mai 04, 2024, 19:52:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: soter ned plugger,å gir seg fortsatt ved full gass??  (Lest 1823 ganger)
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« på: februar 24, 2010, 20:00:42 pm »

kom med innspill....byttet plugger,ledninger,fordeler lokk,demontert gasser å satt sammen igjen 4ganger,finner ikke noe falskluft,justert tenning i hue å ræva,justert blanding....hvor stor dyse skal det være i en 1300cc motor med 30pict-1 gasser?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: februar 25, 2010, 11:24:36 am »

Hoveddysa ser ut til å være 125 i følge denne http://oacdp.org/pdfs/wog69.pdf
I og med at den soter ned, tippet jeg på at ikke choken går helt av ,eller for lite luftgjennomstrømning i luftfilter?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #2 på: februar 25, 2010, 17:07:17 pm »

takker!!,joda chocken går helt av å har kjørt mest uten filter.... Blunker
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: februar 25, 2010, 21:34:29 pm »

Uten filter? Motoren forventer at det skal være der, så ikke bli overraska om motoren trives dårlig med at det mangler.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: februar 26, 2010, 00:08:36 am »

Prøv å blås gjennom akselerasjonsdysa, den som liknar ein kjøkkenkran.. det pleier å hjelpa om bilen dauer når du gjer brått gass
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #5 på: februar 26, 2010, 15:19:20 pm »

har prøvet både med å uten filter!å gasseren er vasket gjennomgått 4ganger senest i går å blåst ren med trykkluft,kommer plenty bensin ut av den dysa når jeg gir brått gass....skjønner ikke hva det er med meg å folkevogn Gliser
Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #6 på: mars 01, 2010, 22:46:14 pm »

hva med kondens da???  Jeg har en del kondensproblemer med bobla mi, og der er alt det andre i tipp topp, men jeg gidder ikke drenere tanken nå. Jeg vet at det ligger en del grums og vann i bunnen, jeg har nemlig hørt isen klinke i siden på tanken:)

Kondens kan gjøre mye dritt.
Har du forvarming på forgasseren da? Det er jo kaldt i det langstrakte land, så du får nok forgasserising om du ikke har varme tilført.
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #7 på: mars 02, 2010, 20:14:50 pm »

har forvarmer på gasser ja å har hatt ut tanken å sveiset den så den skal det ikke være vann på nå nei..... Blunker
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 02, 2010, 20:18:49 pm »

Sjekk om det lukter bensin av olja di! Kan hende at det lekker litt fra bensinpumpa di, og at det da går ned i olja! Og det er ikke helt optimalt! En kompis av meg hadde samme problemet! gikk fint etter at han bytta pumpa!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: mars 02, 2010, 20:42:23 pm »

Skulle ønske at folk som søker hjelp på forumet kunne gi litt mere info om hva de kjører med, eventuellt legge inn bilde og selvfølgelig beskrivelse av kjøretøyet. Flere av oss som en gang i blandt titter innom er ikke Snåsakallen eller har spessielle synske evner og det kommer derfor heller ingen respons.

Har forstått det slik at du kjører om vinteren og på Røros er det kaldt.

Generelt. På VW veteranene (luftkjølt) er det et system med med forvarming av forgasser. Når dette systemet ikke fungerer blir det forgasser trøbbel som riming av forgasser etc. Dette er ei formvarmingsrør som ligger under forgasseren, den går fra begge sider avgass systemet. Her skal varm eksos sirkulere og forvarme. Desverre har disse rørene en tendens til å sote eller bekke i gjen slik at de blir tette med manglende forvarming og medfølgende forgasser problemer. Under kontroll og opjustering av forgasser er det nøvedig å ha denne saken i orden.

Tett rør og kontroll, manifold må ut. Ta en drill med festet pianotråd som designes til graving i spissen, kjør den gjennom noen runder bank ut en haug med sot, har kjøretøyet gått på for fet blanding så må røra varmes godt i tilleg.
Og selvfølgelig, det er enkelt å sjekke dette ved skifte av eksosanlegg.
« Siste redigering: mars 02, 2010, 21:06:09 pm av svenole » Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: mars 02, 2010, 23:43:12 pm »

Rensking av disse forvarmingsrøra er noe som bør gjøres hver gang man bytter eksospotte. På min bil var de koksa så grundig igjen at det måtte sandblåser til for å åpne dem...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!