Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
|
96
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deksel under front - veldig early bay
|
på: januar 26, 2018, 23:13:45 pm
|
Mangler dekselet under i fronten, fra støtfanger til forstilling. Dekselet dekker håndbrekkmekanisme, styrestag og diverse kabler og rør. Frem til en gang i midten av -69 var det lang type med 6 skruefester: [attachment=1]
Interessert i alt uansett om det er bulkete og rustent. Også i å bare få låne et slikt deksel for å lage en kopi.
|
|
|
97
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nokon kjøleblekk til EarlyBay
|
på: januar 01, 2018, 13:21:37 pm
|
Denne sto montert i min earlybay. Ser ikkje noko asymetrisk ved den
Mulig det er motsatt, at det er T1 dekselet som er litt asymmetrisk. Se bilde av T2a bakplate mot T1 motordeksel. Venstre side passer rimelig bra, men på høyre side stemmer ikke fasongen/kurvene overens. [attachment=1] Uansett var Lasse raskere enn Lynet denne gang, så kanskje får min -69 Pickup et deksel mer?
|
|
|
99
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Førerdør LateBay
|
på: desember 21, 2017, 23:22:39 pm
|
Har en fra en -77 DoKa. En liten, lett bulk og noe grums helt i bunnen. Dørtrekket er bare å kaste, ellers rimelig grei. Lagret i Sande, vestfold, kan avhendes for 1000,-.
[attachment=1] [attachment=3] [attachment=2]
|
|
|
102
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Orginal skjerm mutter.
|
på: oktober 09, 2017, 21:31:12 pm
|
Er det slike du trenger? De er presset inn i firkantede hull i karosseriet. [attachment=1]
De er ikke helt enkle å bytte ut. Dersom den du har uten gjenger sitter godt fast i karosseriet er det nok bedre å gjenge opp til M10, evnt. sette inn M8 helicoil, evnt. bore opp til Ø8 og bruke gjennomgående skrue med mutter.
|
|
|
103
|
Bruktbørsen / Deler selges / SOLGT Bakre hjørner til T2b pickup/doka
|
på: oktober 01, 2017, 23:12:33 pm
|
Hjørner kappet ut fra en -77 DoKa, komplett med batterihyller. Rimelig rustfrie, noen mindre bulker og riper.
Må hentes i nærheten av Drammen.
NOK 1200,-.
[attachment=2] [attachment=1] [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
105
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avvridde bolter svinghjul T4.
|
på: september 27, 2017, 21:32:48 pm
|
Litt vanskelig å se sikkert fra bildene men ser ut som 2-3 bolter har 'årringer' i bruddet, noe som tyder på utmatting. Dvs. de har ikke vært skrudd skikkelig til.
Vet ikke hva som er gjort med motoren din, men skal litt til å vri av disse boltene dersom de er skrudd til skikkelig.
Ellers ser det ut som det bare er å pusse vekk gradene på veiva, få de knekte boltene forsiktig ut og skru det sammen igjen med nye, originale bolter.
|
|
|
106
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse bussdeler til en billig penge
|
på: september 05, 2017, 14:46:18 pm
|
Interessert i disse delene: - Pakning skyvedør, ubrukt i pakning, for earlybay. 200kr - Pakning passasjerdør, ubrukt i pakning, 1967-1979 fra Just Kampers, 100kr. - T1 benk-motorfeste, komplett 200kr.
Har en kollega i Halden-traktene jeg vil prøve å overtale til å hente, men han er ikke tilbake på jobb før neste uke.
|
|
|
108
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Justering av forstilling
|
på: august 26, 2017, 22:20:07 pm
|
Cambervinkelen er bestemt av spindelholderen. Den er smidd med maskinert boring for kingbolt. Dersom det er mye slakk i kingboltforinger og/eller disse ikke er brotsjet riktig kan cambervinkelen bli feil. Dette kan repareres med nye foringer og kingbolt, men ikke justeres.
Dersom du mistenker feil cambervinkel kan det også være at en eller begge bærearmene er skjeve. Disse må i såfall byttes. Den indre lagerflaten til bærearmene og det indre lageret kan også være så slitt at det påvirker hjulgeometrien.
Spissingen kan ikke rette opp feil i camber men påvirker selvsagt kjøregenskapene om den er utenfor toleransene.
|
|
|
110
|
Forum / Problemløseren / Sv: slakk i veivaksel T-1
|
på: april 24, 2017, 20:51:18 pm
|
Hvis du mener at begge tannhjula er kamdrev og drev på veiv, så ja.
Men hvis du måler slakken på et annet drev/hjul på samme aksel må den kompensere med forskjellen i radius/diameter. Blir det samme som kraft x arm.
