mai 06, 2024, 11:37:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk  (Lest 148370 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #330 på: oktober 11, 2013, 22:32:45 pm »

Skulle starte opp i dag for å sjekke og justere flotørnivå, men da var starten kaputt! Så lenge gikk den på 12 volt Gliser

Gidder ikke å ødelegge svinghjulet og bytte starter 14 ganger i året, så kommer til å kjøpe meg en 12v starter som passer på 6V-svinghjul. Denne så fin ut: http://vwparts.aircooled.net/IMI-Reduction-Gear-Hi-Torque-Starter-6V-Bendix-p/imi-105.htm
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #331 på: oktober 11, 2013, 22:37:29 pm »

Er også ute etter 12v starter, men hva skal man velge?  Hæ
Prisen på denne var jo ikke aller værst..
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #332 på: oktober 11, 2013, 23:51:01 pm »

Den du linker til så jo ikke så dum ut.. (eller jo, den ser dum ut, men funker sikkert fint  Blunker )
Men har du en 6V og en 12V starter så lager du lett en selv også.
"Bare" å plukke dem i biter på stuebordet og sette sammen det du trenger.
Har gjort det for å lage "67 1500 starter", dvs 6V på 12V svinghjul, ser ingen grunn til at det ikke skulle la seg gjøre å lage en motsatt også. For ikke å snakke om hvor mye mer man lærer av sånt enn å handle på nett!  Blunker
Pengene du sparer putter du på sparegrisen som du til slutt gir til Walsig for å tune motor  Glad
« Siste redigering: oktober 11, 2013, 23:54:29 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #333 på: oktober 12, 2013, 09:08:40 am »

Ikke dumt! Tenkte at en slik swap sikkert ikke gikk siden "alle" bruker vanlig 6V starter. Det funka ikke for meg hvertfall. Tror svinghjulet berga siden alt kjennes fint ut når jeg kjenner med fingrene inni der, men det var en ganske stygg raspelyd når jeg vridde om nøkkelen. Hjulet på startern ser også fint ut. Tror den har gått for fort rundt før den har truffet svinghjulet.

Har en 12v starter som jeg skal sjekke om funker. Høres ut som en fin mekkejobb!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #334 på: oktober 12, 2013, 22:57:46 pm »

Sjekk ut sidene til shasta design. De har diverse kjekt å ha for oss som driver med 356 motorer. http://shastadesign.net/flywheels.htm
Loggført

Patina er for fattigfolk.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #335 på: oktober 25, 2013, 20:55:04 pm »

Update! Glad Overhalte orginalspindler montert


* rsz_dsc_0223.jpg (141.62 KB, 800x536 - vist 400 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #336 på: oktober 25, 2013, 21:03:38 pm »

CSP ventilerte skivebremser og tokrets hovedsylinder med bremsevæskebeholder montert rett på pumpa. Vil jo ikke fucke opp det orginale Blunker

Finnes det 4" korta bremseslanger? De som er montert nå er egentlig litt for lange.


* rsz_dsc_0237.jpg (80.06 KB, 402x600 - vist 389 ganger.)

* rsz_dsc_0230.jpg (116.64 KB, 800x536 - vist 321 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #337 på: oktober 25, 2013, 21:09:29 pm »

På igjen med castershims som jeg brukte sist gang jeg kjørte rævva-opp-stuk. Burde vel brukt disse også når den var senket 6cm bak. Selvopprettingsegenskapene var MYE bedre før jeg tok dem av.


* rsz_dsc_0245.jpg (143.98 KB, 800x536 - vist 288 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #338 på: oktober 25, 2013, 21:14:30 pm »

På igjen med castershims som jeg brukte sist gang jeg kjørte rævva-opp-stuk. Burde vel brukt disse også når den var senket 6cm bak. Selvopprettingsegenskapene var MYE bedre før jeg tok dem av.

Deg om det.. Like mange meninger om det der som det er om stropping av bil på henger  Gliser

Ang bremseslanger, det finnes helt sikkert kortere som du kan bruke. Men 4" kortere blir nok litt drøyt, regner med at forstillinga er kortet 2" på hver side  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #339 på: oktober 25, 2013, 22:03:23 pm »

På igjen med castershims som jeg brukte sist gang jeg kjørte rævva-opp-stuk. Burde vel brukt disse også når den var senket 6cm bak. Selvopprettingsegenskapene var MYE bedre før jeg tok dem av.

