Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1770 på: februar 27, 2013, 22:38:27 pm » |
|
Timing av kammen gir kun endring av effektregisteret på +- 500 rpm.
Flowen i JPM 40 halsringer bør kunne matche 44 ganske greit vil jeg tro... Tviler på det er der eventuelle manglende hestene er.
En 010 som varierer mellom 10 og 30 grader er ren søppel... Glenn Ring må være helt på jordet! Ingen motor går uten Msd...
For meg peker alt på det alt alt alt for lange Phyton anlegget... Klart det blir en propp.
Hvilken effekt ga motoren med og uten msd?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1771 på: februar 27, 2013, 22:50:12 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1772 på: februar 27, 2013, 22:53:47 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Dere hadde en fordeler som vandret 20 grader på høyt turtall, satte på komplett MSD og merket ikke forskjell?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1773 på: februar 27, 2013, 22:54:22 pm » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1774 på: februar 27, 2013, 23:05:40 pm » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? :
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1775 på: februar 27, 2013, 23:06:27 pm » |
|
Hele vwnorge sitter benket foran datamaskinen og venter spent på resultatene. Spenningen stiger
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1776 på: februar 27, 2013, 23:08:15 pm » |
|
Phyton er laget for gatemotorer, eksos er ikke one-size-fits-all... selv om Volksworld tror det.
Null effekt av full MSD... Snakk om bang for the buck....
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1777 på: februar 27, 2013, 23:11:58 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1778 på: februar 27, 2013, 23:12:31 pm » |
|
Problemet var stort sett alt for mye bensin ved full gass. Hjalp lite å dyse nedover. Åpne strupen, så motoren får puste tror nå jeg hjelper.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1779 på: februar 27, 2013, 23:14:14 pm » |
|
Phyton er laget for gatemotorer, eksos er ikke one-size-fits-all... selv om Volksworld tror det.
Null effekt av full MSD... Snakk om bang for the buck....
Bedre en 20grader vandring iallefall :p
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1780 på: februar 27, 2013, 23:22:30 pm » |
|
Update fra Jee.
Satt på andre andre IDA 48 gassere med 44 halsringer. Trekker noe bedre fra lavt turtall. Men stopper helt opp på 6.000 rpm. Lambda´n er ok. Jee kontakter Johannes i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1781 på: februar 27, 2013, 23:24:00 pm » |
|
Update fra Jee.
Satt på andre andre IDA 48 gassere med 44 halsringer. Trekker noe bedre fra lavt turtall. Men stopper helt opp på 6.000 rpm. Lambda´n er ok. Jee kontakter Johannes i morgen.
Hvilken effekt?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1782 på: februar 27, 2013, 23:24:39 pm » |
|
Update fra Jee.
Satt på andre andre IDA 48 gassere med 44 halsringer. Trekker noe bedre fra lavt turtall. Men stopper helt opp på 6.000 rpm. Lambda´n er ok. Jee kontakter Johannes i morgen.
Hvilken effekt? 161 hk, 191nm....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1783 på: februar 27, 2013, 23:25:54 pm » |
|
Phyton er laget for gatemotorer, eksos er ikke one-size-fits-all... selv om Volksworld tror det.
Null effekt av full MSD... Snakk om bang for the buck....
Bedre en 20grader vandring iallefall :p Vel,,,,,,,,stoler ikke helt 100 på det heller jeg da. dere er raske til å skylde på stiften Husk, Jee fikk rakleverket vårt til å spille nogenlunde ifjor med stift !.
|
|
« Siste redigering: februar 28, 2013, 09:46:10 am av holmsen »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1784 på: februar 27, 2013, 23:27:46 pm » |
|
Phyton er laget for gatemotorer, eksos er ikke one-size-fits-all... selv om Volksworld tror det.
Null effekt av full MSD... Snakk om bang for the buck....
