mai 07, 2024, 01:22:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: NOE FOR DE SOM LIKER SCHWIMMWAGEN ?  (Lest 3222 ganger)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: september 03, 2009, 10:49:59 am »

Vi får vel planlegge en Eropatur til sommeren i 2010? Fesjå er en ting men å bruke bilen, det blir noe annet.

« Siste redigering: september 03, 2009, 10:54:39 am av svenole » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: september 03, 2009, 10:56:47 am »

19 til 24 Mai 2010 er jo 50-årsjubileumstreffet som etter sigende blir den største samling Schwimmers noensinne i verden...
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: september 03, 2009, 11:10:11 am »

Vi har fått invitasjon, sted Wahldeck. Vi får vel dra ned og heise det Norske flagget. Regner også med deg, kan du være organisator for oss?

Målet er så vidt jeg vet minst 60 på vannet.

Må vel bli det dyreste veterantreffet i moderne tid, så her blir det vel rekord alle veier, og forhåpentligvis rekord i deltagelse fra NORGE.   Sjokkert  Dette blir lækkert og historisk.
« Siste redigering: september 03, 2009, 13:10:54 pm av svenole » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: september 03, 2009, 13:56:23 pm »

Jeg tar med en til fra Youtube under Schwimmwagen.

Her er det VW og vannglede som rår. Dette er luftkjølt VW veteran på sitt beste synes jeg. Kos dere.


« Siste redigering: september 03, 2009, 18:50:27 pm av svenole » Loggført
DeMil
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Tønsberg


Tjøme 2016


Vis profil
« Svar #4 på: september 03, 2009, 14:29:20 pm »

Dette blir bare hel knall for oss med Schwimm.
Hadde vært gøy og fått med de 6 flytedyktig Schwimmene som er i Norge.
Jeg blir med  Gliser

Derek
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: september 05, 2009, 17:28:49 pm »

Datoen er boket inn, dette blir lækkert. Da er vi tre med Bjørn som skal avgårde fra Norge. Dette blir jo en fin kolonne etter vært.

Noen med kontakter som kan lage vimpel med VSN logoen?
Det Norske flagget som vimpel er å få kjøpt til en ok. pris hos Oslo Flaggfabikk.

Forøvrig har propellen hatt u-balangse, sikkert siden slaget på Stikkelstad. Men den er nå på propellverksted og de sier at den skal bli bedre en ny med dagens avbalanserings teknikk og den gamle VW logoen på bladet skal de ikke røre.

Jeg har plass i bilen om noen av medlemmene vil være med, det har vel de andre også. Trenger ofshor personell og co pilot.

Så kan en lure på hvor mange går opp i en VW type 7 (166). Dette fant forsvaret faktisk ut i 1945. Er det noen nålevende som ser dette bildet og vet noe mere så venligst ta kontakt.


*  (190.42 KB, 640x406 - vist 252 ganger.)
« Siste redigering: september 30, 2009, 11:33:28 am av svenole » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 08, 2009, 21:52:41 pm »

Sakset dette fra håndboken for Schw. Er oversatt Tysk-Norsk med Google oversetteren .   Osteaktig He.he.

Også en liten kurositet, men korekt.
El. koblings skjema fra samme bok. Dette viser at en orginal bil ikke skal ha blinklys. Signal skal gies ved hånd og spak, festet ved førersetet. Bak er det ett baklys med stopp og park.
                     ---------------------------------------------------------------
III. Hvordan kjøre på land

Den girspaken foran tjener til å endre gear på "normale" veier. Den girspaken på baksiden tjener til å slå på langrenns-gear (stat, foran) og forhjulsdrift (stat, midten).

Den forhjulsdrevne bør bare brukes på grove grunnlag, på glatte veier og eller når du kjører inn i eller ut av vannet. Du kan bruke den forhjulsdrevne med alle hastigheter, bare ikke når bak hjulene sklir.

Det er kun mulig å slå på Cross-Country GEAR NÅR DET NORMALE gear er presset til nøytral.

Det er alltid best, å kjøre i første gir med et mindre antall revolusjoner, unntatt når avstanden langrennsløypa gear er krever. Når du kjører i første gir med et mindre antall revolusjoner, vil dette øke levetiden av clutch og girkasse. Hvis en åsside, en akutt bøye eller annen hindring krever et lavere gear, er det best at du velger et lavere gir umiddelbart. Hastigheten på Schwimmwagen kan ikke avvise en slik, driver det med rykk og napp. Det er årsaken til at det er den beste til å endre seg å ta seg av følgende tabell:

cross-country gear 10 km / t
1ste gear 17 km / t
2dre gear 31 km / t
3dje gear 51 km / t
4de gear 80 km / t
reverse 9 km / t  
 

IV. Hvordan kjøre i vannet

Du bør velge langrenns-utstyr eller første gear (avhengig av banken) og kjør sakte ned i vannet, i rett vinkel til banken, dersom det er mulig, å hindre overfylte vann. Du bør holde kjøringen dyrke Schwimmwagen svømmer uten å berøre bakken. Umiddelbart styrer hjulene i posisjon når du svømmer i rennende vann. The cross-country gear kan oppholdt seg slått i løpet av rundturen. Du bør også la inaktiv motoren, la ned skruen ved hjelp av stang og krok det i.
 

 


* El.skjema 166.jpg (79.69 KB, 600x436 - vist 235 ganger.)

*  (55.42 KB, 409x574 - vist 195 ganger.)
« Siste redigering: oktober 09, 2009, 15:24:56 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!