mai 05, 2024, 23:05:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 TL Fastback eller 1500S Notchback Ø.K! Gjerne lettere prosjekt!  (Lest 7425 ganger)
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« på: oktober 12, 2010, 13:50:46 pm »

Ønsker å kjøpe bil som trenger lettere småfiks som maling, interiørfiks, motorrep og bremser eller lignende.. Grunnet vanskeligheter for å ordne sveising er biler med store rustskader lite interessant..

Nettopp solgt en 72 buss, hvor det var en god del rustsveising, det blei lite aktuellt å fullføre..

Har du en kompis eller noen du veit om som har noe sånt som dette stående bak en låve eller noe, send gjerne svar.. Svarer på allt..

Sleng gjerne ut bilder og pris Kult

Joachim

92250177
« Siste redigering: oktober 12, 2010, 13:52:58 pm av Notchback_88 » Loggført

67' Notchback
02' Passat
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 12, 2010, 15:10:45 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,24928.0.html
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 12, 2010, 15:39:23 pm »

bilen til lowlife er et flott prosjekt. original farge og den er fra den "riktige" siden av 70tallet.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 12, 2010, 17:33:14 pm »

bilen til lowlife er et flott prosjekt. original farge og den er fra den "riktige" siden av 70tallet.
Titta litt på den bilen, fin bil Blunker Kunne egentlig tenk meg noe som var så "lettvindt".. Rekker tunge Stemmer det at det er mye problemer med motora i de bila, eller er det bare tull?
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 12, 2010, 17:57:06 pm »

Motorene er ikke dårligere på Type 3 enn på Type 1 (Boble). Er liggende kjøling som er den største forskjellen (og det har noen fordeler).
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 12, 2010, 18:14:35 pm »

problemet er vel at det skal være en slik belg som de suger inn luft til den kjølinga.. så hvis det blir blokkert eller den belgen har hull, så trekker den bare inn varmluft og da kan motoren gå varm og havarere.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 12, 2010, 19:16:09 pm »

Veldig fin vogn den her! Ellers har Anders den her hvis du er interesseret i en Squareback?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26466.0.html
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 13, 2010, 04:30:20 am »

problemet er vel at det skal være en slik belg som de suger inn luft til den kjølinga.. så hvis det blir blokkert eller den belgen har hull, så trekker den bare inn varmluft og da kan motoren gå varm og havarere.
Er dette noe man burde vite ved kjøp av bil? Rekker tunge
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 13, 2010, 04:32:44 am »

Veldig fin vogn den her! Ellers har Anders den her hvis du er interesseret i en Squareback?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26466.0.html
Titta litt på squareback også, men faller tilbake på andre typer Gliser
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 13, 2010, 07:17:35 am »

bilen til lowlife er et flott prosjekt. original farge og den er fra den "riktige" siden av 70tallet.
Titta litt på den bilen, fin bil Blunker Kunne egentlig tenk meg noe som var så "lettvindt".. Rekker tunge Stemmer det at det er mye problemer med motora i de bila, eller er det bare tull?

The Kid er satt under tak, men ikke gjemt bort for vinteren. Du er velkommen for å ta en nærmere titt, om ikke annet for å sammenligne eller slå av en ålreit prat. Jeg begynner å bli lei alle bytteforslag i en pall med takstein o.l. som følger med å annonsere på autodb. Statusen nå, er at jeg har tre bud på 10000, noe jeg synes er litt lavt. Alle budgiverne kommer fra utenfor forumet. Jeg er mer villig til å diskutere pris med noen her inne, og det er også lettere å diskutere med noen som faktisk har sett bilen. Jeg har blitt giret av å se kontoen vokse mot summen som vil gjøre meg i stand til å kjøpe tilbake drømmebilen, og TLen må snart bort for å spe på mer. Velkommen skal du være.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 13, 2010, 10:40:30 am »

bilen til lowlife er et flott prosjekt. original farge og den er fra den "riktige" siden av 70tallet.
Titta litt på den bilen, fin bil Blunker Kunne egentlig tenk meg noe som var så "lettvindt".. Rekker tunge Stemmer det at det er mye problemer med motora i de bila, eller er det bare tull?

