Men den der fordømte limen må det være en bedre måte å fjerne enn å gå på med klut og sitrusrens. Det kommer jo til å ta evigheter for å få det av. Jeg tenker avfetting, steamer osv. osv. Er det noen som har tips?
Men for noe griseri det ble. Jeg trodde først at det var gummien som smittet av, men det viste seg å være minimalt. Hovedsaklig lim alt sammen.
Og lim er det mye av! Først trodde jeg den mørke fargen nederst på bilen var et eller annet muffens missfargingsfenomen. Men det viser seg å være lim. Langt ut over det hvor folien var. Og sitrusrensen tar det, men det blir noe svineri av det. Merkene på bildet er etter viskeléret jeg brukte bare for å se hva det var for noe.
Men, til syvende og sist ble bilen hvertfall fri for folie! Og duverden for en snadder bil
Nå setter vi strakts i gang med mer foliefjerning. I dag skal vi se om vi ikke finner varmepistolen også. Det gikk forsåvidt greit med hårføner, men jeg tror det går enda bedre med varmepistol. Satser på å fjerne limrester med sitrusspray.
Her har jeg brukt kun viskelèret til å fjerne en foliebit. Det fungerte ikke så bra at det gjorde noe. Veldig bra på omrissene, men ikke på selve folien.
Av og til kunne det nesten virke som om de hadde smurt på ekstra lim under folien. Det var mer virent å fjerne enn folien. Ble litt grisete med viskeléret.
En og annen lakkbit ble med videre på den avrevne folien.
Noe av folien gikk greit, uten bruk av hjelpemidler. Noe måtte tas med det roterende viskeléret. Omrissene, for eksempel. Og no måtte varmes opp med hårføner før det gikk an å rive uten å bryte opp folien.
fiks alt som har med bensin å gjera og få på eit filter mellom motor og tank,dvs før pumpa. ut ifrå filmen høyres det nesten ut som tenninga er litt ute på blåbertur og? sjekk blandt anna stiften og alt som har med vakumslangar å gjera. og stram viftereima litt:)
Takk, takk. Vi er utrolig godt fornøyde med den autentiske følelsen i bilen. En spoles veldig effektivt tilbake i tid av å kjøre denne.
Her forstår jeg det kan være lurt å legge filteret på utsiden av motorrommet. Eller er det litt overdreven skepsis rundt dette her? Det snakkes både om veldig høye temperaturer i mottorrom, samt at motorrommet faktisk er ganske kaldt. Hvis det er en smal sak, setter filteret på utsiden av motorrommet bare for å være på den sikre siden.
Skal vi se... Kort oppsummert: Skift bensinslange og sjekk tenning?
Slangen er forsåvidt en no-brainer. Men det med tenninga hadde jeg ikke sjangs å høre selv. Hvordan kan det ha seg at tenninga plutselig blir justert ut av lage helt av seg selv?
Minner meg om min bil for to uker siden. Da var det vakuum i tanken Løsne på bensinlokket, kanskje det samme hos dere?
Dette kan vi avskrive, da jeg åpnet bensintanken på en parkeringsplass rett etter trøbbelet begynte. Men i den grad jeg er i stand til å analysere symptomene, høres det logisk ut med trøbbel i bensintilførselen.
Tja, hva kan ha skjedd? Det som slår meg helt umiddelbart var at jeg bytta en bensinslange på den motoren, og la merke til at det ikke var montert noe bensinfilter. Gjorde disse spillfolka som jeg sa og monterte dette? Hvis ikke, er det jo alltids en fare for at det har kommet noe drit i forgasseren. Sjekk det først!
