mai 21, 2024, 17:26:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4
61  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2x spacer 4*130 på: februar 10, 2013, 18:43:21 pm
Selvsakt + frakt.
62  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2x spacer 4*130 på: februar 10, 2013, 18:41:34 pm
De trenger madammen.Så de tar jeg.Se PM.
63  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva slags bil bruker DU som bruksbil når du ikke kjører luftkjølt? på: februar 01, 2013, 20:05:32 pm
Det ble denne istedenfor.[attachment=1]
64  Forum / Snikk-snakk / Sv: Luftfjæring.. på: januar 28, 2013, 21:13:37 pm
Det avhenger helt av hvordan det 2krets systemet er bygd opp.For nermest alle lastebiler har idag luftfjæring.De har somregel 1 ventil pr aksel og de krenger IKKE voldsomt i svinger.
Men om du har et 2krets system med åpne ventiler i kjørestilling vil du få det resultatet.Håper jo ikke noen selger slike ventiler til veibruk i luftfjærings sett.
65  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1500 motor på: januar 28, 2013, 15:30:50 pm
Hvor mye forlanger du for den blokka da?
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: januar 27, 2013, 22:03:35 pm
Da er endelig SFOOR ferdige med sin langtekkelige behandling av saken.Den kjappe løsningen nå er sette på orginale vinterhjul,bytte til 1500 motor(nummer) og justere bremsebanda bak.
Så er det opp og vise bilen for siste gang og bestille skilter.Håper ikke det snør for mye når jeg skal kjøre den på visning.hehe
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva slags bil bruker DU som bruksbil når du ikke kjører luftkjølt? på: januar 27, 2013, 15:57:52 pm
Vurderer om ikke denne må handles inn.Perfekt treff bil med en VW på henger bak.
[attachment=1]
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 25, 2013, 22:06:48 pm
nei jeg bytter ikke blokk.trenger bare et 1500 motornummer.
69  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1500 motor på: januar 25, 2013, 20:59:47 pm
En gammel gåen 1500 blokk er også interesant siden den har riktig nummer.
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 25, 2013, 20:58:38 pm
De slår opp motor nummeret.
Så har noen en gåen 1500 blokk liggende så er ikke et nummerbytte heller usansynelig.
71  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte av motor i Buggy, ikke lett. Vegvesenet forsøker alt for å kunne si NEI på: januar 25, 2013, 11:32:39 am
SFOOR definerer definetift alle motor bytter utover orginal motor som oppbygging og ikke som ombygging.Det vil si at et ombygd kjøretøy som taes inn i norge er ulovelig og bytte motor i for all fremtid.Den samme oppfattningen har de til felger og dekk.
Så da får man bare gi faen i og være lovlydige og godkjenne ting heretter.
 
72  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 25, 2013, 11:28:02 am
SFOOR gir seg ikke de,1500 motor og orginale hjul skal bilen ha eller blir den ikke godkjent.Men da skal de få det som de vil de.Iallefall i 1 time til den er vist og godkjent.
Så om noen har en 1500 motor komplett som sviver til en veldig billig penge eller til låns for visning er jeg veldig taknemmelig.
Orginale hjul er også ønskelig,helst vinter dekk siden det er så hvitt ute for tiden.
Så blir heller godsaker montert når norske plater står på bilen.
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1500 motor på: januar 25, 2013, 11:21:28 am
Ønsker og kjøpe eller låne en 1500 motor som trenges for godkjenning av en boble.Bare den sviver og kan kjøres med så gir jeg faen i om den er dønn sliten.Helst komplett med eksos og alt siden den blir demontert så fort den har vært godkjent uansett.
Jo nermere Arendal den befinner seg jo bedre.
Om noen har 4 stk orginal hjul også til visning hadde det vært perfekt.(5,60 r 15).
74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 11, 2013, 17:30:37 pm
Mulig det,men de pratet om for stor effekt og volum økning til den bilens understell.
Men skal de virkelig være vrange så blir bilen vist med en orginal 1500 for så og på trass montere inn 1600 motoren etterpå,men da med 200+ hk.
Så får de heller bare sitte dær og suge på tommelen og trøste seg med at de har enda en gang vært vanskelige og ufornuftige.
Ja dette er også en kortet 1500 fra 1967 importert fra Sverige.
[attachment=1]
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 09, 2013, 19:39:40 pm
Selvsakt bruker man samme fremtoning som nå ved første kontakt med bt Marius..
Man gjør ikke det vet du.
Svaret jeg fikk fra møller var også etter personelig kontakt,først pr telefon og deretter en skriftelig henvendelse pr mail.Men det skinner jo tydelig igjennom som andre også har påpekt at Møller ikke bryr seg siden det ikke gir nye penger i kassa.

