mai 22, 2024, 02:53:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Start problem  (Lest 812 ganger)
Lucas
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: Oslo


Splittpanel 1959 DD


Vis profil
« på: juli 16, 2013, 23:53:22 pm »

Etter å ha satt inn en ny motor i buss.....  (bil kjøpes uten motor)

Og denne nyere motoren er nå på plass og startet opp med en fuskekabel fra :   (+)på batteriet til (+) på coilen
(Motor starter og går fint med denne løsningen)
Diverse kabler er sikkert rett plasserte / til relè og dynamo siden motor går og starter


Før vi satte på fuskekabelen, tente den litt og sluknet hver gang jeg slapp nøkkelen..
...Og vi kom til at den fikk for lite strøm...

Spørsmål:
Skal det gå en kabel fra: Dynamo (+) til coil (+)
(Fuskekabelen skal hvertfall ikke være her )

Ellers så finns det også 2/røde kabler som må være sammen for at bilen skal starte,
Den ene av disse ser ut til å komme fra starteren .
Lengden på disse to ,rekker også godt frem til Coilen

Først satt jeg disse to på Coilen ,så det er utprøvd , tente men stoppet når jeg slapp nøkkelen....
Loggført

Tel 922 35 220
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juli 17, 2013, 07:32:01 am »

Min første tanke er om tenningslåsen tuller med deg. Tenner lampene for lading og oljetrykk i speedometeret når du setter på tenningen?
Viss det er ca som på skjemaet under skal du originalt bare ha en rød med litt sort på til laderele. Hvor tykke er de røde du har?
Det skal være en helt sort ledning som skal til coil,men siden du har byttet motor må den også til forgasseren på choke og el.tomgangsdyse viss du har det.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #2 på: juli 17, 2013, 08:56:29 am »

Om den tente og daua når du slapp nøkkelen ville vel min første tanke gå til forkoplings motstanden på coilen om du har en slik montert.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Lucas
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: Oslo


Splittpanel 1959 DD


Vis profil
« Svar #3 på: juli 18, 2013, 00:30:07 am »

Takk til

Svein T
Og
Gubben til Tulla


Jeg får studere skjemaet her og Coilen litt nøyere.

Ikke alle lampene i instrumenthuset er koblet
Som de som går til : oljetrykk / generator/ blinklys

Bilen var et kaos når jeg kjøpte den , men begynner å bli kjørbar første gang etter 1985

Loggført

Tel 922 35 220
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!