Fikk inntrykk av at motoren her er skrudd sammen, da blir det litt tricky å måle på kamdrevene men greit å måle på svinghjulet.
|
|
|
111
|
Forum / Problemløseren / Sv: slakk i veivaksel T-1
|
på: april 18, 2017, 22:21:45 pm
|
Vippestell med stive fjører gjør at kam går tungt. dermed kjennner jeg en liten dødgang mellom drevene når alt er på plass. Når jeg tar vekk vippestell, så går alt fritt og lett. Dermed klarer jeg ikke å kjenne den slakken. Det er derfor jeg lurer på dette med rettskårene drev. Om en her tydeligere merker minimal"dødgang" mellom tennene I forhold til på skråkuttede drev.
Teorien er ikke feil, lettere å kjenne slakk når kammen står stille. Men det skal alltid være noe slakk (backlash) mellom to drev av hensyn til temperaturutvidelser og for å få plass til en oljefilm. Ifølge Haynes opp til 0.05mm på VW motoren. Ikke så lett å måle dette på montert blokk, men du kan evnt. måle på tannkransen på svinghjulet. Sett et måleur mot en tann og beveg svinghjulet forsiktig i begge retninger til kammen akkurat beveger seg. Siden diameteren på tannkransen er omtrent dobbelt så stor som kamdrevet bør du ha i området 0.1mm slakk der. I utgangspunktet ikke noe forskjell på rett- eller skråkuttede drev, begge trenger litt slakk. Dersom du ikke har noe slakk betyr det at drevene står spent mot hverandre, ikke så gunstig for levetiden på lagrene eller drevene.
|
|
|
113
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sikkerhetsbelter, type tulipan
|
på: april 15, 2017, 21:32:00 pm
|
Noen som trenger gammel type sikkerhetsbelter; oransje trekk-opp hylse.
Komplette med unntak et plastlokk på den ene spolen. Før gatebruk bør de overhales og sendes til Lloyds for å bytte ut selve beltene med nye.
100,- ved henting, 200,- + frakt ved sending.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
114
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gearkasse til 02/03 kjøpes
|
på: februar 22, 2017, 23:32:42 pm
|
Det jeg kan tilby, hverken mer eller mindre, til den prisen jeg har fastsatt. Du får avgjøre om det er komplett og godt nok for ditt behov:
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
115
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gearkasse til 02/03 kjøpes
|
på: februar 07, 2017, 22:21:26 pm
|
Kunne bare finne AH-kasser dessverre, medium utveksling. Du ønsker deg jo enten høy (AN,AT) eller lav (AM), så da er vel disse neppe av interesse.
Men har godt med brukte drivaksler som du kan få for 500,- pr. par.
|
|
|
116
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gearkasse til 02/03 kjøpes
|
på: februar 05, 2017, 22:56:37 pm
|
Har diverse IRS girkasser og drivaksler. Alt er brukt, slitt og møkkete - tilstand ukjent.
Ser at du er veldig opptatt av kodene. Er det noen spesielle koder/serier du er på jakt etter får du kanskje bedre respons om du oppgir det.
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sika 1968
|
på: januar 21, 2017, 21:42:25 pm
|
Jeg holder på med sveising på en -69 SiKa nå. Har kjøpt en del stål fra AutoCraft http://www.autocrafteng.co.uk/, både direkte og via Unneberg Bil. De delene jeg har fått satt på hittil har vært veldig bra; riktig passform, tykkelse og utseende. Også kjøpt noe fra KlassikFab som forhandles av Custom and Commercial https://www.customandcommercial.com/(C&C) via England; https://www.klassicfab.co.uk/. C&C har for øvrig også et bra sortiment av sveisedeler, men har ikke kjøpt slike fra dem (enda), men en del andre deler. Dersom du ikke har uendelig med fritid og/eller minimalt med kroner vil jeg fraråde å bruke noe som helst fra Klokkerholm/Veng. Delene er billige, OK, men hverken passform, fasong eller platetykkelse er riktig. De få 100-lappene du sparer må du betale med timesvis i tilpasning, resultatet blir uansett ikke bra. Bilde av montert innerkanal (og jekkfeste) fra AutoCraft. Etter at alt var forberedt smatt denne rett på uten noen form for banking og retting: [attachment=1]
|
|
|
119
|
Bruktbørsen / Deler selges / Type 3 baklykteglass og midtkonsoll
|
på: november 07, 2016, 21:38:54 pm
|
Selges meget rimelig, fortrinnsvis ved avhenting. [attachment=1] SOLGT Scat gasserstag, WYSIWYG: 300,-
[attachment=2] Baklysglass, ene med liten skade: 50,-
[attachment=3] SOLGT Rattlås, uten nøkkel, kabler må loddes: 50,-
[attachment=4] Midtkonsoll, ukjent fabrikat, ekstra kutt ved girstang: 250,-
Vennligst; alle spørsmål og eventuelle bud i tråden!
|
|
|
|