The Kid er satt under tak, men ikke gjemt bort for vinteren. Du er velkommen for å ta en nærmere titt, om ikke annet for å sammenligne eller slå av en ålreit prat. Jeg begynner å bli lei alle bytteforslag i en pall med takstein o.l. som følger med å annonsere på autodb. Statusen nå, er at jeg har tre bud på 10000, noe jeg synes er litt lavt. Alle budgiverne kommer fra utenfor forumet. Jeg er mer villig til å diskutere pris med noen her inne, og det er også lettere å diskutere med noen som faktisk har sett bilen. Jeg har blitt giret av å se kontoen vokse mot summen som vil gjøre meg i stand til å kjøpe tilbake drømmebilen, og TLen må snart bort for å spe på mer. Velkommen skal du være.
Hva er drømmebilen? Hvem siggerud er det du bor på a? Veit om flere Rekker tunge Burde nesten ha vært å titta på bilen, bare for å se å egentlig.. Kan hende jeg hadde prøvd å bytte med noe annet enn takstein ihvertfall.. Har du oversikt over hva som trengs å gjøre med bilen??
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 13, 2010, 15:54:59 pm »

Siggerud i Ski kommune. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å få den i gang igjen, men motor trenger uansett en overhaling for å bli hundre. Så trenger den en ny blinklyshendel. Ellers skal det ikke være noe.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 13, 2010, 16:01:01 pm »

veldig enkel motor å skru på. bytta clutch på min her om dagen. det tok en time. motorkrøll på T3 er litt annerledes enn T1 men ganske enkle å fikse når man er blitt litt kjent med de.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 13, 2010, 16:09:21 pm »

Siggerud i Ski kommune. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å få den i gang igjen, men motor trenger uansett en overhaling for å bli hundre. Så trenger den en ny blinklyshendel. Ellers skal det ikke være noe.
Snakker vi ut med motor og bytte stempelringer, honing og sliping av ventiler? Eller bare lettere overhaling?
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 13, 2010, 16:10:26 pm »

veldig enkel motor å skru på. bytta clutch på min her om dagen. det tok en time. motorkrøll på T3 er litt annerledes enn T1 men ganske enkle å fikse når man er blitt litt kjent med de.
Det skal du få meg til å tru.. Hadde ut motor på ei boble her om dagen, tar jo 15 min å ta den ut.. Gliser Morro med lettvindt.. Rekker tunge
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 13, 2010, 16:15:59 pm »

måtte desverre jobbe litt med spett. Er derfor det tok så lang tid. utløserlageret hadde eksplodert og satt seg fast... Fattern og en kompis gjorde motorbytte på et par minutter Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 13, 2010, 16:23:12 pm »

Kortsnutene ble ble levert med 4-leddet bakaksel (IRS) i ca 2 år (1/8-67  - 1/8-69).

Lowlife sin fastback har dette!

IRS er samme type bakaksel som 1302/1303 som gir betydelig bedre veiholdning enn pendelakslinger som eldre Type 1 og "vanlige bobler" har!

Løp og kjøp!

Raskt å bytte motor på Type 3 også. Må ikke løfte bilen så høyt og de øvre boltene er lettere å nå.

Bruker i allefall ca samme tid på motorbytte som bobla jeg i alle fall...

Belgen ta noe minutter å få på plass.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 13, 2010, 17:13:39 pm »

måtte desverre jobbe litt med spett. Er derfor det tok så lang tid. utløserlageret hadde eksplodert og satt seg fast... Fattern og en kompis gjorde motorbytte på et par minutter Gliser
Såpass.. Kult Godt gjort det da.. Blunker Bytta toppakning på sierra'n jeg hadde for ei stund siden på 20 min.. Egentlig fornøyd med det.. Gliser
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 13, 2010, 17:16:17 pm »

Kortsnutene ble ble levert med 4-leddet bakaksel (IRS) i ca 2 år (1/8-67  - 1/8-69).

Lowlife sin fastback har dette!

IRS er samme type bakaksel som 1302/1303 som gir betydelig bedre veiholdning enn pendelakslinger som eldre Type 1 og "vanlige bobler" har!

Løp og kjøp!

Raskt å bytte motor på Type 3 også. Må ikke løfte bilen så høyt og de øvre boltene er lettere å nå.

Bruker i allefall ca samme tid på motorbytte som bobla jeg i alle fall...