Har man levd en stund og holdt på med bil nesten like lenge så vet man veldig godt at man ikke skal som du sier opptre som en drittsekk når man har med de bevingede og gjøre.

Men noen bedrevitere har alltid en oppfattning av at øvrigheta ALDRI kan gjøre noe feil og at det da nødvendigvis må være forbrukeren.Problemet er at bt har veldig lett for og glemme at de faktisk er et service organ for folket og ikke motsatt.
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 09, 2013, 17:10:00 pm
Det burde jo være mere en nok.Men fortsatt rimelig skuffet over Møller.
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 09, 2013, 17:02:30 pm
Nei ikke veldig.
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 09, 2013, 16:18:59 pm
Jeg fikk akkurat tilbakemelding fra møller om godkjenning av 1600 i en 1500 bil.Skal si de var hjelpsomme gitt.



Hei.

 

Vi har undersøkt i våre arkiver over dokumentasjon fra fabrikk.

Fabrikken har dessverre ikke gitt ut noen dokumentasjon som kan hjelpe deg i denne saken.

 

 

Vennlig hilsen / Best regards
Lars Øiungen
Typegodkjenning
____________________________________________________
Harald A. Møller AS
Teknisk Avdeling |TSC Norway
Frysjaveien 31b, Postboks 46-Kjelsås N-0411 Oslo

79  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 68 mod Buggy,kort type selges på: januar 07, 2013, 19:55:43 pm
hvilke dekk dimensjoner er det skrevet inn i vognkortet?
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 06, 2013, 17:29:00 pm
Javist jobber det vanelige folk hos bt.Det er bare så synd at det er sjeldent man treffer noen som bruker fornuft med en gang.
Etter en del år som yrkes sjofør så har man lært seg at man ikke skal være krass med øvrigheta fra børjan.Man kommer mye lengre med og spille litt idiot,da føler de at de snakker med en likemann og ting går mye greiere.
Men derimot når man har prøvd med det gode lenge og det ikke går inn,så er det på tide og kjøre dem med litt av deres eget regelværk.
Men jeg venter høffelig på svar fra biltilsyn og SFOOR og ser hvordan jeg skal gripe ting ann deretter.
Men det er helt opp til dem,bruker de fornuft så er jo selvsakt alt helt greit.
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Titanium bolter, skiver og muttere? på: januar 06, 2013, 15:37:25 pm
hehehe.bare det at de har gull vinger,tipper mine blir noe mørkere ja. haha Gliser
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Titanium bolter, skiver og muttere? på: januar 06, 2013, 14:52:08 pm
Stiller alltid opp for og hjelpe et medmeneske som har problemer.Skal få sendt over et konto nr du kan føre de over på.Så slipper du tilogmed den tidkrevende jobben med og finne og bestille skruer og muttere. hehe
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 06, 2013, 14:18:57 pm
Nei selvsakt er det ikke umulig.Jeg venter nå egentlig spendt på og få svar og se hvilke dårlige argumenter de eventuelt har for og si nei.
Sier de nei så kommer nok ting til og ta en annen vending ja.Det blir nok en direkte klage til veidirektoratet da med diverse litt avhengig av biltilsynets argumenter.
For og nekte slikt er bare tåpeligheter og skal ikke forbigåes i stillhet.
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 06, 2013, 13:18:27 pm
Det er flere bekymringsverdige aspekter hær.
Det første er jo at biltilsynet fraskriver seg apsolutt alt ansvar fra sin jobb ved og sende en slik filleting til SFOOR.
Det andre og muligens det værste er jo at det såkalte ekspert panelet som kalles SFOOR også mener at dette er et stort problem.

Men det skal bli virkelig artig og se hva syklubben(SFOOR) kommer frem til av konklusjoner ettervært.

