mai 18, 2024, 15:44:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 45
1201  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 18:29:31 pm
Varmepottene er dessverre trukket fra salg!
Kom med bud på potta!
1202  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: desember 14, 2007, 18:26:33 pm
Supert tiltak som mottas med takk Erich! Jeg stiller selvfølgelig opp. Lørdag er antakelig det beste for min del..  Gliser
1203  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 15:04:02 pm
Som en pekepinn vil jeg si at 1000,- pr stykk for en ubrukt vare som koster 2525,- i butikk virker rimelig. Glad

Ikke sikker på kvailtets forskjeller her, men ny varmepotte med monteringsett koster 950kr, og eksospotte med ennerør 1250kr hos unneberg.

Jeg aner ingenting om kvalitetsforskjeller, men det var da i tilfelle en hinsides prisforskjell. Hvis det er samme vare skal det selvfølgelig tas i betraktning. Jeg er da ikke ute etter å flå noen her Blunker
1204  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 15:01:31 pm
vel jeg måtte jo begynne en plass siden jeg ikke visste hva tidl bud var på .. da beklager jeg .



Nei for all del.. alle bud er velkomne - og som du sier så må jo noen begynne. Glad
1205  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 14:15:47 pm
Som en pekepinn vil jeg si at 1000,- pr stykk for en ubrukt vare som koster 2525,- i butikk virker rimelig. Glad
1206  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 14:13:24 pm
kan jeg begynne med et skambud på kr 1000 for begge varmepottene uten eksos ..?

Det er ikke aktuelt, har forsåvidt bud på 1500,- for begge - og det er heller ikke aktuelt Glad
1207  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eksos og varmebokser til salgs på: desember 14, 2007, 09:29:59 am
hva skal du ha for det ?

Vet ikke hva sånt går for jeg? Her er en link med veilende priser som en referanse..
http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=731845&CarReference_ID=3325&CategoryType_ID=1

Kom med et fornuftig bud! Glad
1208  Bruktbørsen / Deler selges / Eksos og varmebokser til salgs på: desember 13, 2007, 19:43:47 pm
Eksospotte og varmepotter selges. Delene er ubrukte og har ligget på hylla i minst 10 år (er de ikke litt halv-NOS da? Blunker ). Fabrikat er Bosal, og de er fremdeles ikledd sin lekre grå grunning - liiiten antydning til overflaterust et par steder, noe som slipes vekk med en overstrykning med sandpapir e.l.
Bud er fint Glad







Det er altså disse pottene det er snakk om:
1209  Forum / Snikk-snakk / Sv: Black & Decker Simple Start på: desember 13, 2007, 10:56:53 am
Om man snakker om Black&Decker "superfila" ,så betyr "Boss" SJEF!!  Kult


Definitivt!  Gliser
1210  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 12, 2007, 15:02:10 pm
Du kan også gi den et kjørnerslag i ytterkant etter du har skrudd den inn. På min motor ble det gjort i tillegg til loctite.
Kommer ikke til å dra noe sted. Blunker

Ja jeg tenkte på det - men pluggen er av rustfritt stål.. noget hard kansje?
1211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 12, 2007, 08:52:05 am
Et annet tips til neste gang er ikke å gjenge helt igjennom. Så skrur du bolten fast (med locktite). Da er du 100% sikker på at den ikke tar turen inn i oljepumpa.

Ser bra ut dette her!!

Takker for det Glad
Det jeg gjorde var å gjenge et stykke, teste med pluggen, gjenge litt lengre osv - og jeg måtte faktisk så langt inn for å få ytterkanten av pluggen helt inn i pumpa. Kommer også til å låse den med loctite etterhvert.
1212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 12, 2007, 07:57:15 am
Et lite tips:

Når du gjenger skal du forsenke først. Da entrer tappen lett, og avgraderingen blir lekker.

Her er en håndholdt sak feks:


Ok, sikkert smart den der. Får prøve det neste gang - det gikk heldigvis knirkefritt denne gangen Glad
1213  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 11, 2007, 22:32:32 pm
jaja.. en liten oppdatering etter mye styr med min brors bryllup, ekte tøffelhelthjelp med julebaksten etc.

Har gjenget opp oljepumpa med warrior-tappen  Osteaktig


Forsiktig slipt vekk alle utstående/skarpe kanter rundt hullet


Og prøvemontering av plugg - vil bli festet med loctite når pumpa er ferdig bearbeidet
1214  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 07, 2007, 13:24:24 pm
Noen som kan noe om måleur? Er dette en kurant variant?
http://www.luna.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=14856&katnr=4&katsektnr=1669
Evt andre tips?
1215  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda på: desember 06, 2007, 16:51:46 pm
Gutter..... hva skal dere med Lambda? Dere gjør som følger;

1) Eier av bil gaper over stingeren
2) En annen person starter og holder gassen jevnt på mellom 4000 og 6000 omdr.
3) En tredje person holder et termometer i røven på eieren som gaper over stingeren.

Avgasstemp  = blandingsforhold når du fjerner komma. 148 = 14,8 osv osv.

Anbefales!


 Osteaktig du er virkelig dopa!
1216  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 15:59:58 pm
Men det sagt - det ER 515 jeg har brukt mellom kassehalvdelene  Blunker[/b][/i]
[/quote]

Ok da tar jeg i hvertfall det for god fisk..  Osteaktig
1217  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 14:55:41 pm
Utrolig bra tråd, men ikke slakk av med bildene...
vurderer et motorbygge neste vinter!!
Takker for det  Glad. Prøver å være flink med bilder.. Motorbygging kan forøvrig anbefales på det varmeste (inntil videre..  Rekker tunge)
1218  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda på: desember 06, 2007, 14:50:00 pm
Trenger jeg i det hele tatt å melde min interesse?  Osteaktig
1219  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 14:49:14 pm

Ok, da burde jo 40 venturi være perfekt siden jeg har 42 mm ventil  Glad. Men 135 main må vel være alt for lite? Ser for meg at jeg må opp i 155-160. JS - hvilket motoroppsett kjører du forøvrig?

