Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #930 på: august 27, 2012, 19:54:32 pm » |
|
Kompressor Det er ikke bare dritkult, det er helt sjef! Bare å senke kompen bittelitt He he. Hadde vært fett som f. Men jeg ønsker en ekte sugemotor, med old school deler som Bosch 010 fordlere og Bosch Blue Coil ;-) Er kanskje rar, men det er meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #931 på: august 27, 2012, 19:59:27 pm » |
|
Litt opp i volum (84mm slag), litt hissigere kam og litt mer komp er vel det du kan tyne den på. Er vel litt å hente på å få laget nøyaktig kalkulert grenrør. Men noe kjørbarhet mister du nok.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #932 på: august 27, 2012, 20:00:26 pm » |
|
Hvis du bytter litt mer enn topper så kan du jo henge på med denne jeg fikk filma fra tårnet i helga: Puttemotor V3. 18.000rpm 700hk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #933 på: august 27, 2012, 20:03:00 pm » |
|
Litt opp i volum (84mm slag), litt hissigere kam og litt mer komp er vel det du kan tyne den på. Er vel litt å hente på å få laget nøyaktig kalkulert grenrør. Men noe kjørbarhet mister du nok.
Men da snakker vi ikke så stor forskjell at det gjør noe, eller... Er heller ikke så gira på å bytte veiv etter sist bytte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #934 på: august 27, 2012, 20:03:20 pm » |
|
Hvis du bytter litt mer enn topper så kan du jo henge på med denne jeg fikk filma fra tårnet i helga: Puttemotor V3. 18.000rpm 700hk! Men den er da ikke luftkjølt Anders!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #935 på: august 27, 2012, 20:12:15 pm » |
|
Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #936 på: august 27, 2012, 20:12:49 pm » |
|
Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Nå sporer du bare av
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #937 på: august 27, 2012, 20:18:37 pm » |
|
Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette? Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende? Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)
Om du følger litt med rundt(eller blir med på) JPM sin Dynoday i oktober vil du garantert finne mer spennende alternativer! Disse vil også passe inn i dine kriterier om old-school, kjørbarhet, varmepotter mm. Utfordringen blir kanskje å få ut bare 220-240hk. Ellers er jo som du påpeker MS230 en veldig "safe" måte å gjøre det på, man vet hva man får. Etter hva jeg vet også en relativt "billig" måte om man ser hk/kr.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #938 på: august 27, 2012, 20:26:46 pm » |
|
Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette? Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende? Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)
Om du følger litt med rundt(eller blir med på) JPM sin Dynoday i oktober vil du garantert finne mer spennende alternativer! Disse vil også passe inn i dine kriterier om old-school, kjørbarhet, varmepotter mm. Utfordringen blir kanskje å få ut bare 220-240hk. Ellers er jo som du påpeker MS230 en veldig "safe" måte å gjøre det på, man vet hva man får. Etter hva jeg vet også en relativt "billig" måte om man ser hk/kr. Skal helt klart på Dynoday hos JPM. Har til og med avklart dette med kone og barn. Spørsmålet er om man skal ta med seg kontanter eller ikke Har lenge vært fristet til å "investere" i MS230 toppene, men som du sier finnes det alternativer. Hvilke sikter du til JS?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #939 på: august 27, 2012, 20:35:12 pm » |
|
Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Nå sporer du bare av Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-) Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #940 på: august 27, 2012, 20:39:55 pm » |
|
Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Nå sporer du bare av Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-) Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel. Drømmer selv i våken tilstand jeg Anders! Men man klarer vel ikke å nå målet med en gatevennelig motor på 220-240 hk med ny kam, høyere komp, enda mer porting av innsug (tror Jee portet det som portes kan).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #941 på: august 27, 2012, 21:02:01 pm » |
|
Mer kam, mer komp og E85? Kombinert med større topper så får man jo effekten lett (dog kanskje bare på toppen av registeret) Jeg satser på over 230hk i neste motor. 48/40 ventiler i Comp. Elim. topper. JPM kam og E85. E85 er jo super-duper-gatevennlig så lenge du har bensinstasjon med det i nærheten.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #942 på: august 27, 2012, 21:08:27 pm » |
|
E85 er uaktuelt for min del. Må helt til Ski eller Rakkestad for å fylle. Er spent på prosjekt ditt Erlend. Blir skikkelig kniving til neste års SCC!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #943 på: august 27, 2012, 21:17:00 pm » |
|
Blir ingen ny motor til neste år. Bare spissing av dagens oppsett. Eneste jeg skal bytte er kamdrev, så kanskje 1hk mer Men endel andre oppgraderinger som skal hjelpe tidene
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #944 på: august 27, 2012, 21:18:50 pm » |
|
