og eksos er montert på bilen?
|
|
|
79
|
Forum / Problemløseren / varmeapperat eller ikke?
|
på: oktober 27, 2014, 22:12:21 pm
|
Hei!
har en 1967 1500 som jeg pusser opp, har kommet langt i monteringen. men så sitter jeg å lurer på om jeg skal sette på effektpotte uten utgang til varmepotter og egentlig drite i hele varmeanlegget, eller bør jeg ha orginal eksos med varmepotter og hele pakken? fins det evt noen tetningspropper til å tette igjen varmekanalene vis jeg ikke vil ha varmeapperat?
|
|
|
81
|
Forum / Problemløseren / Sv: bredding av felger
|
på: oktober 17, 2014, 10:11:58 am
|
vet ikke helt hva dekk jeg skal ha tips motas! ser at min 1967 1500 (only) har lange aksler bak. da må jeg bare må fra anleggsflate og ut til kant av felg at det ikke overskrider tallet på tegningen? skal også senke den et hakk bak, vil den da få littegrann camber?
|
|
|
82
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / felgbredde innenfor orginale skjermer 1967 t1
|
på: oktober 16, 2014, 21:06:24 pm
|
Hei! lurer på hvilke felger, bredde og slikt jeg kan ha på min 1967 1500 t1 med orginale aksler og senket med et knepp bak? slik at de holder seg innenfor skjermkanten liksom har tanke om å bredde ogrinale 4" til 6,5" til bakfelgene åsså kjøre vanlige 4" fremme fynker det?
|
|
|
84
|
Forum / Problemløseren / bredding av felger
|
på: oktober 16, 2014, 19:15:30 pm
|
hei! lurer på å prøve meg på å bredde to stk orginale felger, fra 5,5" til 6,5" eller 7" trenger tips og råd ang, hvordan å bredde best mulig, hvor å bredde på felger, og evt hva som passer innenfor orginale skjermer på min 1967 1500! vil ikke bredde for mye liksom noen som har erfaring? hjelp?
|
|
|
|