Belgen ta noe minutter å få på plass.
Kult.. Gliser Veldig morsomt å skru på egentlig.. Kult Eneste jeg kan si jeg har fomlet litt med er dårlige gjenger i plugghull på boble..:S Det er noe dritt med pluggskift der egentlig.. Tvilende
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 13, 2010, 18:01:13 pm »

Siggerud i Ski kommune. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å få den i gang igjen, men motor trenger uansett en overhaling for å bli hundre. Så trenger den en ny blinklyshendel. Ellers skal det ikke være noe.
Snakker vi ut med motor og bytte stempelringer, honing og sliping av ventiler? Eller bare lettere overhaling?

Ukjent. Er ikke så motorkyndig, men vet at den er sliten. Selges trolig for 12k i morgen.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 13, 2010, 18:24:08 pm »

Siggerud i Ski kommune. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å få den i gang igjen, men motor trenger uansett en overhaling for å bli hundre. Så trenger den en ny blinklyshendel. Ellers skal det ikke være noe.
Snakker vi ut med motor og bytte stempelringer, honing og sliping av ventiler? Eller bare lettere overhaling?

Ukjent. Er ikke så motorkyndig, men vet at den er sliten. Selges trolig for 12k i morgen.
Det er heelt i orden Blunker Håper ny eier klarer å ta vare på den, og at du ikke angrer salget Kult blir pengene brukt på ny luftkjølt?Hæ
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #21 på: oktober 13, 2010, 18:49:17 pm »

 Kult blir pengene brukt på ny luftkjølt?Hæ
[/quote]
Det er nok mer enn 100% sikkert...
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 19:00:26 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 14, 2010, 04:31:40 am »

Kult blir pengene brukt på ny luftkjølt?Hæ
Det er nok mer enn 100% sikkert...
[/quote]Kult!! Gliser Godt vi har vett til å holde oss til det.. Kult
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: oktober 14, 2010, 05:52:11 am »

Hvis du har så lyst på en så kan du jo bare by mer enn 12 for bilen til Lowlife.. den er jo fin.
Skjønner ikke helt hva du nøler for hvis du er så keen på en slik.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #24 på: oktober 14, 2010, 10:30:57 am »

Hvis du har så lyst på en så kan du jo bare by mer enn 12 for bilen til Lowlife.. den er jo fin.
Skjønner ikke helt hva du nøler for hvis du er så keen på en slik.
Skulle gjerne ha kjøpt bilen hadde det ikke vært for at de 3 settene med felger jeg har ikke blir solgt.. Mangler noe for å komma opp til den prisen...
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #25 på: oktober 14, 2010, 15:55:54 pm »

Blir luftkjølt, ja. Håper bare drømmebilen fortsatt er tilgjengelig når jeg har nok penger. Røper ikke for mye om den enda, ikke før den står hjemme. Dersom det ikke går i orden, har jeg masse penger til å kjøpe annen luftkjølt grombil.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #26 på: oktober 14, 2010, 18:28:37 pm »

Hva slags felger er du sliter med å bli kvitt da Notchback?
Loggført

1972 Pickup
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 14, 2010, 19:14:45 pm »

Da er ikke The Kid solgt likevel. Kjøper dukker ikke opp i kveld, og da er den fortsatt tilgjengelig for førstemann med penger.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Notchback_88
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa


Vw Notchback 67'


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 14, 2010, 20:35:50 pm »

Hva slags felger er du sliter med å bli kvitt da Notchback?
3 sett.. Et sett 16" 5x110... Et sett 15" "kombi"... Et sett 15" 4x100 med noe slitt gummi på..
Loggført

67' Notchback
02' Passat
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: oktober 14, 2010, 20:40:11 pm »

Hvis du tok bilder av hjulene dine, og annonserte de på bilforumet.net så hadde du nok fått de solgt ganske kjapt.
Når du ikke har bilder av hjulene, og hjulene har en boltsirkel som ikke anvendes på boble, og du annonserer de her på et luftkjølt forum, ja da blir de jo ikke solgt.

Så jeg foreslår at du 1) tar bilder og 2) annonserer på bilforumet.net eller finn.no (koster 25 kroner), og så får du ut fingern og kjøper bil av Lowlife Blunker
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!