Jeg er også litt usikker på hvilken motor som skal ha 135...
Jeg kjører Org. blokk, 94x82mm, 912 råder, FK8, 1,4 vipper, lettet svinghjul, 050 med Blå 6V coil, org. topper "by Jeeracing" med 40x35,5 ventiler 49cc mener jeg, 10:1 komp, italienske 48IDA, laaange innsug, 4 liter sump, full flow m/eksternt filter.
Det tror jeg skulle være det viktigste.
[/quote]

Det oppsettet er jo ikke heeelt ulikt mitt, bortsett fra toppene, litt kam, litt råder, litt komp etc..  Rekker tunge Har du bremset motoren?
1220  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 oval på: desember 06, 2007, 09:32:04 am
Takker Glad
Det var vel igrunn det jeg å tror.Den har de smale blinklysene på toppen av skjermene
Det er vel uansett ikke originalt, har vel muligens fått nye skjermer en gang.. Sleng ut et bilde for "analyse" da vel, maaange her som kan mye mer om dette enn meg  Glad
1221  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 oval på: desember 06, 2007, 09:21:09 am
Grattis men ny bil!  Gliser Hvis den ikke har piler er det vel en US-spec? Har den bullet-blinklys på forskjermene?
1222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 09:19:44 am
Akkurat når det gjelder veiing av stempler etc dukket det opp en kurant løsning på den saken i går.. Jeg var innom det lokale motorverkstedet for å plukke opp en stripe med grønn plastigage, og der sto den mye omtalte EBB og jobbet med noen deler. Passet bra det i grunnen, for da fikk jeg avtalt at han tar statisk avbalansering samtidig som han tar den dynamiske. Alle deler blir da veiet og justert innenfor et tiendedels gram  Glad
1223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 07:46:13 am
On topic spørsmål; Hvilket "nummer" loctite bruker dere til montering/tetting av motordeler? For meg ser det ut som om 542 er mest egnet i hht produktbeskrivelse..
1224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 07:43:30 am
Du kan sikkert fint prøve 40 venturi med de toppene du skal ha. Jeg har kjørt med 37 siden jeg har hatt 40x35,5 ventiler i sommer. Til neste år blir det 44mm innsugventil og jeg skal prøve med 40mm venturi.
"Regelen" sier vel 2mm mindre venturi enn ventil, men JPM mente at jeg burde prøve 40 venturi med 44mm ventil.

Ok, da burde jo 40 venturi være perfekt siden jeg har 42 mm ventil  Glad. Men 135 main må vel være alt for lite? Ser for meg at jeg må opp i 155-160. JS - hvilket motoroppsett kjører du forøvrig?
1225  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 06, 2007, 00:26:51 am
Mens jeg holder på med andre ting tenkte jeg at det kunne være greit å få IDA'ene satt opp i hht oppsett.. Jeg fant et lignende motoroppsett som mitt som brukte : 40 vents 155 gas ,195 air,f-7 tubes idle 65, som utgangspunkt. Noen erfaringer/synspunkter på dette? Det hele bør vel helst måles med lambda, men jeg trenger et sted å starte. Gasserne er forøvrig helt nye og har derfor originalt dyseoppsett pdd. Hvem selger forresten slike dyser?

Skal du kjøre 40 venturi er kanskje 155 litt lite, jeg kjører 155 med 37 vent.
Men du skal FINT få både start og kjørt deg en tur med det oppsettet.

Vel, hva jeg skal kjøre med er et meeeget åpent spørsmål foreløpig.. Det oppsettet jeg nevner har jeg saksa rett fra et annet forum, og jeg kan ikkeno om disse gasserne ennå. Det står 37 venturi i gasserne nå, samt 135 main, F7 emulsion og 70 idle.. Hvis noen har et vettugt forslag til utgangspunkt-dysing så fyr løs!
Start og prøvetur er forresten to ord jeg liker...  Osteaktig
1226  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 05, 2007, 17:55:43 pm
Har målt klaringen mellom drevene og pumpa nå. Tight og fint med 0,05 søkerblad og det skal være godt innenfor toleransegrensen..



Har også kjøpt gjengetapp og plugg til pumpa i 1/4 NPT. Gjengetappen lyder navnet "warrior".. vittig. Osteaktig

1227  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor får man tak i denne type oljepåfyller? på: desember 05, 2007, 15:42:00 pm
Er ikke dette en Berg da montro?
1228  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: desember 05, 2007, 11:04:08 am
Mens jeg holder på med andre ting tenkte jeg at det kunne være greit å få IDA'ene satt opp i hht oppsett.. Jeg fant et lignende motoroppsett som mitt som brukte : 40 vents 155 gas ,195 air,f-7 tubes idle 65, som utgangspunkt. Noen erfaringer/synspunkter på dette? Det hele bør vel helst måles med lambda, men jeg trenger et sted å starte. Gasserne er forøvrig helt nye og har derfor originalt dyseoppsett pdd. Hvem selger forresten slike dyser?
1229  Forum / Drag-race / Sv: Hvem har lyst til å prøve stripa til sommer'n,eller kanskje street legal..? på: desember 04, 2007, 22:26:51 pm
Jeg vil prøve  Osteaktig
1230  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IDA Sprengskisse på: desember 04, 2007, 22:23:29 pm
Perfekt, tusen takk!  Gliser
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!