VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Erik R på juni 08, 2017, 11:51:36 am



Tittel: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Erik Rjuni 08, 2017, 11:51:36 am
Hei.
1600 AD motor.
Har "trykk" i oljepåfyllingslokket, det pulserer inn/ut i takt med turtall.
Motoren bruker ikke olje, men det er dråper under påfyllingstuten etter kjøring. Er også noe olje lenger nedover.
Er dette normalt eller er det tegn på slitte sylindre/stempel?

Takk for svar.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Kjell Roarjuni 08, 2017, 12:16:34 pm
Litt trykk er normalt, blåser det godt, er det tegn på slitne sylindere/gjennomslag.
Beste måten er å ta en sylinderlekkasjetest, evt komptest.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: TrettenNullTojuni 08, 2017, 20:11:02 pm
Sjekk at røret som går ned fra olje påfyllinga og under motoren ikke et tett. Det skal sitte en gummihette, med en spalte der. Kan ha tetta seg.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Bug_Manjuni 10, 2017, 13:34:03 pm
Farlig om man mangler hetta?


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: TrettenNullTojuni 10, 2017, 14:03:45 pm
Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Bug_Manjuni 10, 2017, 14:11:34 pm
Ok takk :)


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Erlend / bug66juni 12, 2017, 08:42:46 am
Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene.

Den er vel for å hjelpe til med åndingen og? Skaper trykkforskjell og suger ut trykket.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: TrettenNullTojuni 12, 2017, 21:26:51 pm
Er vel en beskyttelse mot støv og drit oppover i røret, men er vel ikke noe krise å kjøre uten. mangler sikkert på 80% av Boblene.

Den er vel for å hjelpe til med åndingen og? Skaper trykkforskjell og suger ut trykket.
Det er meget sannsynlig.


Tittel: Sv: Trykk i oljesystem
Skrevet av: Erik Rjuni 22, 2017, 21:01:15 pm
1.Har fått målt nå.
6,5 bar i de to bakre sylinderene og 5,5 i de to fremre.
Dette er jo for lavt, men jeg lurer på hvorfor det er forskjell på fremre og bakre?
Motoren må ut uansett så jeg tenker å sjekke flere ting før jeg bestiller deler.

2.
Kan det være slitte ventilseter/ventiler? Den har vært kjørt med 98 blyfri siste 20 årene.