Dette skal jeg se om jeg kan finne ut av. Jeg vet ikke en gang hvor bensintilførselen går på disse bilene, men jeg starter med forgasseren og leter meg ut derfra
Werner ble sur i dag. Han gadd så vidt kjøre hjem. Aner ikke hva som skjedde, men skal forsøke å redegjøre litt her:
- Bilen sto i gårdsrommet på tomgang etter hjemkomst fra arbeid. Vi skulle rett ut igjen for å hente hjem peugeoten. - Ut fra gårdsrommet og de påfølgende 3-4 kilometerne gikk det som normalt. - Plutselig ble bilen veldig dau, og lyden ble mye skarpere. I tillegg smalt det i hytt og gevær baki der. - Vi dreide inn til siden på veien, og da dauet bilen. - Fikk gang på den igjen, med vesentlig mye mer kinning enn vanlig. Men ikke sjangs å få den til å svive på tomgang. - Til slutt fikk vi kranglet bilen hjem. Det føltes som den hadde 20 effektive HK. Men litt innimellom fikk jeg et lite skyv i ryggen, som om den kviknet til i et halvt sekund.
Jeg har ca. null peiling på luftboxer, så ta frem teskje
Skal se om jeg ikke får filmet litt baki der, og poste her etterpå.
Så da ble det både navnebytte og kjønnsbytte! Rett skal være rett. Og ble den i sin tid døpt Werner, er det naturlig at det følger med. Det klinger bra.
Russebildøden er avverget for denne bilen. Werner er et velklingene navn. Men hos oss er det bare syncroen som er hannkjønn. Så her må vi påregne et kjønnsskifte Og det er ikke jeg som eier denne bilen, men kjærringa mi. Jeg er bare mekanikeren hennes
Hei og hå! Hyggelig at tidligere eiere melder seg på Da er bilen kjørt litt i underkant av 100000km etter at du fant den. Kjørte du den mye selv? Var det du som solgte den til de spillfolka? De hadde fått beskjed om at det hvertfall ikke måtte selge den til russ når den tid kom. Og de var glad for at den gikk til entusiaster.
Per i dag er den fortsatt veldig fin i førerhuset. En liten rift i taktrekket har vi funnet, og så har plata foran beina blitt byttet ut med ei som bommer litt på passformen. Skal se om jeg får tid til å poste litt mer bilder av detaljer i interiøret i dag.
Må: Registreres for mer enn 3 personer. Fikse eksoslekkasjen i varmeapparatet. Rette opp i skjevbremsinga. Av med folie Få liv i eber (eller hva det nå er her)
Vurderes: Fullbredde rock'n'roll Takgrind Lakkering (taiga bunn og hvit topp) 2-liter motor
Framme er den rimelig hel og fin. Det er satt inn plexiglass over plata mellom forseter og lasterom. Og taktrekket er slett ikke så gult som det ser ut på bildet.
Motoren er etter sigende en 1600, som virker til å ha det rimelig greit. Blir noe "trøttere" i vått være kan det virke som, men starter og går helt fint.
Bilen har vært brukt i promotion av EA Games sitt "Skate 3".
Her kan den ses i bruk:
På vei hjem fra Oslo ble vi på en bensinstasjon kontaktet av 3 gutter (etter at bensinstasjoneieren var ferdig med å understreke hvor fin bil vi hadde og hvor godt vi var nødt for å ta vare på den :lol: ). Disse karene var veldig interessert i bilen, og lurte på om vi hadde vært med på å lage spillet
Så en kan vel trygt si den er foliert som seg hør og bør for en promotionbil. Bilen er helgrønn under, så til og med det hvite er folie.
Dette er min første post her inne, og den kommer i anledningen min bedre halvdels innkjøp av en kjekk sak fra 1977. Jeg liker først og fremst busser, men smiler når jeg ser bobler også. Vi har allerede 3 vannkjølte i drift, og syns det er veldig kjekt å endelig få tak i en luftkjølt. Per i dag ser vi for oss at bilen skal bli kjærringas daglige fremkomstmiddel til jobb (ca. 10-12km) og litt camper light. Men sannsynligvis stående inne om vinteren.
Så var det vel tid for historie og litt bilder. Bildene som følger er en salig blanding av mine og de fra finn-annonsen. Ja, jeg samler på bilbilder fra finn-annonser... Været har ikke vært helt fordelaktig for bilder siden vi kom hjem, så i dag bar det ut i regnet for å skitne ut linsa.