Engle 135 er 300 grader.
Jeg har brukt 296 grader bugpack på en 1600 DB litt portet, og Type 3 gassere med større dyser.
Det fungerte IKKE når jeg i starten kjørte med et billig kadron eksos, var ketchup... ingen effekt før plutselig mye rett før 3000 rpm men ble fin med en quiet pack eksos.
Om du bruke 34pict 3 gasser med (med større main jet) vil du ofte slite med overgang fra idle til main.
Dersom du tetter hullet i spjellet (lodde eller enkelest en pop nagle) vil vakum dra meg seg litt mer bensin fra idle kretsen og overgangen blir bedre. (må også gjøres dersom en bruker 009 fordeler uten vakum)
http://www.aircooledtech.com/34pict3_modification/Den skal uansett svive OK på tomgang da...
Hvilke dyser har du nå? 50 idle og 127,5 main?
Jeg ville prøvd 55 idle og 135 main (kjøp en carbura jet reamer, blir hullet for stort er det bare å lodde å starte på nytt :-))
Anbefaler en fordeler med vakum, eksempel WBX fordeler. Ta gjerne vakum klumpen fra en OK boble 1600 fordeler.
(Det har jeg gjort på 1600 motoren jeg hadde i camperen, fungerer flott)