Deg om det.. Like mange meninger om det der som det er om stropping av bil på henger  Gliser

Ang bremseslanger, det finnes helt sikkert kortere som du kan bruke. Men 4" kortere blir nok litt drøyt, regner med at forstillinga er kortet 2" på hver side  Blunker

Hva er motargumentene?

Ok, 2" kortere slanger er jeg med på. Blir så mye enklere å svinge Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #340 på: oktober 25, 2013, 22:12:27 pm »

Slanger er mulig å få tak i. Mekonomen o.l. har slikt på lager, så du kan ta med deg en slange innom og måle, så finner du garantert en som er riktig.

Caster er viktig, sett på castershims, det er ingen ulempe what so ever.

Camber er også viktig, jeg ville heller legge meg på den negative siden enn den positive. Man får kjøpt camber bushings. Sjekk litt i tråden på ovalen min, der er det info om hvor jeg handla.
Opphavet til disse er fra formula Vee og de funker knall Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #341 på: oktober 25, 2013, 22:20:25 pm »

Takker, Dewil!

Høyre framskjerm og området rundt er rettet opp en gang i tia, og lakket med mindre hell. Har irritert meg en stund over denne finishen:


* rsz_dsc_0210.jpg (120.82 KB, 800x536 - vist 346 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #342 på: oktober 25, 2013, 22:23:11 pm »

Så når jeg først holder på...


* rsz_dsc_0186.jpg (148.18 KB, 800x536 - vist 410 ganger.)

* rsz_dsc_0211.jpg (143.94 KB, 800x536 - vist 360 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #343 på: oktober 25, 2013, 22:28:35 pm »

Første og andre forsøk ble slik. For høy luftfuktighet.


* rsz_dsc_0240.jpg (88.67 KB, 800x536 - vist 396 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #344 på: oktober 25, 2013, 22:40:37 pm »

Men alle gode ting er tre! Det ble hvertfall bra nok for meg. Ny skjermlist (den gamle var lakkert), og på med gromhjula!

Opp og ned et par ganger med jekken før jeg var fornøyd med høyden. Har litt senkepøbel-abstinenser, så jeg har en stemme i hodet som sier 1cm lavere, 1cm lavere... Men tror vi sier den er lav nok nå Blunker Skal bli godt å kjøre med hjertet der det skal være, ikke i halsen. Slipper å stramme rompeballene for å ta imot hver gang jeg slår nedi også Osteaktig


* rsz_dsc_0263.jpg (143.88 KB, 800x536 - vist 503 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #345 på: oktober 25, 2013, 22:46:36 pm »

Penere på andre siden med orginal oval-skjerm. Får vel skaffe riktig skjerm på passasjersiden etterhvert også.


* rsz_dsc_0308.jpg (143.3 KB, 800x536 - vist 484 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #346 på: oktober 25, 2013, 23:14:24 pm »

Interiør delvis demontert og vasket grundig. Det hjalp! Fortsatt 60 år gammelt, men mye penere Glad Ryggen på førerstol er litt for slitt, så om noen har riktig stoff liggende vil jeg kjøpe! Foreløbig byttet jeg bare om på fører- og passasjerstol, slik at jeg unngår slitasje på samme stedet.


* rsz_dsc_0275.jpg (143.96 KB, 800x536 - vist 487 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #347 på: oktober 25, 2013, 23:26:29 pm »

Bra jobba, greit og vaske ut lukten av sigar og svidde kongler av og til.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #348 på: oktober 25, 2013, 23:28:19 pm »

Bra jobba, greit og vaske ut lukten av sigar og svidde kongler av og til.

Ja, men ikke for ofte heller Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #349 på: oktober 27, 2013, 20:38:28 pm »

Ble ikke dette litt feil? Synes kombinasjonen dekk-felg er tøff, men hjula står vel litt langt inne?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #350 på: oktober 27, 2013, 22:52:54 pm »

...men hjula står vel litt langt inne?

Rette rompa som feis! Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #351 på: oktober 29, 2013, 14:01:53 pm »

...men hjula står vel litt langt inne?

