mai 13, 2024, 00:12:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren for høyt i motorrommet???  (Lest 1165 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: april 25, 2008, 20:16:21 pm »

Hei,

Jeg har prøvemontert motoren i bilen, og synes den ligger litt høyt i forhold til det sporet som motorromspakningen sitter i.

Det jeg lurer på er om disse "vanlige" røde girkassefestene gjør at motoren kommer for høyt, kanskje vinkelen på kassa er feil? Dette er en IRS kasse.

På bildet under ser man konturen av girkassa, men den nederste leppa på motorromspakningen synes ikke pga maskeringstape, men toppen av kassa ligger faktisk innat denne leppa. Er det riktig?Hæ

HJÆLP


* girkasse.jpg (15.17 KB, 500x258 - vist 167 ganger.)
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2008, 22:28:51 pm »

På min får jeg under tvil en finger i mellom clutch huset og karosseriet. Jeg syns faktisk min motor står en smule høyt også.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: mai 05, 2008, 23:21:31 pm »

sånn ser det ut uten teppe over girkassa...

så små fingre har ikke jeg...

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette, hjelper det å sette inn std gummi-oppheng?


* girboks-klaring.jpg (31.37 KB, 550x314 - vist 121 ganger.)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 06, 2008, 07:56:30 am »

Sammenlignet med min ser det for høyt ut hos deg Roy.



Har du orginalt motorfeste? Har sett at noen motorfester er blitt bøyd på midten av div jekking osv. Kan det være tilfelle hos deg?
Litt justering av motor feste (noen mm) skal også være mulig. Har du alle pakkninger mellom kaross og bunnplate på nå?

Som du nevner kan du jo forsøke orginale motorfester, men tviler på at det er hovedproblemet.

Har du klaring nok mellom akslinger og rammegaffler til å justere kassa nedover? I så fall kan du jo bygge om det bakre motorfestet litt.

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: mai 06, 2008, 13:20:35 pm »

når du sier motorfeste så regner jeg med du mener det bakre, altså stålprofilen mellom rammehorna, så er det originalt, ja. Og litt bøyd....

Gummi etc mellom kaross og bunnplate er på plass.

Klaringa til rammegaflene er jeg usikker på, siden jeg ikke har satt på akslene enda, men jeg har tatt ut et lite søkk for å kunne bruke 100mm drivknuter, så det er i alle fall plass til de 90mm som skal på nå. På den annen side kan det jo hende at det at jeg har sveiset litt i disse "søkka" har dratt gaflene litt oppover...

Tror kanskje jeg tar av det bakre festet og ser om jeg kan modde det litt.

Er egentlig noe dritt, siden jeg har satt på et intermediate feste også, og det er justert inn etter slik kassa står nå...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!