5282
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventilfjærer W-100
|
på: desember 12, 2007, 19:57:21 pm
|
Men jeg har ingen erfaring med hva slags fjærtrykk man trenger på en W100 kam. Går det ikke an å stille Engle spørsmålet direkte? Eksakt - det lønner seg sjeldent å gjette hvilke trykk en skal ha og når du kontakter Engle så vil du få et anbefalt innspenningstrykk og over the nose trykk. Problemet idag er at du kan ha et bra trykk når du setter sammen motoren men et langt lavere trykk etter en stund. JPM nevnte at han hadde trykket en del fjører til coil bind EN - 1 gang og deretter hadde dem mistet 50lbs - skremmende. Mvh BB
|
|
|
5283
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 11, 2007, 13:16:42 pm
|
Kanskje legg ved et bilde - me Revolution fælga da:-)
Den så kul ut på det bildet - kan jeg spørre om denne tidligere tilhørte en rik person som hadde to 1303? Denne med 1915 og den andre med en hissig Porsche motor? Mvh BB
|
|
|
5284
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda
|
på: desember 06, 2007, 17:02:43 pm
|
Gutter..... hva skal dere med Lambda? Dere gjør som følger;
1) Eier av bil gaper over stingeren 2) En annen person starter og holder gassen jevnt på mellom 4000 og 6000 omdr. 3) En tredje person holder et termometer i røven på eieren som gaper over stingeren.
Avgasstemp = blandingsforhold når du fjerner komma. 148 = 14,8 osv osv.
Anbefales!
du er virkelig dopa! Eh... jeg? Dette er metoden gamlegutta benyttet over dammen og det kanskje forklarer hvorfor dem er/var så store i kjeften.... hva vet jeg..... Vær forsiktig med denne metoden på SCC for der er det en mulighet for at noen har pissa eller putta en banan i stingeren.. da vil det forekomme store feilvisninger på tempen/AFR.
|
|
|
5285
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda
|
på: desember 06, 2007, 16:25:16 pm
|
Gutter..... hva skal dere med Lambda? Dere gjør som følger;
1) Eier av bil gaper over stingeren 2) En annen person starter og holder gassen jevnt på mellom 4000 og 6000 omdr. 3) En tredje person holder et termometer i røven på eieren som gaper over stingeren.
Avgasstemp = blandingsforhold når du tilfører komma. 148 = 14,8 osv osv.
Anbefales!
|
|
|
5286
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: desember 06, 2007, 15:52:39 pm
|
En tommelfingerregel er 4,1 - 4,3 x innsugsventil men selvsagt må du benytte en lamdba og få justert dette skikkelig
Njo, det er sikkert litt ymse hva folk bruker da. Jeg trodde det var venturien. Du kan jo ikke sette i dyser uavhenging av halsringer går jeg ut fra? Sakset fra aircooled.net: Main Jets: The next jet to dial in is your main jet. As a starting point, choose a main jet size about 4.1 - 4.3 X Venturi Size (mm). Simple! We are only trying to get in the ballpark! If you live at a high elevation, go down one size ("5") from what you come up with. If I have a 34 venturi, my main jet size should be around 34 X 4.2 = 142.8. A 140-145 is where I want to be. It's usually best to start rich and go leaner as we learn, so we'll choose a 145. 4-5000 foot elevation would choose 140 (one size down). Men uansett om du bruker ventil eller halsringer til å beregne dette er det jo som Beetlebug sier bare en måte å få det nøyaktig på og det er lambda. Start får du nok. [/quote] Halsring såklart - og jeg får skylde på Somadrilen jeg bruker. Befinner meg i en tilstand mellom bevist og halsvime så ALT jeg skriver her må tas med en klype salt. Takk for korreksjonen JS.
Men det sagt - det ER 515 jeg har brukt mellom kassehalvdelene
|
|
|
5287
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: desember 06, 2007, 14:20:38 pm
|
Ok, da burde jo 40 venturi være perfekt siden jeg har 42 mm ventil . Men 135 main må vel være alt for lite? Ser for meg at jeg må opp i 155-160. JS - hvilket motoroppsett kjører du forøvrig? Jeg er også litt usikker på hvilken motor som skal ha 135... Jeg kjører Org. blokk, 94x82mm, 912 råder, FK8, 1,4 vipper, lettet svinghjul, 050 med Blå 6V coil, org. topper "by Jeeracing" med 40x35,5 ventiler 49cc mener jeg, 10:1 komp, italienske 48IDA, laaange innsug, 4 liter sump, full flow m/eksternt filter. Det tror jeg skulle være det viktigste. [/quote] En tommelfingerregel er 4,1 - 4,3 x innsugsventil men selvsagt må du benytte en lamdba og få justert dette skikkelig
|
|
|
5288
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: desember 06, 2007, 12:20:12 pm
|
On topic spørsmål; Hvilket "nummer" loctite bruker dere til montering/tetting av motordeler? For meg ser det ut som om 542 er mest egnet i hht produktbeskrivelse..
515 til kassehalvdelene.
|
|
|
5290
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor får man tak i denne type oljepåfyller?
|
på: desember 05, 2007, 16:26:20 pm
|
Skulle gjerne hatt meg en slik.
Er det akkurat en slik på bildet du vil ha eller vil du ha en med samme funksjon? Berg sin har rykte på seg for å lekke og selv har jeg med hell benyttet CB sin oil filler breather box. Mvh BB
|
|
|
5293
|
Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din?
|
på: desember 04, 2007, 08:35:21 am
|
Lav 9 sekunder gatebil med potensiale langt ned på 8 tallet. 9,7 uten sissysticks og han har blitt utfordret av Richie Webb som ønsker å møte han på SCC uten.
Blir dette neste års hovedattraksjon på SCC?