Rette rompa som feis! Osteaktig

Kansje ikke, men rent cal look "teknisk" så ble stuket feil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #352 på: oktober 29, 2013, 19:05:17 pm »

Mulig det ja. Rent lobo teknisk er stuket helt riktig Gliser Du kan bedømme når du får se hele bilen neste sesong. Den begynner å bli ganske barsk nå... synes jeg da Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #353 på: mai 25, 2014, 15:06:56 pm »

Da var ovalen så og si ferdig i denne omgang. Gikk unna med god sveisehjelp av Østmoe Rust & Custom! Bug Camp rakk vi akkurat ikke, men en liten prøvetur ble det. Tipper ca 15 gamp nå, så skal få en proff med rullende landevei til å få ut de resterende 70-80 Osteaktig

Dette er blitt gjort i løpet av vinteren:
-Porsche motor
-hjemmelaga grenrør
-CSP glaspack
-doble dellorto 40
-hjemmelaga gasserstag
-1300s-kasse m/korte aksler og nye pakninger
-ny clutch og utløser
-nye girkassefester
-lydisolasjon motorrom
-12 volt
-CSP-bremser foran
-overhalt bremser bak
-nye bremseslanger, hovedsylinder, hjulsylindre og beholder
-overhalte orginalspindler
-nye styreledd
-justert høyde bak og nye foringer
-Crestlines med MH slicks og firestones
-Mags t-bars
-High torque 12v/6v starter
-Berg shifter
-tatt smårust og lakkert skjerm
-nye skjermlister
- NOS talbot speil
...og sikkert en god del mer som jeg ikke kommer på i farta.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #354 på: mai 25, 2014, 15:17:31 pm »

Eksosbygging:
1: Med utgangspunkt i en vanlig orm til t-1 sveiset vi på flenser fra porsche eksos
2: J-pipes kortet vi inn for å få plass til et mellomstykke som måtte lages for å få ormen til å treffe j-pipes i riktig høyde
3: Prøvemontering
4: Østmoe in action
5: 1 stk. ferdig header for porsche motor i boble
6: Hele driten montert. Det ble ikke strøkent, men det er tett og passer perfekt.


* eksos-3.jpg (16.92 KB, 402x600 - vist 239 ganger.)

* eksos-1.jpg (57.94 KB, 800x535 - vist 243 ganger.)

* eksos-2.jpg (52.34 KB, 800x535 - vist 273 ganger.)

*  (88.55 KB, 800x535 - vist 275 ganger.)

* eksos-4.jpg (82.61 KB, 800x535 - vist 276 ganger.)

* eksos-5.jpg (65.54 KB, 800x535 - vist 270 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #355 på: mai 25, 2014, 15:22:33 pm »

Denne var genial! IMI 12V high torque starter for 6V tannkrans. Ser ut som ei discokule, men funker helt konge Glad

Kommer mer bilder i kveld Glad


* starter.jpg (38.57 KB, 800x535 - vist 329 ganger.)
« Siste redigering: mai 25, 2014, 15:26:51 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #356 på: mai 25, 2014, 17:46:38 pm »

Gasserstag:
Gasserne var satt opp for hex-stag som trykker armene nedover, så vi sveiset om armene på gasserne slik at de nå kan dras innover med centerpull-stag. Selve stagene måtte jeg lage selv da jeg tviler på at man kan få kjøpt noen som passer. For å kunne montere Dellortos på de orginale innsugene har jeg montert adapterplater fra Bug Pack. Disse gjør jo at gasserne sitter litt høyere enn orginalt. Oljepåfyllings-boksen (på dynamo) og dynamofoten sto i veien for staget. Tok av dynamofoten og slipte til en forsenkning til staget, men det måtte likevel endel bøying og grubling til før staget kunne vandre fritt.

Til å lage stagene brukte jeg bare M6 gjengestang (rustfritt) og vinkel-ledd fra Biltema. Det eneste som gjenstår er å få festet gasswire på en smart måte Glad


* stag-1.jpg (37.42 KB, 800x535 - vist 285 ganger.)

* stag-3.jpg (60 KB, 800x535 - vist 309 ganger.)

* stag-2.jpg (62.58 KB, 800x535 - vist 360 ganger.)
« Siste redigering: mai 25, 2014, 17:55:34 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #357 på: mai 25, 2014, 17:50:03 pm »

Creslines med nypolert kant og nylakket senter, montert på CSP-bremsene


* felg.jpg (56.05 KB, 800x535 - vist 324 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #358 på: mai 25, 2014, 17:51:25 pm »

...og til slutt et stemningsbilde Blunker


* bakfra-nett.jpg (36.62 KB, 800x535 - vist 449 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #359 på: mai 25, 2014, 18:27:20 pm »

 Sjokkert Ser meget bra ut dette Nicolai 😎
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!