Mer å porte på i toppene dine. De har jo fortsatt cb's cnc kanaler og forbrenningsrom. Tok jo bare kanter og skjegg på toppene. Det var innsugene som fikk mest jobb. Men du ender vel isåfall opp med at Johannes må gjøre jobben for å ta de helt ut. Og normalt sett da ender du opp med å betale det samme i porting som ett sett MS230 koster
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #945 på: august 27, 2012, 21:19:09 pm » |
|
Blir ingen ny motor til neste år. Bare spissing av dagens oppsett. Eneste jeg skal bytte er kamdrev, så kanskje 1hk mer Men endel andre oppgraderinger som skal hjelpe tidene Vi må nok slanke oss noen kilo så vi begge kommer ned på 13 tallet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #946 på: august 27, 2012, 21:22:06 pm » |
|
Tja. Jeg tror jeg hadde vært der med litt mer guts. Blir litt letting av bilen samt nye dekk, bakdempere etc. Må vel ned 1,268sek 12sekunders gatebil hadde vært morro
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #947 på: august 27, 2012, 21:22:16 pm » |
|
Mer å porte på i toppene dine. De har jo fortsatt cb's cnc kanaler og forbrenningsrom. Tok jo bare kanter og skjegg på toppene. Det var innsugene som fikk mest jobb. Men du ender vel isåfall opp med at Johannes må gjøre jobben for å ta de helt ut. Og normalt sett da ender du opp med å betale det samme i porting som ett sett MS230 koster Da er det vel bedre å få deg til å gå over noen ms230 topper og porte/tune nye innsug.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #948 på: august 27, 2012, 21:26:22 pm » |
|
Tja. Jeg tror jeg hadde vært der med litt mer guts. Blir litt letting av bilen samt nye dekk, bakdempere etc. Må vel ned 1,268sek 12sekunders gatebil hadde vært morro Skulle ha rivet ut baksete, kjøret med halv tank, og tatt av motorluka så hadde jeg klart å komme ned på 13 sekunder. Manglet bare noen få hundredeler. Men neste år skal jeg ned på 12 sekunder!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #949 på: august 28, 2012, 00:07:34 am » |
|
Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Nå sporer du bare av Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-) Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel. Drømmer selv i våken tilstand jeg Anders! Men man klarer vel ikke å nå målet med en gatevennelig motor på 220-240 hk med ny kam, høyere komp, enda mer porting av innsug (tror Jee portet det som portes kan). Begynner vel å bli kranglete med den effekten, lavt dreimoment ved lavt turtall osv. Et triks er å lette bilen også. Man kan jo "tjene inn" litt kjørbarhet på vekt. Grattis med dagen!
|
|
« Siste redigering: august 28, 2012, 00:11:05 am av Dewil »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #950 på: august 28, 2012, 06:12:30 am » |
|
Vekt er et tydelig problem har jeg merket. Ønsker i grunn å ta vare på baksetet, lydisolasjon og Recaro stolene. Så 1001 kg Boble med fører krever jo noen hk for å flytte på seg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #951 på: august 28, 2012, 22:26:16 pm » |
|
Har hatt en super økt i garasjen i kveld. Fikk ikke splittet blokka, men har fått tømt den for olje og demontert gassere, innsug og noe småtteri. Tar tid detta. Men en flott måte å feire sin 33 års dag på Legger ut noen bilder av bilen og olja. Tror jeg fant noen gram med "gull". Kanskje er det en styring som har tatt kvelden? Eller kanskje fordelere drevet har smuldret opp.... Ikke vet jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #952 på: august 28, 2012, 22:31:40 pm » |
|
spennende , venter på splitting og antatt årsak.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #953 på: august 28, 2012, 22:32:28 pm » |
|
Noen som tørr å tippe? Jeg har aldri sett så mye metallspon i olja før.
|
|
« Siste redigering: august 28, 2012, 23:13:25 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #954 på: august 28, 2012, 22:34:52 pm » |
|
huff da
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #955 på: august 28, 2012, 22:40:31 pm » |
|
Uff da. Vanskelig å se størrelsen på de store partiklene. Men den største biten der ser ut som en lagerflate. Forsvant oljetrykket også? Bare å skifte olje og fyre opp
|
|
« Siste redigering: august 28, 2012, 22:42:20 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #956 på: august 28, 2012, 22:43:29 pm » |
|
Uff da. Vanskelig å se størrelsen på de store partiklene. Men den største biten der ser ut som en lagerflate.
Forsvant oljetrykket også?
Oljen var rundt 100 grader. Så jeg hadde jeg veldig lavt oljetrykk. 0,3-0,6 bar på tomgang. Usikker på hor høyt det var under løpet. Håper å få splittet blokka så snart som mulig. Er veldig spent på å se hva jeg finner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #957 på: august 28, 2012, 22:48:01 pm » |
|
Store biten i bilde 6346 kan se ut som et rådelager. Jeg satser på rådelager eller fordelerdrevet.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #958 på: august 28, 2012, 22:49:15 pm » |
|
Store biten i bilde 6346 kan se ut som et rådelager. Jeg satser på rådelager eller fordelerdrevet. Det er notert. Pils i premie til den eller de som gjetter riktig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #959 på: august 28, 2012, 22:55:37 pm » |
|
Jeg tror en løfter har blitt ødelagt og noe av den har kommet inn i mellom fordelerdrevene.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|