Jeg synes jo at dette er tankevekkende spesielt siden dette er en bil som er kappet og kortet kraftig inn i bunnplata.
Men korting og sveising av bunnplata var ingen interesert i.Det har de sikkert kikket på ved registrering i Sverige fikk jeg bare besked om.Men noe så "alvorlig" som en 1600 motor henger de seg helt opp i.
Det burde jo etter min mening vært motsatt,sveising av bunnplate har jo i aller høyeste grad med sikkerhet og gjøre.
Men nå er jo jeg bare en tufs som ikke engang har kjeledress med vinger på,så jeg er jo helt uvitende om bil.
85  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 05, 2013, 20:37:41 pm
Boken får man kjøpt ved og henvende seg til forlaget last og buss.
Det viste de fordi at jeg opplyste dem om det.Greit og ha alt godkjent i vognkortet.
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 05, 2013, 15:06:49 pm
Og ta opp kampen imot den offentlige galskapen er nermest nytteløst.Men gud så morro det er og se dem prøve og vri seg unna avgjørelser og annsvar ved meget tvilsomme og lite gjennomtenkte begrunnelser.
Det som virkelig er morro er når man står dær og diskuterer og de sier at "nei dette er ikke lov". Da trekker man boka KRAV TIL KJØRETØY opp av lomma og ber de finne begrunnelsen for det.(noe de faktisk er pålakt og gjøre) hehe.
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 05, 2013, 14:44:23 pm
Ikke helt normalt i min vanelige bilværden (amcar) og kikke to ganger på 100ccm og 10 hk.
Men nå tror vel muligens biltilsynet at de har med en tufs som bare sier takk og da får jeg bytte til en 1500 slik at det blir bra.
Dær tar de fryktelig feil.De skal få slite jævelig før jeg gir meg på dette.
Har bygd masse rart innen amcar tidligere og er ikke ukjent med lange diskusjoner med de bevingede folkene,så dette skal bli virkelig morro.
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / SFOOR som et kunskapsrikt organ? Tviler sterkt.. på: januar 05, 2013, 13:40:31 pm
Veldig typisk av myndighetene og opprette "spesialist" organer med spisskompetanse på ombygginger.Dette for og dekke over Biltilsynets egen mangel på kunskap og ansvars fraskrivelse.
Mange av oss som holder på med bil tenkte vel at når de endelig har laget et organ som SFOOR så vil muligens fornuften seire med at det er personer som virkelig har kunnskap om bil som skal ta avgjørelser.
Men i tradisjon tro har myndighetene selvsakt dritt seg ut atter en gang.
En 1967 boble 1500 ble vist på biltilsynet med en standard 1600dp motor.Dette var en alvorlig ombygging som biltilsynet ikke kunne klare og ta stilling til.
Derfor ble søknad sendt til SFOOR regionalt.Etter 1 måned fant de ut at dette var for avansert til at de kunne ta en avgjørelse.De sendte det videre til SFOOR sentralt.Etter enda en måned er fortsatt ikke en avgjørelse tatt,men har foreløpig fått melding om at de antakelig ikke kan godta en så høy økning i volum og effekt.

Selvsakt vil jo alle som holder på med bil skjønne at og bytte fra en 1500 motor og helt til en brutalt svær 1600 motor være for galt selv om bilen har skivebremser forran orginalt.

Biltilsyn og SFOOR skuffer med andre ord fortsatt ikke,de glimrer stadig med sin mangel på kunskap og sin utvidede annsvars fraskrivelse.
Eneste forskjellen er at nå tar det enda lengre tid og få ordnet ting siden man har med 2 inkompetente organer og gjøre,imotsettning til tidligere når man bare hadde med biltilsynet og gjøre.
89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: desember 05, 2012, 09:50:32 am
Grunnen til at du ikke har sett denne i Arendal før er at den ble hentet fra Sverige for kort tid siden.Den kommer på veien til våren.
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: desember 02, 2012, 19:46:05 pm
Så kom vinteren med snø og kulde.Godt at bilen kom inn i sin verksted hall før helga.Så nå blir det og rigge seg til med verktøy og utstyr før restaurering og bygging tar til for fuldt.
Sider: 1 2 [3] 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!