Bedre en 20grader vandring iallefall :p Vel,,,,,,,,stoler ikke helt 100 på det heller jeg da. dere er raske til å skylde på stiften Husk, Jee fikk rakleverket vårt til å spille nogenlunde ifjor med stift !. Skryter ikke, men det er vel bare fortsatt losen maskinen som har runda 200 i Stuskaen ? Nå må det vel snart komme no svar der oppe fra Har svart. Ser du ikke svaret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1785 på: februar 27, 2013, 23:28:58 pm » |
|
Hmm.. 161 føll ja. Something is up.. Or down..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1786 på: februar 27, 2013, 23:36:00 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull.. Noen som kan gå inn på hvordan en ren mekanisk fordeler kan få vektene til å slå både inn og ut innenfor ett gitt høyt turtall?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1787 på: februar 27, 2013, 23:39:37 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull.. Noen som kan gå inn på hvordan en ren mekanisk fordeler kan få vektene til å slå både inn og ut innenfor ett gitt høyt turtall? For mye slakk på fordelerdrevet? Erik sa det var 0,6mm tror jeg?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1788 på: februar 27, 2013, 23:40:26 pm » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? : T4 motor, så lengdenen på rørene er ikke like, og blir som å sammenligne tomater og pærer.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1789 på: februar 27, 2013, 23:48:45 pm » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? : T4 motor, så lengdenen på rørene er ikke like, og blir som å sammenligne tomater og pærer. Ja eller som å sammenligne eksos fra en motor til en annen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1790 på: februar 27, 2013, 23:49:36 pm » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? : T4 motor, så lengdenen på rørene er ikke like, og blir som å sammenligne tomater og pærer. Ja eller som å sammenligne eksos fra en motor til en annen.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1791 på: februar 27, 2013, 23:52:29 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull.. Noen som kan gå inn på hvordan en ren mekanisk fordeler kan få vektene til å slå både inn og ut innenfor ett gitt høyt turtall? For mye slakk på fordelerdrevet? Erik sa det var 0,6mm tror jeg? Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1792 på: februar 27, 2013, 23:55:51 pm » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull.. Noen som kan gå inn på hvordan en ren mekanisk fordeler kan få vektene til å slå både inn og ut innenfor ett gitt høyt turtall? For mye slakk på fordelerdrevet? Erik sa det var 0,6mm tror jeg? Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20. Da er det noe mer galt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1793 på: februar 28, 2013, 00:12:23 am » |
|
Var ingen effektendring når vi byttet tenning etter hva jeg kan huske. Glem kammen, den sitter riktig.
Husk at både gassere og eksos har fungert på forrige versjon av motoren...
Et dynopull med så mye vandring er jo ikke til å stole på, bør være stabil for å ha likt utgangspunkt til neste pull.. Noen som kan gå inn på hvordan en ren mekanisk fordeler kan få vektene til å slå både inn og ut innenfor ett gitt høyt turtall? For mye slakk på fordelerdrevet? Erik sa det var 0,6mm tror jeg? Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20. Ja muligens hvis du går av gassen.... I et pull vil slakken ikke ha noen innvirkning...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1794 på: februar 28, 2013, 00:15:39 am » |
|
Om motoren ikke "leaner " ut på bensin , da ligger det jo i tenning eller eksos ...(noe som er vanlig ), min leana ut volsomt på JMR "stuska" ... Tennpluggene fyrer jo .. ok ikke godt nok , da gjenstår fortsatt dette , tenning eller eksos.. prøver bare å tenke rett ...(se på bensin forbruk og CO ) AFR og CO ?? Om motoren ikke vll "mer " mekanisk " er det noe ruskende galt . Denne bør jo varve mi 8000 o/min Tipper Jee finner feilen ..,
Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #1795 på: februar 28, 2013, 00:30:51 am » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? : T4 motor, så lengdenen på rørene er ikke like, og blir som å sammenligne tomater og pærer. Har ikke Holmsen T4-motor med phyton da? Tror du tenkte litt feil..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1796 på: februar 28, 2013, 00:39:57 am » |
|
Omtrent samme. Skjønner ikke no av detta jeg. Og blir ikke akkurat mindre spent på hva min kommer til å gi av svar. Og er brått phyton no ræss og nå ? Var ikke svaret på en gammel Jøran konk. + 7,7 % effektøkning i forhold til alt av annet eksosanlegg på markedet ?. Klokka nærmer seg siste bremsing der oppe,,tvi tvi til gutta i garasjen og eier'n Er det ikke phyton-anlegg på denne her ? : T4 motor, så lengdenen på rørene er ikke like, og blir som å sammenligne tomater og pærer. Har ikke Holmsen T4-motor med phyton da? Tror du tenkte litt feil.. Nei, jeg har ett Turbo Tomas anlegg. dessuten er vel røra på ett phyton like lange fra alle sylindrer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1797 på: februar 28, 2013, 00:42:40 am » |
|
Samt at d ser ut som om det ikke er ett 4-1 anlegg, men 4-2-1.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1798 på: februar 28, 2013, 01:03:56 am » |
|
Hvilket turtall er bremsen til jee blitt testet opp til før? Flere vannbremser som ikke takler over 6000 rpm skikkelig... Kjipt talla ikke ble supre på første forsøk, men det ordner seg for snille gutter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1799 på: februar 28, 2013, 01:12:15 am » |
|
Kam dialet inn. Alt OK! Den stod riktig. Ingen bøyde støtstenger og fine hvite plugger. Motoren oppfører seg så og si likt med og uten JPM halsringer. Og med forskjellige gassere (begge settene med kontrollert flottørhøyde)
0,6mm høyde slark i fordelerdrevet var på MSD fordeleren. Hva det var på 010'n aner jeg ikke. Tenning er uansett stabil nå.
Lambda nogenlunde OK. Men er ikke stabil nok i forhold til lignende motorer. Pendler regelmessig, pull på pull på de samme turtallsområdene. Men det er bakdelen med forgasser og fordeler.
Effekten avtar brått over 6000rpm. 161@6076rpm, 138@6834rpm og 98@7000rpm
Klør meg i hue.. Om noen har en 1 3/8" merged header eller større å låne Putte v.3.0 kunne såklart dette vært morsomt å prøvd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|