Jeg digger denne bilen! Så clean og SÅ mean!
Betyr det at Richie kommer til SCC igjen i år? Hadde vært så fett for denne stilen liker jeg !! Vi må forsøke å legge til rette for det - utfordringen står der jo og de har NØYAKTIG samme tid (9.783) ute sissybars. Det kan jo hende at Håkan tar turen til UK men det må vi forhindre
|
|
|
5294
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: E&T's garage
|
på: desember 04, 2007, 07:59:06 am
|
Den sitronen står jo der enda, de ruster vel vanligvis bare en puster på de, så da går det vel bra He he.. Jeg hadde den tvilsomme gleden av å dele en betong garasje med noen Lancia eiere men forsvant fort når jeg så lakkskadene på bilene deres forårsaket av syra. Her snakker vi nedpussing til blankt metall for å bli kvitt skadene. OT; ubehandlet betong er blitt forbudt å bruke i kenneler pga skadene dyrene får på poter, snute og hud. Dekk over bilene i det minste. Mvh BB
|
|
|
5298
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av 1600
|
på: desember 03, 2007, 13:30:23 pm
|
Trimming av småmotorer er virkelig i vinden for tiden og det syntes jeg er spennende! Fikk nokså nylig greie på at en person skal, med relativt lite budsjett, bygge en 1600ccm motor som i teorien skal gi 176hk!
- Standard veiv - Standard råder - 043 topper med 40mm innsugsventil
+ +
Da begynner vi å prate!
Mvh BB
|
|
|
5299
|
Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd)
|
på: desember 03, 2007, 10:38:41 am
|
kalle sin gamle antar jeg? De felgene ble jo polerte til den store gullmedaljen husker jeg ikke feil, for ikke altfor lenge siden. Hvor mye veier en felg u.dekk?
Mine gamle felger ja og de er sammen med Tecnomagnesio de letteste Porsche felgene som er produsert; 4,05kg pr stk i 5.5" bredde. En originalfelg i 4.5" bredde veier ca 9kg. Mvh Kalle
|
|
|
5301
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Denne burde noen kjøpe!
|
på: desember 02, 2007, 11:32:42 am
|
Jupp, hvis alt gjøres etter boken så stemmer tallene dine nokså bra... Skulle du derimot få en kvittering på $10 000 så ville regnestykket blitt litt annerledes. Men slikt oppfordrer vi jo ikke til Du kan spare 10K der ja, men da bør du også dra over dammen og betale kontant. Og med den flybilletten er vi tilbake til square one... Tro meg, en jeg kjenner - veldig godt egentlig - prøvde seg med en falsk faktura og jommen visste ikke tollvesenet hvilket beløp han overførte. Istedet for å spare moms ble det 50 prosent mer i straffemoms. Tollvesenet har full kontroll på utenlandsoverføringer og med det i bakhodet så gjøres dette på eget ansvar.
|
|
|
5302
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Denne burde noen kjøpe!
|
på: desember 01, 2007, 17:55:44 pm
|
Vil vel koste litt i overkant av 140.000 kroner hvis man forutsetter at den går glatt igjennom biltilsynet.
Kjøpesum 18.500 dollar er 102.000 norske, 1240 dollar i frakt er knappe 7000 kroner. Vi runder av til 110.000 for bil og frakt
Momsen blir 28.000 kroner. Pluss på fire-fem tusen for norske avgifter og da er vi noen tusenlapper over 140.000 på norske veier.
Jupp, hvis alt gjøres etter boken så stemmer tallene dine nokså bra... Skulle du derimot få en kvittering på $10 000 så ville regnestykket blitt litt annerledes. Men slikt oppfordrer vi jo ikke til
|
|
|
5306
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Denne burde noen kjøpe!
|
på: november 28, 2007, 00:03:15 am
|
Dette er vel definisjon på strøken, og det blir vel ikke mer cal-look enn dette?
Utifra bildene så er nok dette definisjonen på en strøken bil for en rimelig penge og om det er cal-look eller ikke gidder vi ikke å diskutere her Du bygger ikke noe liknende for den summen som selger ønsker for bilen inkl frakt og avgifter. Her snakker vi FULL pakke; - Nydelig bil med en fin farge - En tilsynelatende bra motor med 170 kjørbare hester - Skikkelig girkasse - Fine felger - Masse detaljer Frakt kommer på 1295 USD inkl forsikring fra kai i USA til kai i Oslo for dem som måtte lure. Og for dem som tror dette med frakt fra USA er stress så må dem tro om igjen. Mvh BB
|
|
|
5308
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Flotte type!!
|
på: november 27, 2007, 11:58:06 am
|
...samt ønsket om et skikkelig stuk! Få rævå i veret Johnsen Kanskje det var spesielt denne du hang deg opp i Kalle? hehe Den ja! Mener hele tråden har noe suspekt over seg når jeg titter nærmere etter... Jeg skal holde et godt øye med hvordan denne "klubben" utvikler seg før jeg går på en smell.
|
|
|
5309
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Flotte type!!
|
på: november 27, 2007, 11:50:32 am
|
Ehhh - ble egentlig litt skeptisk på om jeg ønsker å være en prospect i denne "klubben" deres når jeg så denne tråden... Er det noe her jeg burde vite før jeg involverer meg ytterligere? Er dette kanskje en slik gutteklubb? Er biler bare et skalkeskjul for å dekke over andre lumske aktiviteter? Og hvilke verktøy har dere egentlig i "garasjen"? Flott type?? Fysj og føy
|
|
|
5310
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 23, 2007, 14:30:30 pm
|
Stativet holder men jeg er mer skeptisk til den tynne platen hvis det ikke er noen forsterkninger under. Husk å ikke benytt det limet her mellom blokkhalvdelene
|
|
|
|